Beeldweergave Playstation 3 storing.

Pagina: 1
Acties:

• DutchSjors
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-04 07:26
Goede morgen beste Tweakers, _/-\o_

Ik zit met een probleem..
Ik heb sinds een jaar een 32pfl5604 van Philips tvtje met Full HD, waarop ik mijn playstation 3 heb aangesloten..
Ik heb toen der tijd een kabel voor 80 euro bij de BCC gekocht ( Ik weet het, veel te veel geld want alle HDMI kabels zijn ongeveer hetzelfde ).. en deze heb ik op mijn ps3 aangesloten.
Ik had prachtig beeld dus ik was helemaal gelukkig.
Maar nu, een jaar later, is het beeld niet meer scherp vanuit de ps3, als ik gewoon tv kijk is het gewoon super scherp, heb nu gister Fifa 11 gekocht alleen het beeld is gewoon niet meer HD, je ziet de pixels nu weer en het beeld is gewoon onduidelijk.
Bij beeldscherminstellingen staat gewoon 1080P aangegeven en alles staat nog net als voorheen.
Ik heb de playstation 3 al meerdere keren opnieuw opgestart, de kabels ( ook de HDMI kabel ) eruit en erin gedaan. Maar ook dit heeft geen effect.
Wat opvallend is, is dat als ik een game of demo start, maakt niet uit wat, springt het beeld op groenzwart ( wat duidelijk een storing is ), dat duurt 1 seconden, en dan start hij de game gewoon maar is het niet meer scherp. ( Ziet eruit als analoog, of zelfs slechter.. ) 8)7
Wie weet hoe ik dit probleem op kan lossen.. want het was goed, en ik heb niks aparts gedaan waardoor dit gebeurd kan zijn..?

Wie mij kan helpen ben ik ontzettend dankbaar. :P

Alvast bedankt voor het lezen en hopelijk heb jij een oplossing voor mij! :D

Met vriendelijke groet,

DutchSjors

[ Voor 0% gewijzigd door Fuelke op 30-09-2010 10:15 . Reden: unbold ]

• Rednas
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-05 12:22
Hoi,

Ik denk dat jouw probleem te maken heeft met de instellingen van je PS3 qua resoluties.

Een game heeft meestal 720p als resolutie. Op het moment dat je deze resolutie niet gekozen hebt in de displayinstellingen van je PS3 dan zal hij terugschakelen op een resolutie van 480p. Dit ziet er inderdaad niet mooi uit, maar dit kun je dus verhelpen door zowel 720p als 1080p te selecteren bij je displayinstellingen.

Hope this helps :)

The Dude abides!

• DutchSjors
@ Rednas

Ten eerste alvast bedankt voor je reactie,
Ik heb de instellingen op 1080P staan, dit heb ik al 2 x opnieuw geprobeerd in te stellen maar dit helpt helaas niet.. Er staat ook aangegeven als tekst dat hij 1080P is als resolutieweergave, wat ik niet geprobeerd heb is om een scart aan te sluiten, de resolutie daarna op 480p te zetten en vervolgens opnieuw de HDMI kabel erop aansluiten en dan de instellingen op 1080P zetten.. Maar zou dat helpen. Ik heb de kabel zelf al meerdere keren erin en eruit gedaan en al meerdere HDMI poorten op de tv geprobeerd, maar helpte ook niet:(

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-05 13:45

D4NG3R

kiwi

:)

Moest het even zeggen :') : 80 euro voor een HDMI kabel *proest* _/-\o_

Gebeurt dit dan bij elk willekeurig spel? Of alleen bij Fifa 11?

Edit: EN hoe ziet het beeld eruit als je alleen 480p selecteerd? Hetzelfde of nog slechter?

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 30-09-2010 09:55 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Heb je alleen 1080p ingesteld op je PS3 of alles aangevinkt tot 1080p?
Wat zegt je TV over watvoor signaal er binnenkomt?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Probeer eens een andere HDMI kabel (nee niet zo'n dure :) )

Money for nothin' and your chicks for free

• DutchSjors
Bij elk spel die hij vanaf een disc afspeelt..
Maar ook bij een demo die hij van de hard disk leest.
Dus het ligt niet aan de laser die de schijf leest..
Want het is gewoon bij alles.

Maar ik noemde dat fifa 11 op omdat als ik een spel of demo start hij echt een raar storing schermpje van een flits van 1 seconden met groen zwarte balkjes/vierkantjes/streepjes door elkaar.

Ja inderdaad, lol 80 euro voor kabel, maar was wel een goude aansluiting ( monster cable ) en had ik levenslang garantie.. terwijl die maar 1 meter was :O
Leuk, als ik een jaar later al problemen heb, al denk ik dat het niet aan me HD kabel ligt, toch?

Alvast bedankt, hopelijk krijg ik nog een gouden tip ^^

@Dee Jee
Ja maar ik heb er verder geen HD kabel, en een vriend van me heeft dezelfde kabel, kan wel vragen of ik die deze week een keer kan lenen.. maar ben bang dat het niet het probleem oplost.
Misschien heeft het wel hardwarematig te maken met de playstation 3 ben ik bang.
Heb alleen geen garantie meer ( 60GB model, lol ) :P

@Kompaan
De tv en playstation zeggen dat er 1080P weergeeft, terwijl hij dat niet doet.
En hij heeft het wel gedaan.

Kan het zijn dat het defect is gekomen omdat ik een keer de playstation 3 een keer midden in een spel heb uitgezet met de achterste knop..? 8)7 Ik weet dat is dom dat ik dat gedaan heb maar kan het daar aan liggen? |:(

[ Voor 33% gewijzigd door DutchSjors op 30-09-2010 09:59 ]

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

DutchSjors schreef op donderdag 30 september 2010 @ 09:55:

@Dee Jee
Ja maar ik heb er verder geen HD kabel, en een vriend van me heeft dezelfde kabel, kan wel vragen of ik die deze week een keer kan lenen.. maar ben bang dat het niet het probleem oplost.
Misschien heeft het wel hardwarematig te maken met de playstation 3 ben ik bang.
Heb alleen geen garantie meer ( 60GB model, lol ) :P
Ik zou het toch maar eens proberen als ik jou was. Als het bij die vriend wel goed werkt weet je iig dat de kabel van hem goed is.
Test het bij jou om uit te sluiten dat het aan jou kabel ligt.

Money for nothin' and your chicks for free

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Een HDMI kabel werkt niet zoals een oude scart kabel, en dus is een kabeltje van 5 euro net zo goed als 1 van 500 euro :P

-ookal verzinnen ze een heel lulverhaal er omheen van gouden aansluitingen ect ect hyper-super-techno snelheden Het signaal blijft gewoon hetzelfde.. 1ntjes en 0llentjes, en niet stroompieken zoals bij SCART of VGA.- .

Ik schat IDD dat het niet aan je kabel ligt. Maar probeer even wat ik zei? 480p selecteren en kijken of dat veel veranderd.

• DutchSjors
@DeeJee
Dat ga ik dan maar is vandaag of morgen proberen :)
Bedankt voor je reactie.

@Danger NL
Jij ook bedankt,
Dat ga ik ook nog maar is een keer proberen;)

[ Voor 31% gewijzigd door DutchSjors op 30-09-2010 10:01 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Heeft je computer een HDMI aansluiting? Anders hang je deze even achter je TV met 1080p (of 1280x720 als je scherm HD ready is).

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Zoals al door de rest aangegeven wordt: het probleem is dus dat jij je PS3 forceert op 1080P, terwijl het grootste deel van de games in 720P gemaakt wordt. Aangezien jij 720P niet aangevinkt hebt staan in je opties, schakelt je PS3 terug naar een resolutie die die wel aankan, en dat is dus 480P. Dat groene 'geflikker' heb ik op mijn Philips TV namelijk ook op het moment dat de resolutie veranderd wordt op mijn PS3.

kleine nuancering nog; aangezien je zegt dat dit al een jaar goed gaat, heb je in dat jaar ook dezelfde games gespeeld? Dus heb je in dat jaar ook games gespeeld waarbij je dit probleem niet had, maar nu dus wel? Als dat wel zo is, dan zou het toch nog iets anders kunnen zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door TrekDude101 op 30-09-2010 10:06 ]

• DutchSjors
D4NG3R NL schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:02:
Heeft je computer een HDMI aansluiting? Anders hang je deze even achter je TV met 1080p (of 1280x720 als je scherm HD ready is).
Ja mij laptop heeft wel een HDMI aansluiting..
Ik ga vanmiddag nog proberen of dit helpt waardoor ik inderdaad kan zien of het aan me kabel ligt.
Maar mijn gevoel zegt sterk dat het aan de Playstation 3 ligt.
Nogmaals bedankt voor de reacties:)
TrekDude101 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:03:
Zoals al door de rest aangegeven wordt: het probleem is dus dat jij je PS3 forceert op 1080P, terwijl het grootste deel van de games in 720P gemaakt wordt. Aangezien jij 720P niet aangevinkt hebt staan in je opties, schakelt je PS3 terug naar een resolutie die die wel aankan, en dat is dus 480P. Dat groene 'geflikker' heb ik op mijn Philips TV namelijk ook op het moment dat de resolutie veranderd wordt op mijn PS3.

kleine nuancering nog; aangezien je zegt dat dit al een jaar goed gaat, heb je in dat jaar ook dezelfde games gespeeld? Dus heb je in dat jaar ook games gespeeld waarbij je dit probleem niet had, maar nu dus wel? Als dat wel zo is, dan zou het toch nog iets anders kunnen zijn.
Ja dat kan natuurlijk ook, dat heb ik nog niet geprobeerd, om hem dus 720p te zetten.
Maar ik heb al een jaar gehad dat hij het wel gewoon deed, en bijv. Killzone 2 had ook 1080P die hij gewoon pakte en werkte, dus dat zou het waarschijnlijk niet zijn, maar ga ik ook proberen ;)

[ Voor 52% gewijzigd door DutchSjors op 30-09-2010 10:08 ]

Pagina: 1