inbouwen 2e voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jeromes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 19:56
Ik ga binnen een week m'n Athlon 550 overclocken met Rac powerboost goldfinger.
Ik zat er aan te denken om m'n 2e 230 watt voeding er bij te stoppen. De vraag is dan ook: hoe doe je dit. Miscchien dat iemand me wat plaatjes kan mailen of het even hier uit kan leggen. Ik wil ook nog wel even weten tot hoever ik m'n athlon 550 over kan clocken. Ik bedoel dan de snelheid, L2 en volt. Ik zelf zat te denken aan 800 mhz, een L2 van 1/2 en een volt van 1,75. Graag reacties hier op.
Alvast bedankt.

Jeroen Schamper

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Waarom koop je niet gewoon een 300w voeding???
kost niet zoveel (6-7 tientjes)

• Jeromes
Ik heb al een 300 watt voeding.
Ik zet er nu nog een 230 watt bij.
Ik heb dan een 300 watt voor mijn mobo met alles wat daarbij hoort en een 230 watt voor m'n harddisk, cd-rom, floppy enz..

Jeroen

Last van een stroom tekort zal ik in iedergeval niet hebben.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Persoonlijk zie ik geen reden om er een tweede voeding bij te zetten, behalve als je peltiers gebruikt, of een absolute overmaat aan fans en/of drives.

Verwijderd

Ja, en als je dan toch een 2e voeding wilt: zorg ervoor dat de massa in ieder geval van gelijk niveau is. Dus knoop de massa's van beide voedingen aan elkaar. En volgens mij kun je het best ook maar de overige draden die je van de ene voeding aan de andere koppelen. Ik begrijp dat je de hd's en dergelijke wil voeden met de extra voeding. Knoop dan in ieder geval de gele, zwarte en rode draden aan elkaar. Goed, het wordt wel een warboel, maar jij wil parallelschakeling van 2 voedingen.

Ter controle kun je, als je twijfelt, de spanning meten tussen twee gelijke draden. Bijvoorbeeld: meet de spanning tussen de zwarte draden van de voeding. Hier mag geen spanning te meten zijn. Dit geldt ook voor de gele en de rode draden. Als je een spanning meet is het mis. Dan leveren de voedingen niet exact dezelfde spanning.

Als het verschil niet te groot is (bijv. 0.1 Volt) dan zul je moeten bedenken of je dit voldoende opheft door de draden aan elkaar te knopen. Eigenlijk gaat de ene voeding de andere dan zitten "opladen". Dit kost vermogen en beide voedingen zullen dan minder over hebben om je pc te voeden.

Al met al kun je het wel proberen. Maar of het nodig is...
Wat is het bezwaar van het gewoon proberen met een voeding? Je ziet vanzelf of het gaat of niet...

Succes

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 08:47
Herman heeft helemaal gelijk, als jij heel erg veel hdtjes of peltiers hebt dan lijkt het me logischer, die 2e voeding heb jij niet nodig

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
hier heb je tekening + uitleg voor het koppelen van 2 voedingen klik op MC2001 scroll tot powerequirements op die manier draait het bij mij al maanden. http://www.swiftnets.com

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

ik wil zelf ook een tweede voeding inbouwen voor mijn peltiers en ben net effe bij swiftsnet.com gekeken
en ik snap er helemaal niks van
kan iemand dat misschien voor mij doen
of plaatjes om het duidelijker te maken

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
klik op MC2001 specs daar is een aansluitschema + beschrijving
http://www.swiftnets.com/cgi/shop.pl/page=FrameSet.htm

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

• White Feather
  • Laatst online: 22:43
Hoever je je Athlon kan overclocken ligt volledig aan je core en aan je cachechips. Daarvan moet je weten hoe snel ze zijn. Je kunt niet zo simpel stellen:
Ik zelf zat te denken aan 800 mhz, een L2 van 1/2 en een volt van 1,75
Zeker die cachedevider kun je vooraf niet zo stellen.

Verwijderd

Verbind de groene met een zwarte (aarde).

• Jeromes
Ik kan jullie vertellen dat ik met succes m'n 2 voedingen aan elkaar heb gezet. Het werkt als een zonnetje. Ik heb zelfs het idee dat m'n computer sneller loopt.
Quake 3 loopt nu helemaal vloeiend op 1600x1200. Vroeger ging het allemaal veel houteriger. Ik heb trouwens net een mailtje van comptechworld gehad dat ze m'n goldfinger hebben op gestuurd. Hij is wel alleen 30 piek duurder geworden omdat er alleen nog maar de versie me L2 cache verkrijgbaar was. Ik ga er niet aan solderen maar doe de L2 gewoon met een programma. Maar hoe kan ik eigenlijk er achter komen wat m'n core chip is en m'n cache.

Alvast bedankt

Jeroen

Ps. wat raden jullie voor instellingen aan voor een athlon 550

• White Feather
  • Laatst online: 22:43
Komt ie: 5. Connecting a second PSU: ATX TO ATX ONLY

WARNING: The following is for information only. This setup may or may not be in compliance with local or federal regulations., and is provided as a general guideline. Please consult with an electrical contractor to perform these modifications. We assume no responsibility whatsoever for ANY damage or injuries resulting from this installation.

a/ PSU #2: ground pin #8 by connecting grey-white wire (pin 8) with any
black wire; solder together, then insulate with shrink tube.

b/ PSU #2: split a black wire (a ground), and the green wire (pin #14);
terminate wires with female Molex type connectors (same connector that goes
into your hard drive for example).

c/PSU #1: split a black wire (a ground), and the green wire (pin #14),
terminate both ends of the wires with male Molex type connectors. (make sure
the colors are matched to each other in the sockets..green to green and
black to black)

d/ reconnect PSU#1 Males to a Y splitter which has 2 females and a
male.

e/ Connect Male of PSU# Y splitter to female of PSU#2 (make sure the colors
are matched to each other in the sockets.., green to green and black to
black)

f/ run a power cord for PSU#2 though any available empty com port precut in
the back of the case.

When you turn the power on, both PSU's will start up together,.

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/_borders/Image1.gif
Komt van www.Swiftnets.com

Jeroen Schamper: Alleen als je je cartridge openbreekt kun je je cachechips zien, en alleen als je je koelplaat er afhaalt kun je zien wat voor core je hebt.

Verder kun je eens kijken op de volgende sites: http://mist.co.uk/k7core/Results.html
en http://www.athlonoc.com /
Pagina: 1