• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 18:51

psyy138

blackbulls.nl

Topicstarter
Hallo tweakers.

Ik heb hier een Logitech G5 muis waar geen garantie meer op zit. De muis heeft kabel breuk en dat wil ik proberen te maken. De kabel met aan de ene kant de usb en aan de andere kant een soort van connector.
In die connector gaan kabeltjes, Groen,Rood,Wit,Zwart en blank/zwart. Door de kabel breuk kan de kabel geen contact meer maken. in die connector zaten dan op de kabels van die grijze hele kleine tangetjes ( kom zo niet op het woord ), door dat ik die grijze tangetjes niet heb want die zaten op de kabel met het kapotte stuk, wil ik weten of ik aan z'n nieuwe kabel kan komen ?? want ik krijg ze er maar niet goed in zonder die kleine klemmetjes/tangetjes of wat het ook mag zijn. iemand idee ?? ik zou dit heel fijn vinden als hier voor een oplossing is....

Alvast bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door psyy138 op 29-09-2010 21:39 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Solderen geen optie?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-05 19:39

Sosabowski

nerd

psyy138 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:34:
Foto's kan ik eventueel morgen even maken want mijn mobiel heeft een slechte camera.
Oh dus zoveel haast heeft het niet. Dan heb je dus nog alle tijd om een fatoenlijke titel te bedenken voor dit topic.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zoiets kun je prima solderen. Waarschijnlijk heeft de print wel pinnetjes erop zitten. Soldeer die eruit, haal de kabel er doorheen en soldeer deze vast.

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Topicstarter
ja sorry, ben gefrustreed omdat het maar niet wil lukken.
ben nu al bijna 45 minuten aan het plaren.

en over dat solderen, dat heb ik hier niet aanwezig.

O.R.C. Black Bulls Rugby

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:39:
[...]

Zoiets kun je prima solderen. Waarschijnlijk heeft de print wel pinnetjes erop zitten. Soldeer die eruit, haal de kabel er doorheen en soldeer deze vast.
omdat ik niet zo heel handig ben, is het niet een oplossing om z'n kabel nieuw te kopen als dit mogelijk is ?
of bestaat zoiets niet ?

[ Voor 3% gewijzigd door psyy138 op 29-09-2010 21:41 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

De kans dat je specifiek die kabeltjes vind (met een fatsoenlijke levertijd) is klein. Gewoon een USBkabeltje solderen is makkelijker (of je moet natuurlijk een muis slopen die een soortgelijke kabel heeft).

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:45:
De kans dat je specifiek die kabeltjes vind (met een fatsoenlijke levertijd) is klein. Gewoon een USBkabeltje solderen is makkelijker (of je moet natuurlijk een muis slopen die een soortgelijke kabel heeft).
Ik heb hier nog wel een oude muis liggen maar dat is een andere connector en die past niet op de mijne.
Dat vind ik natuurlijk wel balen, het maakt mij nog niet zoveel uit maar het is zonde om de muis weg te gooien als hij nog wel gemaakt KAN worden.

O.R.C. Black Bulls Rugby

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:11
zonder foto's kunnen we eigenlijk niks, behalve zeggen dat het kliknt als een losgeraakt draadje en je die moet solderen...

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Topicstarter
naarden 4ever schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:51:
zonder foto's kunnen we eigenlijk niks, behalve zeggen dat het klint als een losgeraakt draadje en je die moet solderen...
ik zou het zo zeggen, die groene,rode ,witte ,zwarte en z'n blanke kabel die zijn uit die connector die in de muis moeten, bij die connector denk aan het zelfde als bij een ventilator in plaats van 3 kabels zijn het er 5. door de kabel breuk zijn ze precies waar de kabel de muis binnen gaat afgebroken waardoor de kabel kapot is en geen contact kan maken.

Wat ik heb gedaan is met een nijptang de kabel doorgeknipt. De kabel zo gemaakt dat je 1cm van die grijze kabeltjes wat in de bijvoorbeeld groene kabel zit, die zie je. die in de connector gedaan om te proberen of de muis werkt. maar helaas werkt dit niet en ik weet dat het zo wel moet werken. Ik ben niet zo heel handig in de kleine dingetjes, om helemaal met die kleine kabeltjes te friemelen.

dus wat ik eigenlijk nodig heb is of een totaal nieuwe kabel ( bestaat dit ? ) of een manier om die kleuren kabeltjes weer in de connector te krijgen, waardoor de muis weer contact maakt en werkt.

O.R.C. Black Bulls Rugby

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Direct solderen zal een stuk beter gaan. Je kunt wel proberen om die kabeltjes weer in die connector te krijgen, maar dat is echt k*twerk om te doen.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:40

BHQ

Hm, de goedkoopste Logitech muis halen in de winkel en hopen dat de pinout van de kabel die eraan zit indentiek is aan de kabel die je had?

Ik heb tussen wat goedkopere (model afwijkende) Logitech muzien de kabel kunnen wisselen zonder problemen..

[ Voor 5% gewijzigd door BHQ op 29-09-2010 22:03 ]

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:01:
Direct solderen zal een stuk beter gaan. Je kunt wel proberen om die kabeltjes weer in die connector te krijgen, maar dat is echt k*twerk om te doen.
kijk jij snapt mij het is inderdaad ***werk 8) , maar hoe zou je zoiets moeten solderen ? weet iemand daarvoor een tutorial of iets of misschien weet mijn vader het maar daar moet ik morgen na kijken omdat hij al slaapt :z
Jarpse schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:03:
Hm, de goedkoopste Logitech muis halen in de winkel en hopen dat de pinout van de kabel die eraan zit indentiek is aan de kabel die je had?

Ik heb tussen wat goedkopere (model afwijkende) Logitech muizen de kabel kunnen wisselen zonder problemen..
Had jij het zelfde probleem als mij ?? zo ja welke muis heb je toen gekocht? want ik ben niet z'n doe mens 8)

[ Voor 32% gewijzigd door psyy138 op 29-09-2010 22:05 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:40

BHQ

psyy138 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:04:
Had jij het zelfde probleem als mij ?? zo ja welke muis heb je toen gekocht? want ik ben niet z'n doe mens 8)
'Wat goedkopere muizen' dus geen idee of het ook voor de jouwe opgaat. Maar dat was tussen een laptopmuisje en een of ander cheapo OEM ding.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

psyy138 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:04:
[...]

kijk jij snapt mij het is inderdaad ***werk 8) , maar hoe zou je zoiets moeten solderen ? weet iemand daarvoor een tutorial of iets of misschien weet mijn vader het maar daar moet ik morgen na kijken omdat hij al slaapt :z
Het principe is simpel. Pak een soldeerbout, vertin de draad, soldeer de pinnetjes los en soldeer de draad op de print. Zorg dat het geen kortsluiting maakt (in dit soort gevallen prima op te lossen door er een klodder hot glue tussen te spuiten) en het zou weer moeten werken.

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 00:08
Of stuur een mailtje naar logitech dat je geliefde muis is overleden, maar helaas net buiten de garantietermijn. Je hebt een meer dan 50/50 kans dat ze met een voordelige oplossing komen.

Kleine zonnepaneleninstallateur

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Topicstarter
ik ga vanavond wel even thuis plaren met de muis om het aan de praat te krijgen.
het denkwerkismakkelijk maar het doen :D, ander verhaal.
maar ik ga even kijken hoe ik het ga solderen dan, ik weet niet als wij dat in onze huis hebben liggen maar dat komt denk ik ewl goed dan, bedankt voor de moeite mensen

O.R.C. Black Bulls Rugby

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Topicstarter
we hebben geen soldeer apparaat :( dus moet ik verder gaan friemelen ...

O.R.C. Black Bulls Rugby

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat bedoel je met 'plaren', waar je het al meerdere posts over hebt?

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-03 10:59
loop niet te veel te friemelen met die USB kabeltjes, als je straks kortsluiting maakt brand je usb-hostcontroller door, dan heb je zeker 2 USB poorten Buiten Dienst.

Is een nieuwe muis halen geen optie? 20 euro heb je een heel goeie muis.

(neem misschien toch maar een zonder snoer ;) )

BTW, wat een prijs verschillen:
http://www.google.com/pro...&resnum=1&ved=0CC8QrQQwAA

Ik mag hopen dat je niet die van 200 dollar hebt?

[ Voor 40% gewijzigd door g4wx3 op 30-09-2010 21:46 ]

http://www.softfocus.be/

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 22:55

lordsnow

I know nothing

spone schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:35:
Wat bedoel je met 'plaren', waar je het al meerdere posts over hebt?
Idd. Wat is 'plaren'?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-05 19:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Titelfix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Topicstarter
plaren is voor mij een gewoon woord, zal wel dialect zijn denk ik

plaren in mijn woorden is dat je bezig bent met iets te maken maar het allemaal net niet lukt
als jullie begrijpen wat ik bedoel.

btw ik heb al in die jaar een nieuwe muis gekocht (Logitech G500) maar ik dacht ik probeer is deze muis te maken, want dat zal wel mooi zijn als je van een defecte een goedwerkende kunt maken. Want dan kan ik deze muis mooi gebruiken als laptop muis, persoonlijk vind ik dat fijner als een draadloze muis.

begrijpen jullie het ;)

[ Voor 45% gewijzigd door psyy138 op 01-10-2010 07:22 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138

psyy138

blackbulls.nl

Topicstarter
ik heb waarschijnlijk een kabel gevonden :) een andere tweaker nam contact met mij op :) eindelijk heb ik weer een werkende G5 muis

O.R.C. Black Bulls Rugby

Pagina: 1