Toon posts:

Front panel aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• Vincitore
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 05-08 21:58
Sinds een tijdje heb ik een hoofdtelefoon met microfoon, maar meestal aangesloten aan de achterkant. Het gedoe met alle stekkers omwisselen met mijn normale speakerset,, werd me allemaal wat te lastig. Dus toen dacht ik; " Waarom gebruik ik de front panel niet gewoon?"
Dus ik de stekker van mijn hoofdtelefoon erin, samen met de speakerset aan de achterkant. Via de HD Audio Deck van 6 kanaals naar 2 kanaals omgezet en nu dan maar gamen... maarr als ik nu muziek afspeel dan hoor ik het nog steeds via de speakers en niet via de hoofdtelefoon.

Als ik de hoofdtelefoon aan de achterkant aansluit, dan krijg ik wel geluid via de hoofdtelefoon.
Hier op GoT wat rond gezocht, en daar stond in een topic dat ik de "Enable front jack detection" uit moest schakelen, en nu lichten de roze/groene aansluiting wel op bij de software, maar ze doen het helaas niet! :(

Ik maak gebruik van een Antec Sonata III kast icm met een Asus M4a78 VM IN/SI moederbord (met onboard geluid, codec VT1780S).

[Voor 8% gewijzigd door Vincitore op 29-09-2010 21:50]

Stats

• StupidMonkey
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 22:57
Controleer even of je frontpanel wel is aangesloten op je mobo en of je de juiste drivers voor je mobo + geluidskaart geinstalleerd hebt. Dit had ik namelijk bij mijn mobo, en voor mij was het simpelweg even de juiste driver downloaden en klaar. (Met de standaard windows driver kreeg ik ook alleen via het kanaal achterop signaal)

i7 950 - 12gb kingston ddr3 - nvidia 1080 8gb

• aap
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 24-09 13:33
Er zijn twee soorten frontpanelaansluitingen, AC97 en HDA. Soms kun je in je BIOS kiezen welke het moederbord gebruikt en soms heeft het frontpanel voor beide een stekkertje. Check dus of je zelfde aansluitingsoort gebruikt aan beide kanten.

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Volgens mij is er ook een instelling zodat de hoofdtelefoon en de normale speakers hetzelfde device zijn. Standaard maakt ie volgens mij 2 virtuele geluidskaarten aan en kun je dus het ene geluid door de speakers doen en het andere door de hoofdtelefoon. Dat is niet altijd gewenst ;)

• Vincitore
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 05-08 21:58
aap schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:49:
Er zijn twee soorten frontpanelaansluitingen, AC97 en HDA. Soms kun je in je BIOS kiezen welke het moederbord gebruikt en soms heeft het frontpanel voor beide een stekkertje. Check dus of je zelfde aansluitingsoort gebruikt aan beide kanten.
Die stonden inderdaad verkeerd ingesteld. Had het AC97 stekkertje in moederbord en stond in de BIOS ingesteld op HD audio. Kan alleen nog maar geluid krijgen vanuit aansluiting op de achterkant. Ik ga het boekje erbij zoeken van mijn moederbord/kast. Want het stekkertje van HD audio/AC97 kan er maar op 1 manier in..

Stats

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee