Toon posts:

IDE DVD drive verliest power wanneer verbonden met IDE

Pagina: 1
Acties:

• Snuurtje
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20-09 00:09
Hey,

Bezig met installeren van mn nieuwe pc, met het mobo asrock x58 extreme 3, alles werkt naar behoren tot ik mijn oude IDE hard drive en IDE DVD brander probeer aan te sluiten. Bij beiden wanneer ik de molex erin doe krijgt hij stroom en gaat de HDD spinnen en de DVD kan open en dicht, maar zo gauw als ik de IDE kabel erin druk valt de stroom weg en gaat de DVD niet meer open / dicht. HIj wordt ook niet herkend in het bios, en ik kan zodoende geen OS installeren of bij mn oude files. Weet iemand hier een oplossing voor?

BVD

• larsiano
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-08-2013

larsiano

-=XTRA=-

Als ze beide op dezelfde kabel zitten moet de ene drive als slave en de andere (op het eind van de kabel) op master met jumpertjes kijk even op de sticker op de drive welke 2 pinetjes je moet doorverbinen. Als dit ook niet werk zal er iets neit met de drive mis zijn. Heb je de HDD en DVD al appart van elkaar getest? Ik heb eventueel nog een IDEDVD over wil je testen (moet je even in me adds kijken) :)

[Voor 10% gewijzigd door larsiano op 30-09-2010 03:00]

2408WFP + 2x1908FP, i7 950 + EK Supreme, Asus Rampage III Black Edition, 3x2GB Corsair, GTX590, 2 x 120GB Vertex Turbo (RAID0 @ Higpoint3520), 850W Antec W.C.PSU, Termaltake Tenor, 2xZalman Reserator, Steelpad 4S + G5, AW-TaxtX, LG Blu/HD

• Roel1966
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Wat je ook kan proberen is eens een andere bandkabel gebruiken want het lijkt erop dat er sluiting in die bandkabel ( IDE-kabel ) zit, en inderdaad zoals larsiano schrijft even de harddisk op master zetten en de dvdbrander op slave. O ja en ook natuurlijk erop letten dat pin 1 aan de kant zit waar de gekleurde ader op de bandkabel zit en niet de connector verkeerdom, iets wat soms wel eens kan wanneer er geen nokje op zit.

[Voor 29% gewijzigd door Roel1966 op 30-09-2010 03:11]

• Snuurtje
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20-09 00:09
Dat van pin 1 is niet mogelijk want er ontbreekt in de kabel en in de aansluiting 1 pin aan de bovenkant dus hij kan er maar op 1 manier in. Ik heb de IDE apparaten ook individueel aan proberen te sluiten, maar ook al sluit je master en slave verkeerd om aan dan krijgt het apparaat normaal gezien alsnog wel stroom. kortsluiting in de kabel... mogelijk maar het is een gloednieuwe kabel, zal het ff proberen met een andere.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Werken je apparaten wel in een andere PC of andere PATAcontroller?
Veel PATA IDEspul spint namelijk niet op als ze op een nietwerkende controller aangesloten zijn. Als het wel werkt op een andere PC dan weet je in elk geval of de apparaten op zich nog wel werken.

30" monitor te koop

• Roel1966
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Goed punt inderdaad van Terw_Dan namelijk bij de nieuwe boarden is die IDE controller niet meer standaard en vaak een aparte controller die je in het BIOS op enabled moet zetten. Meestal is dit een Marvell of JMicroncontroller dus zeker de moeite waard dit even na te kijken in je BIOS, want als die op disabled staat spint inderdaad die harddisk niet op.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee