instellen nieuwe imac

Pagina: 1
Acties:

• hansje28
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 31-10-2022
Sinds vandaag mijn imac 27 i7, erg blij mee natuurlijk maar na het overzetten van de bestanden ging er volgens mij het een en ander mis.

ik had via time machine mijn macbook bestanden overgezet naar mijn imac, met de naam oude gegevens, aangezien ik dacht dat hij simpelweg een mapje zou aanmaken met een "oude gegevens"
hij heeft echter een geheel nieuw account aangemaakt wat dus eigenlijk mijn macbook is.

dit wou ik nu oplossen doormiddel van de nodige bestanden van "oude gegevens" naar mijn nieuwe account op mijn imac. dit echter was niet mogelijk om dat ik op een of andere manier geen toegang hiertoe had. (al was ik wel beheerder op zowel beide accounts.

dan maar plan b en dus het nieuwe account weggooien en verder gaan met het "oude gegevens" nu kan ik alleen niet deze naam veranderen. en dus is mijn account naam "Oud gegevens" en niet mijn eigen naam. ik kan nergens vinden waar ik dit kan instellen.

screenshot;
Afbeeldingslocatie: http://c.imagehost.org/t/0472/Schermafbeelding_2010-09-29_om_22_25_31.jpg
ook krijg ik vaak dit bij meldingen van sommige mappen
Afbeeldingslocatie: http://c.imagehost.org/t/0797/Schermafbeelding_2010-09-29_om_22_27_55.jpg

wat kan ik het beste doen?
- Mijn nieuwe mac opnieuw instellen (hoe? met osx cd's?)
- Nieuwe account aanmaken met een goede naam, en de benodigde bestanden van account "oude gegevens" naar nieuwe account importeren?
- anders namelijk...

Alvast bedankt

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-07 14:27
hansje28 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:30:
- Nieuwe account aanmaken met een goede naam, en de benodigde bestanden van account "oude gegevens" naar nieuwe account importeren?
Dit.

Wel de rechten goedzetten, dacht dat het zo kan.
chown [JOUWGEBRUIKERSNAAM] *
chgrp staff *
chmod 766 *
Dan kan je wel bij alle bestanden.

• hansje28
Erwinvz1 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:41:
[...]

Dit.

Wel de rechten goedzetten, dacht dat het zo kan.
chown [JOUWGEBRUIKERSNAAM] *
chgrp staff *
chmod 766 *

Dan kan je wel bij alle bestanden.
waar vul ik dat in, thanks iig voor de reactie :)

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:49
Kijk trouwens wel uit, dat als je besluit directories (folders) te gaan kopieren dat met het standaard copy en pasten of slepen EERST de oude dir. geleegd wordt en dan de nieuwe inhoud er in geschreven wordt. Dit dus inc. alle subdirs.

• hansje28
Dancing_Animal schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:50:
Kijk trouwens wel uit, dat als je besluit directories (folders) te gaan kopieren dat met het standaard copy en pasten of slepen EERST de oude dir. geleegd wordt en dan de nieuwe inhoud er in geschreven wordt. Dit dus inc. alle subdirs.
bedoel je hiermee dat er geen mappen van verschillende accounts gecombineerd worden?

• Dancing_Animal
Ik weet dat als je bv een map Music kopieert naar een plek waar al een map Music staat, in bijvoorbeeld dat andere account, dat de doelmap alleen de nieuwe inhoud krijgt en de rest weg is. Just in case dat je mappen met de hand gaat kopieren waarschuw ik je even :) Weet verder niet of je accounts kunt combineren ofzo, zou wel prettig zijn, heb hier ook nog wat backups met accounts, waarin weer mail, plaatjes enz zitten... wordt nog een job om dat netjes bij elkaar te krijgen. Succes.

• hansje28
Dancing_Animal schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:31:
Ik weet dat als je bv een map Music kopieert naar een plek waar al een map Music staat, in bijvoorbeeld dat andere account, dat de doelmap alleen de nieuwe inhoud krijgt en de rest weg is. Just in case dat je mappen met de hand gaat kopieren waarschuw ik je even :) Weet verder niet of je accounts kunt combineren ofzo, zou wel prettig zijn, heb hier ook nog wat backups met accounts, waarin weer mail, plaatjes enz zitten... wordt nog een job om dat netjes bij elkaar te krijgen. Succes.
Dankje, jammer dat simpel weg de naam van een account en computer naam wijzigen onmogelijk lijkt.

• hansje28
ook kwam ik er net achter dat mijn imac dus op het moment macbook heet;
Afbeeldingslocatie: http://c.imagehost.org/t/0177/Schermafbeelding_2010-09-30_om_17_12_40.jpg
weet iemand hoe ik dit aanpas

• Dancing_Animal
He da's gaar. Als je op Appeltje klikt, Over deze Mac kiest en dan Meer info... krijg je dan wel het juiste type te zien?

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:02
Hij laat wel de juiste icon zien, dus dat zou niet het probleem moeten zijn. Ga eens naar Systeemvoorkeuren > Deling. En dan even je netwerknaam veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansje28
iMick schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:42:
Hij laat wel de juiste icon zien, dus dat zou niet het probleem moeten zijn. Ga eens naar Systeemvoorkeuren > Deling. En dan even je netwerknaam veranderen.
Thanks hier kan ik dit inderdaad wijzigen :). het probleem is grotendeels opgelost. wat ik heb gedaan is schijf wissen en daarna opnieuw instellen en direct goed de timemachine backup erop gezet. :)
Pagina: 1