Toon posts:

Beeld via HDMI valt na verloop van tijd weg

Pagina: 1
Acties:

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 18:05
Ik heb een pc op basis van een MSI KA790GX met de onboard ATI Radeon HD3300 via een HDMI kabel aangesloten op mijn Panasonic plasmascherm. Dit werkt schitterend, de beeldkwaliteit is uitstekend. Toch zit ik met een probleem waar ik maar geen oplossing voor vind.

Na verloop van tijd valt het HDMI signaal weg. Als ik de TV naar de ingang voor de PC schakel zie ik helemaal niks. Het effect is hetzelfde als dat normaal bv bij een screensaver je scherm uit gaat, alleen weet ik heel zeker dat ik geen screensaver heb ingesteld en bij de power options heb ingesteld dat het beeldscherm nooit wordt uitgeschakeld. Het ligt ook niet aan de TV, bij mijn vorige (een JVC, ook via HDMI aangesloten) had ik hetzelfde probleem.

De PC (Windows XP SP3, nieuwste ATI drivers) staat altijd aan, de TV niet. Vaak als ik dus even wat wil doen en de TV aanzet heb ik geen enkel beeldsignaal. De PC loopt niet vast, ik kan er met Remote desktop gewoon op en hij werkt dan prima, er is enkel geen signaal op de HDMI uitgang.

Er zijn 2 halfbakken oplossingen: 1. De PC opnieuw opstarten lost het altijd op. Dit is echter lastig ivm met andere processen die op deze PC lopen. 2. De resolutie veranderen, al is dit een lastige klus als je geen beeld hebt ;) met een Autohotkey scriptje lukt het, maar echt blij word ik hier ook niet van.

Kent iemand dit probleem en heb je dan ook een oplossing?

• wow7
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14-07 12:37
Dit lijk me meer een synchroon probleem tussen de 2 apparaten voor het weg vallen van het signaal.

Probleem zou kunnen is HDMI kabel defect of te lang.
Of Video Kaart onboard te warm !.

Als je de mogelijkheid hebt een video kaartje in het systeem te prikken met een HDMI uitgang dit te proberen.

• PhilipsFan
wow7 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 00:07:
Dit lijk me meer een synchroon probleem tussen de 2 apparaten voor het weg vallen van het signaal.

Probleem zou kunnen is HDMI kabel defect of te lang.
Of Video Kaart onboard te warm !.

Als je de mogelijkheid hebt een video kaartje in het systeem te prikken met een HDMI uitgang dit te proberen.
Alvast bedankt voor de hulp, maar dit is het niet. Als je de pc blijft gebruiken dan blijft het ook goed gaan. Ook uren Half life 2 spelen levert geen problemen op, dus ik denk niet dat het een stress/warmteprobleem is. De HDMI kabel is onlangs vervangen en dit loste het probleem niet op.

Ik vermoed zelf dat het te maken heeft met het uitzetten van de TV. Vermoedelijk constateert de PC op enig moment dat er niks meer is om beeld op te laten zien. Misschien revert ie dan wel naar de VGA uitgang, laat ik dat eens proberen met een extra monitor als het probleem zich weer voordoet. Ik laat het weten.

• jaapsander
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22-09 16:08
Volgens mij heeft dit probleem te maken met de HDCP interactie tussen je pc en de tv. Misschien kun je het oplossen door een HDCP handshake te forceren (anders dan de resolutie te veranderen). Ik heb volgens mij wel eens wat over dit probleem gelezen. Zelf heb ik het ook wel eens met mijn HTPC. Bij mij komt dat niet vaak voor omdat ik mijn pc altijd uit of op slaapstand zet met de tv aan.

edit: http://www.degroeneknop.n...on=printpage;topic=5964.0
Hier worden wat oplossingen aangedragen

edit 2: Google geeft erg veel hits met de zoektermen HDCP handshake problem

edit 3: Nog meer leesvoer: http://forum.team-mediapo...sue-hdmi-detection-60706/

[Voor 30% gewijzigd door jaapsander op 30-09-2010 10:47]

• PhilipsFan
Bedankt voor de tips. Dit lijkt inderdaad op wat ik heb. Ik ga de pagina's goed doorlezen en als het probleem zich weer voordoet kijken of ik het kan oplossen. Ik zal het resultaat hier weer posten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee