Toon posts:

Amd Phenom II x6 1055T Niet op snelheid te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• basanova
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 25-03-2018
Hallo iedereen,

Ik heb zojuist een nieuw systeem in elkaar gezet met een X6 1055T processor op een MSI 770-G45 moederbord. Nu zit ik met een groot probleem. Ik heb windows 7 ultimate x64 erop staan zoals mij geadviseerd werd.

Maar nu run ik cpu-z en hij geeft aan dat mijn core sneldheid maar 800mhz is en dat zegt hij ook in de bios... En ik heb geen flauw idee hoe ik dit opgelost krijg. Ik ben al 1.5 uur bezig geweest met bios instellingen enzo, maar krijg het niet voor elkaar om de core snelheid op de 2.8gz krijgen ( zoals hij hoort te zijn.)

Kan iemand mij hier mee helpen?

• Bolletje
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 01:53

Bolletje

Moderator Harde Waren
Heb je al een stress-programma gedraait?

Orthos, Prime95?

• NovemberSierra
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 12:52
Misschien een bios update doen voor je moederbord?

• souljah1h
  • Registratie: november 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Dit is normaal :) Mocht je zwaardere applicaties opstarten gaat de clocksnelheid ook omhoog!

• -Cn-
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 20-09 12:30
Ik zelf heb ook een 1055t maar het energie schema op gebalanceerd staan en dan klokt hij zichzelf terug naar 800mhz (als die idle is tot circa 20% load) dus energieschema naar prestatie zetten en hij zal standaard op 2,8 lopen

[Voor 8% gewijzigd door -Cn- op 29-09-2010 22:43]

• monzter
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21-09-2011
Heb je bios 10.5?

• spNk
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 09-09 10:25
Beter gewoon op gebalanceerd laten, als je portemonnee je lief is dus. :)

• Aardwolf
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-09 00:50
Wat in mij opkomt is dat de proc mss afschakeld als hij bijna idle loopt, net als -Cn- zegt. Nu ben ik niet in het bezit van een dergelijke proc, maar op zich lijkt het me wel logisch.

Als je prime95 draait, gaat de proc dan niet weer sneller lopen (als je natuurlijk de optie kiest om je CPU tot 100% load te balasten)?

• basanova
Ik ga nu eerst is die stress-test runnen. Maar het gekke is, de multiplier staat via cpu-z maar op 4x. en ik lees overal dat die bij mensen op 14 of 16x staat, of heeft dit er niks mee te maken?

[Voor 65% gewijzigd door basanova op 29-09-2010 22:50]

• basanova
Zelfs met prime95 blijft hij op 800mhz per core staan. windows 7 geeft mijn cpu snelheid ook maar een 4.1 als cijfer ( wat erg laag is voor deze processor ) ( dus hij gaat echt maar van die 800mhz uit).

En nee heb geen bios 10.5, had de update gedownload, maar de exe file werkt alleen onder een x86 pc en aangezien ik een x64 pc heb, gaat dat niet.

• monzter
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21-09-2011
Tja grote kans dat je je bios moet updaten.

• Singular1ty
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12-09 11:37

Singular1ty

EV Evangelist

Gebruik voor het flashen een USB stickje. Zet daar de laatste BIOS versie op die je hier vandaan haalt, en gebruik de MSI easyflash functie als je in BIOS bent. Wijst zichzelf uit. Je bent niet de eerste wiens x6 niet vanuit de doos werkt, de mijne deed het helemaal niet en ik moest een AM3 CPU van iemand lenen om de laatste BIOS te flashen. Je hebt waarschijnlijk mazzel dus ;)

• Aardwolf
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21-09 00:50
De proc is wel voldoende gekoeld dan, mss dat hij het daarom doet (ik zeg ook maar wat in me opkomt)? Je moederbord ondersteund wel die CPU? Heeft het ook niet met de Turbo settings te maken?

Op een ander forum staat:
But you should be able to update bios from within bios, windows version shouldn't matter.

En eronder staat uitgelegd hoe het moet:
just download the BIOS put it on a flash drive and use the BIOS Flash tool during boot

Zie ook het forum: AMD processor forums

Hier nog iets:
http://answers.yahoo.com/...qid=20100531191103AAWQpUY

Ik hoop dat het iets helpt... ;)

• basanova
ik ga morgen proberen die bios te updaten, ik ga nu naar bed, want heb het even helemaal gehad met dat ding, en ik kan niet helder meer denken.

Ja het moederbord ondersteund de cpu, deze werden samen als 1 pakket verkocht ( leuke aanbieding voor 220 euro ). Dus daar ga ik er wel van uit dat het werkt. heb ook al een mail gestuurd naar het bedrijf waar ik het gekocht heb, waarschijnlijk komen ze met het zelfde antwoord, maar je weet maar nooit.

Ik laat morgen weten hoe het gaat met updaten van de bios.

• postbus51
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

postbus51

Lala is sexy

met liveupdate 4 is bios flash mogenlijk in windows
Kan ook voor drivers , ik doe dit dan alleen download install doe ik zelf
op win7-x86_64

[Voor 51% gewijzigd door postbus51 op 30-09-2010 17:46]

• Ego Draconis
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 15-04-2014
EPU of iets ander dergelijks eco programma uitzetten of in bios de Multiplier en FSB vast zetten en niet op auto laten staan. Dat zou het probleem moeten oplossen ;)

Phenom II X4 955 BE 3,2 GHz @ 3,9 GHz/Antec H2O 620/XFX 6850 Black Edition Dual Fan/4 GB kingston valueram/Asrock 890GX pro3/Ms-Tech CA 0-300 Stingray/1TB samsung spinpoint/XFX Pro 550W

• Chiel340
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20-09 09:25
Misschien handig om Cool & Quiet in het bios uit te zetten. Mijn Phenom II X3 720 loopt in Windows standaard ook maar op 800 Mhz. Zodra ik hem ga belasten gaat hij omhoog in stapjes naar maximaal 2.8 Ghz.

Aan de andere kant zou ik het gewoon zo laten, als de CPU belast wordt gaat de snelheid wel omhoog. Dit is puur energie besparing. :*)

Dit zou het euvel moeten oplossen...

[Voor 22% gewijzigd door Chiel340 op 30-09-2010 21:22]

Xeon E3 1240 V3 / Asrock B85M ITX / Sapphire RX580 Pulse 8 GB / Corsair Value Select PC 12800 16 GB / Windows 10 Professional 64 bit

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ego Draconis schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:40:
EPU of iets ander dergelijks eco programma uitzetten of in bios de Multiplier en FSB vast zetten en niet op auto laten staan. Dat zou het probleem moeten oplossen ;)
Maar ja, dat zou niet nodig moeten zijn. Dan zit je weer met het probleem dat hij altijd op 100% draait. En om dat op te lossen moet de multi weer niet vastgezet en de eco-stuff weer aan, schiet je dan ook niet veel mee op. :p

Enkel als de multi gewoon verkeerd staat ingesteld of zo zou dat het probleem op moeten lossen zonder dus een nieuw probleem te creëren maar dat lijkt me niet het geval.

[Voor 14% gewijzigd door bwerg op 30-09-2010 21:52]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Ego Draconis
de topicstarter gaf aan de clocksnelheid niet omhoog te kunnen krijgen naar 2,8 Ghz. Hiervoor geef ik twee mogelijkheden. Als je dan toch de eco-stuff leert begrijpen kan ik de kloksnelheden ook zodanig krijgen dat ie normaal op 800 mhz draait en met een beetje load op de volle 2,9 Ghz. (gebalanceerd) Nu is het maar de vraag wat de topicstarter wilt. Als hij de volle performance wilt op elk moment, dan kan je net zo goed alles vastzetten. Is het alleen voor de load dat het omhoog moet, tsja, dan zou ik dat eco programma wat erop staat gaan leren kennen ;)

Phenom II X4 955 BE 3,2 GHz @ 3,9 GHz/Antec H2O 620/XFX 6850 Black Edition Dual Fan/4 GB kingston valueram/Asrock 890GX pro3/Ms-Tech CA 0-300 Stingray/1TB samsung spinpoint/XFX Pro 550W

• KillerZero86
  • Laatst online: 20-09 11:33
Als het dergelijke eco-progjes waren dan zou de CPU onder de Prima95 stresstest binnen een paar minuten op volle kracht moeten draaien. De tsser geeft aan dat dit niet gebeurt. Dus ofwel de eco-progjes werken niet naar behoren ofwel het moederbord is niet in staat de volledige kracht te benutten, om welke reden dan ook. Omdat de TSser ook al aangaf 1,5 uur in de BIOS te hebben rondgekeken ben ik bang dat het lang niet zo makkelijk is als dat Ego Draconis voorspiegelt en een BIOS-update noodzakelijk is.

• ReZ1987
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 12:37
Ik heb hetzelfde probleem als TS, ook met een 1055T, maar is juist ontstaan NA een bios update. Als alle cores volledig belast worden, blijft de frequentie 800MHz. Als slechts één of twee cores belast worden, dan gaan die cores naar 2,8GHz, en de rest op 800MHz.

Ik heb het tijdelijk opgelost door Cool 'n Quiet uit te schakelen in de BIOS, maar nu zit ie continu op 2,8GHz te draaien :P, geen ideale situatie!

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• Stefanovic45
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 15-09 20:13
Misschien een bug in e BIOS voor je moederbord. Ik wil de TS adviseren om zijn BIOS te updaten via M-flash, dat is zoooo makkelijk. Je download de bestanden, zet ze op een usb-stick. Gaat de BIOS in, zoekt naar mflash. Kiezen voor BIOS flashen, bestand selecteren en klaar is kees. Via Windows is de kans op mislukking veel groter (vanwege eventuele software die roet in het eten kan gooien).

Hyundai Ioniq Electric 28 kWh / 5.4 kWp PV installatie

• basanova
Het is opgelost, processor werkt nu prima:D

• ReZ1987
basanova schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:14:
Het is opgelost, processor werkt nu prima:D
Wat heb je veranderd dan? ;)

• Capacitor
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 11:38
ReZ1987 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:43:
[...]

Wat heb je veranderd dan? ;)
BIOS update als je het topic helemaal gelezen had ;)
Maar dit was vooraf ook wel te verwachten dat dit ging werken. Kijk de volgende eerst even in de FAQ. Daar staan deze dingen al in beschreven ;)

• ReZ1987
Lars93 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 16:52:
[...]

BIOS update als je het topic helemaal gelezen had ;)
Maar dit was vooraf ook wel te verwachten dat dit ging werken. Kijk de volgende eerst even in de FAQ. Daar staan deze dingen al in beschreven ;)
Ik heb hetzelfde probleem en bij mij werd het juist veroorzaakt door een BIOS update :+ , dus ik was benieuwd of iets anders hielp dan het compleet uitzetten van CnQ ;).

• Ego Draconis
KillerZero86 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:29:
Omdat de TSser ook al aangaf 1,5 uur in de BIOS te hebben rondgekeken ben ik bang dat het lang niet zo makkelijk is als dat Ego Draconis voorspiegelt en een BIOS-update noodzakelijk is.
Het lijkt me slim om eerst de makkelijke dingen uit te sluiten, om daarna over te gaan op een bios update ;) Maar iig mooi dat het gelukt is :)

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee