Geluidskaart gekocht maar niets aangesloten op kaart

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 291978

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een pc waar ik onboard geluids uitgang en microfoon heb.

Ik vond het geluid niet echt lekker klinken dus heb ik een geluidskaart gekocht. Geplaatst in mijn PCI slot drivers geinstalleerd maarrr...

Ik kwam er achter dat diegene een hoofdtelefoon/ microffon had met een USB aanlsluiting. Dus die zit gewoon op een andere poort en NIET op de geluidskaart zelf.

Nu mijn vraag? Ben ik nu zo dom geweest dat ik een geluidskaart heb gekocht die geen USB aanlsluiting heeft? Of gaat het geluid toch via de geluidskaart naar zijn koptelefoon?

Volgens hem zat er wel kwaliteit verschil..Maar ik weet het zelf niet. Het lijkt er op dat die geluidskaart nu voor Jan Joker er in zit.

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Een USB aansluiting betekend dus dat dat ding een eigen geluidskaart heeft die op USB wordt aangesloten. Een betere geluidskaart kopen haalt dus niks uit en is alleen van nut als je daar je apparaat op aansluit.

www.ping-win.nl

• Carstijn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-07 22:15
Een koptelefoon heeft een eigen USB geluids kaart/chip, deze gebruikt dus niet een andere geluidskaart die in de pc zit.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
USB headsets hebben een eigen geluidskaart, dus ja, die geluidskaart die je kocht doet nu helemaal niks. Die verbetering die deze persoon blijkbaar hoort, zal dan wel een placebo-effect zijn :P

soms vraag ik me af of reageren wel zin heeft :P

[ Voor 13% gewijzigd door TrekDude101 op 30-09-2010 09:17 ]

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Tenzij je een hoofdtelefoon koopt met zo'n standaard groene jack die je achterin kunt proppen.

Afbeeldingslocatie: http://www.soundwise.co.uk/earphones/photos/voip1.jpg

Deze headset heeft ook nog een rode jack voor de microfoon.

Anoniem: 291978

Topicstarter
nou zeg, dan lijkt het er op dat we hem voor niks hebben gekocht.

Dus echt voor Jan Joker zit hij er nu in
Pagina: 1