• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
Ik wil eigenlijk internet delen met meerdere gebruikers. Nu moeten deze gebruikers wel niet bij elkaar in de pc kunnen (verschillende mensen). Hoe kan dit gerealiseerd worden? modem>switch?

Bijvoorbeeld 8pc's. 3pc's mogen wel samen in een netwerk de rest moet hierbuiten vallen.

Vraag 2:
Ik heb kpn intenet met 5email adressen. Is het zo dat al deze email's langs elkaar afwerken?dus iedereen zijn eigen email adres, maar ook niks van elkaar kunnen zien/lezen/instellen ed?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

erikvanhoutert schreef op woensdag 29 september 2010 @ 20:08:
Ik wil eigenlijk internet delen met meerdere gebruikers. Nu moeten deze gebruikers wel niet bij elkaar in de pc kunnen (verschillende mensen). Hoe kan dit gerealiseerd worden? modem>switch?

Bijvoorbeeld 8pc's. 3pc's mogen wel samen in een netwerk de rest moet hierbuiten vallen.
Dat mensen niet "bij elkaar in de pc" kunnen regel je met een firewall en rechten op share- en bestandssysteemniveau. Het hangt van het OS en het bestandssysteem af hoe je dit instelt. Heb je een domein?
Vraag 2:
Ik heb kpn intenet met 5email adressen. Is het zo dat al deze email's langs elkaar afwerken?dus iedereen zijn eigen email adres, maar ook niks van elkaar kunnen zien/lezen/instellen ed?
Dat staat hier allemaal uitgelegd :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mijn routertje (dlink 825 denk ik) die heeft dus ruimte voor gasten. dus je kan inloggen op draasloosnetwerk 1 of 2. 1 is gekoppeld aan het lan, 2 mag alleen internetten

Iperf

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:33
Maak verschillende VLANs aan op je router. Dan scherm je alles in één keer af.

• erikvanhoutert
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-05 17:10
CodeCaster schreef op woensdag 29 september 2010 @ 20:13:
[...]

Dat mensen niet "bij elkaar in de pc" kunnen regel je met een firewall en rechten op share- en bestandssysteemniveau. Het hangt van het OS en het bestandssysteem af hoe je dit instelt. Heb je een domein?

[...]

Dat staat hier allemaal uitgelegd :)
Okee top, dus dat mailen gaat inderdaad.
Het liefst kom ik niet aan hun pc's maar in een switch bijvoorbeeld valt niks te regelen?