2,5mm en 3,5mm jack vraagstuk

Pagina: 1
Acties:

• slashhead89
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:06
Situatieschets:
Ik heb een paar portofoons die ik zou willen gebruiken als systeem om sporters aanwijzingen te geven op afstand. Zij dragen dan headsets om het geluid zo goed mogelijk te verstaan. Nou zijn de standaard headsets niet van de beste kwaliteit(zeer laag volume, slechte pasvorm), en ik wil dus graag andere mogelijkheden hiervoor bekijken.
De portofoons hebben een uitgang in de vorm van een 2,5mm jack waar een mono signaal audio uit komt, en een ander signaal van de ingebouwde microfoon binnen komt.

Nou heb ik wel een heleboel 2,5mm naar 3,5mm jack adapters gevonden, en ook geprobeerd met een goede stereo headset, maar die geven(natuurlijk) alleen het mono signaal door(dus alleen het linker oortje geeft geluid).

Mijn vraag is dus: weet er iemand ook mogelijkheden om het mono signaal wat vanuit de portofoon komt op te delen zodat dat signaal naar het linker én het rechter dopje gaat? Ik besef dat dit geen stereo signaal wordt, maar het verbeterd de verstaanbaarheid wel aanzienlijk als 2 dopjes gebruikt kunnen worden in plaats van 1.
En het liefst heb ik maar één enkele adapter(2,5-3,5mm) tussen de portofoon en de dopjes i.v.m. beweeglijkheid van sporters.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:07
Kun je de connector of verloop niet aanpassen dat je de linker en rechter aan elkaar vast maakt?

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-07 16:07

Dima_2005

T.net-verslaafde

Draadje nemen en van daaruit eigen connectors aan vast solderen!

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• slashhead89
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:06
Aan jullie beide suggesties heb ik al gedacht, maar ik hoopte eigenlijk dat iemand een kant en klare set wist te vinden. Heb er zelf al behoorlijk naar gezocht, maar niets tegengekomen.

Als ik zelf moet klussen pak ik wel een oude set dopjes, en maak er een 2,5mm plugje aan(en probeer het signaal over beide doppen te krijgen).

[ Voor 28% gewijzigd door slashhead89 op 29-09-2010 23:20 ]

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Heb je het al geprobeerd met een mono verloopstekkertje? Als een mono verloopstekkertje contact maakt met zowel het rechter- als linkerkanaal van de stekker van de headset is je probleem opgelost.

Zelf een verloopje maken of een andere stekker aan een headset zetten zijn ook oplossingen, maar wel kwetsbaarder wellicht. Je kunt ook kijken of je het stekkertje in de porto kunt vervangen door een 3.5mm stereo variant.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:07
mono verloopje zal dan weer het probleem geven dat micro het niet doet :)

Bij een 3.5mm jack heb je

2x + en 1x gnd een plus wordt gebruikt voor de micro de andere voor het oortje

wat je voor elkaar moet zien te krijgen is de 2plussen van de oortjes op de 1x plus op het verloopje en de microfoon ook op 1x plus , de min kan je dan van alle 3 op gnd aansluiten

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Pagina: 1