Toon posts:

Vox Davo II: statistieken exporteren

Pagina: 1
Acties:

• Xatr0z
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 18:57
Hee,

Op het werk gebruiken we een KPN Vox Davo II telefooncentrale. Hieraan hangen meerdere telefoons waar we graag statistieken van willen hebben (aantallen, opgenomen, duur, tijdstip, toestel, enz)

Helaas is er hier geen interne mogelijkheid voor aanwezig, noch om een logbestand met alle gespreksinformatie te downloaden.
Wat ik wel kan doen is een telnetverbinding openen (standaard poort 5070). Hier kun je real-time stats uit halen (op moment van ophangen worden gegevens van het gesprek eenmalig naar socket weggeschreven).

Ik ben er achter gekomen dat er voor dit doeleinde verschillende call accounting/call management software is. Of dit werkt met de Vox Davo (zie pagina 110 van deze handleiding voor een beschrijving van de velden) is voor mij echter een groot raadsel.

In een eerdere post zat een gebruiker ook met dit probleem, hij begon zelf te scripten. Ik zou dit ook kunnen doen maar dit zou mij relatief veel tijd kosten en ik wil niet het wiel opnieuw uitvinden.

Mijn vraag is dus:
Wie weet met welke software ik statistieken kan halen uit de Vox Davo II?
En anders: herkent iemand het formaat waarin de Vox Davo II dit uitspuugt?

• Maartenvs
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 16:37

Maartenvs

For Sale

Ik heb geen oplossing maar wou melden dat ik met hetzelfde zit. De oplossing zoals in je link had ik ook gevonden echter is mijn php kennis daarover te beperkt. Momenteel log ik alles daarom via putty naar een log bestand, maar ik zou graag ook een wat nettere manier zien. Zeker omdat de Vox alles uitspuugt over 3 regels heb ik nog geen goede workflow kunnen vinden omdat deze logfile b.v. met excel in een tabel te gieten.

MacBook Pro 11,4 | Mini Server | Mac Pro - 2x 30" Display | Xserve RAID | etc. etc.

• kippy
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19:14
Voor werk maak ik vaak gebruik van panasonic telefoon centrales. Aan deze centrale wordt soms een portstore 2PL gebruikt. Deze kan de gespreks gegevens via de rs232 port van de centrale loggen. De opgeslagen gegevens kunnen dan weer via het netwerk worden opgehaald.

Wat hier mee gelogged wordt zijn de in en out gaande nummers en de gespreksduur.

Ik weer niet hoe het met een KPN centrale zit, maar daar zijn vast ook systemen voor.

• Sprite_tm
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15-09 13:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Klinkt niet als EL :) Waar 'ie wel hoort is een tweede; ik denk dat 'ie in 'Overige Hardware' het best op z'n plek is.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee