• N1ckk
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 22-09 15:28

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Topicstarter
Hoi allemaal,

Binnenkort ga ik over op het Ziggo alles in 1 extra pakket, vandaar dat mijn Davolink DV-2020 router (Tele2) aan vervanging toe is. Ik krijg van Ziggo een modem en daaraan moet ik een router koppelen. Ik twijfel dus aan de Apple Airport Extreme, de Sitecom WL350 en de Netgear WNDR 3700. Mijn persoonlijke ervaringen met Sitecom zijn ronduit slecht te noemen en de verhalen die ik lees over de Netgear zijn ook niet echt dat je zegt 'Dit is 'm!'. Simpel onder de reden van dat er veel revisies zijn geweest zoals ik las in het topic over de WNDR3700, echter ben ik niet tegen de WNDR3700 ofzo.

Dus dan kom je vanzelf bij de Apple Airport Extreme in mijn geval aangezien ik ook een Airport Express heb (voornamelijk als WiFi versterker / Airtunes). Echter twijfel ik bij een aantal dingetjes,

1. UPnP, dit schijnt de Airport Extreme (AE) niet te hebben, althans niet in de vorm van UPnP. Klopt het dat als je NAT-PMP aanzet je dus gewoon het Apple alternatief hebt zonder gebreken?

2. DLNA, ik heb een Asus HDP-R1 mediaplayer, deze wil ik bedraad hangen aan de AE hangen en vervolgens vanaf mijn NAS (Synology DS110j) via DLNA films afspelen (of geen DLNA als het maar werkt). Ik weet dat de HDP-R1 dit ondersteund maar gaat dit ook werken met de AE?

3. Iemand persoonlijke ervaringen met de AE icm Ziggo abonnementen?

Alvast bedankt,
Nick

• Kompaan
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 30-04 22:44
Nickalicious schreef op donderdag 30 september 2010 @ 07:57:
1. UPnP, dit schijnt de Airport Extreme (AE) niet te hebben, althans niet in de vorm van UPnP. Klopt het dat als je NAT-PMP aanzet je dus gewoon het Apple alternatief hebt zonder gebreken?
Wiki:
The UPnP Internet Gateway Device (IGD)[19] standard has a WANIPConnection service that contains a competing solution known as NAT-PMP, which is an IETF draft introduced by Apple Inc. in 2005. However, NAT-PMP is focused only on NAT traversal. Version 2 of IGD is currently under development; additional details are available from [20].

Zijn dus 2 verschillende oplossingen voor hetzelfde probleem. Apparaten moeten dus NAT-PMP ondersteunen om gebruik te kunnen maken van die functionaliteiten van Airport.
2. DLNA, ik heb een Asus HDP-R1 mediaplayer, deze wil ik bedraad hangen aan de AE hangen en vervolgens vanaf mijn NAS (Synology DS110j) via DLNA films afspelen (of geen DLNA als het maar werkt). Ik weet dat de HDP-R1 dit ondersteund maar gaat dit ook werken met de AE?
Hier heeft de Airport niks mee te maken, voor de 2 apparaten is het alsof er alleen een switch tussen zijn.
3. Iemand persoonlijke ervaringen met de AE icm Ziggo abonnementen?
Nope :9

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee