Toon posts:

Miskoop nog te redden?

Pagina: 1
Acties:

• PaulZ
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 20:30
Af en toe ben ik wat te impulsief, maar met de aankoop van een Final FVSS-201 DVD-receiver dacht ik dus een goeie koop gedaan te hebben (via Marktplaats). Na een hoop gelezen te hebben dacht ik écht dat deze 2.1 een geschikte vervanger zou worden voor mn huidige 5.1 receiver die alleen maar in stereo staat te draaien.

Vanmiddag de Final opgehaald en vanavond aangesloten op mijn Mordaunt Short boekenplankluidsprekers.
Vreemde gewaarwording: met het volume op 1 knal je de kamer uit! Zachter gaat niet, want dan staat ie op 0 en dus uit. Vrouwlief was wel te spreken over het kleine formaat, maar niet over de herrie die eruit kwam.

Kan deze Final nou alleen maar overweg met electrostaten van Final en niet met gewone luidsprekers, of moet er nog ergens iets worden ingesteld dat niet in de handleiding staat zodat het volume ook meer beheersbaar is?

Wanneer er écht niets meer aan te doen is moet ik maar proberen om de koop maar ongedaan zien te krijgen.

Final Sound BV is al een tijdje failliet, dus daar kan ik ook niets meer vragen...

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• MaartenTweakers
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 29-04-2020
Als je op de ondervermelde link klikt kom je uit bij een review (in Duits) waarbij jouw Final ook is aangesloten op andere luidsprekers. Ik haal uit die tekst dat een subwoofer naar hun mening een vereiste is. Uit de tekst i.v.m. de totale geluidsbeleving maar mogelijk heeft het ontbreken van een subwoofer gevolgen voor de geluidsverdeling?

Iets anders maar dat is meer een verhaal waar ik de klok wel heb horen luiden maar de klepel niet kan vinden.... : kloppen de impedanties (in Ohm)? Mij staat bij dat bij een bepaalde combinatie de versterker de luidspreker snel overbelast.

Maar zoals je het beschrijft doet het me meer denken aan of 1) defect of 2) verkeerde aansluiting? Om op het laagste volumeniveau al de kamer uitgeblazen te worden is natuurlijk vreemd.

http://www.stereo.de/index.php?id=427

• PaulZ
Dank je! Die Duitstalige review had ik ook al gelezen. Ik zou niet weten hoe ik mn speakers verkeerd aangesloten zou kunnen hebben (zelfs het boekje er nog bijgehad ;) ) Subwoofer had ik nog niet vermeld idd, maar die is wel aangesloten en doet het ook, zij het ook te hard, maar dat kon ik op de subwoofer bijregelen. Helaas kan dat op mn luidsprekers niet..
k Heb nog ff lopen zoeken naar impedanties, maar daarover niks kunnen vinden. Ga ik daar maar eens verder op zoeken.
Zou ik dan op zoeken moeten naar kabels met meer weerstand of zo?

[Voor 6% gewijzigd door PaulZ op 30-09-2010 01:27]

• Killer
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 29-08 13:30

Killer

Hatseflats!

Ik denk eerder dat er wat mis is met je receiver. Een kennis van mij heeft dat ding ook en die heeft er ook een paar 'normale' luidsprekers achterhangen. Bij hem doet af en toe de volumeregeling wel eens 'raar' (zijn woorden). Misschien dat het een zwakke plek is van deze unit?

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• RonaldBas
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 12-01-2012
Heb je eigenlijk al geprobeerd een ander setje speakers aan te sluiten?

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:33
Toevallig geen loudness etc aan ?

• DeeJee
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 23-09 10:12

DeeJee

Dus...

Heb je de receiver getest bij je aankoop?

Money for nothin' and your chicks for free

• miniBSD
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23-06-2019
Zo te zien zit er een koptelefoon uitgang op. Hoe is het volume over de koptelefoon?

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

• PaulZ
Allemaal bedankt weer. Hier mijn antwoorden:
Heb je eigenlijk al geprobeerd een ander setje speakers aan te sluiten?
Sorry, nee nog niet. Ik heb maar één set in huis.
Toevallig geen loudness etc aan ?
Zit er niet op volgens mij.
Heb je de receiver getest bij je aankoop?
Ja, maar hier dus niet op gelet. De verkoper heeft m aangezet met een dvd erin en ik hoorde geluid uit de speakers en sub. Niet gekeken hoe hard die stond natuurlijk :p ...
Zo te zien zit er een koptelefoon uitgang op. Hoe is het volume over de koptelefoon?
Koptelefoonvolume is prima! Standje 1 is bijna niet te horen, dus dat gaat goed.

• d-Frag
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 07:47

d-Frag

74% completed

Plug and play
Het instellen van het Final VSS systeem is zeer eenvoudig. Nadat de twee luidsprekers, de subwoofer en de televisie op de dvd-receiver aangesloten zijn, leidt het slimme On Screen Display (OSD) de gebruiker door het configuratie proces. De instellingen op de dvd-receiver zijn reeds voorgeprogrammeerd voor gebruik in combi-natie met de 90i, 150i, 300i en 400i luidsprekers en de S95, S110 en S220 subwoofers van Final Sound.
http://www.qualityhifi.nl...d_receiver_FVSS_201_.html

Ik denk dat je toch ergens een menu gemist hebt en dat de luidsprekeruitgangen op een verkeerde "preset"staan..

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• PaulZ
Dank je d_Frag. Alle presets heb ik gisteren al uitgeprobeerd, zonder resultaat...

• RonaldBas
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 12-01-2012
Je zou ook de verkoper eens kunnen bellen, wie weet gaat er bij hem (of haar...) een belletje rinkelen?

• raymonvdm
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 01:29
Al geprobeerd om navraag te doen bij de verkoper. Wellicht kan hij je zo vertellen of je iets verkeerd hebt ingesteld.

Grmm net te laat |:(

[Voor 9% gewijzigd door raymonvdm op 30-09-2010 13:40]

• PaulZ
Daar ben ik al mee in mailcontact, maar verder dan de optie met de presets komt hij voorlopig ook niet. Vandaar dat ik mijn vraag hier heb geplaatst.

@Killer: ik heb je even gemaild.

[Voor 10% gewijzigd door PaulZ op 30-09-2010 13:50]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee