Toon posts:

HDD Aanschaffen

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views

• kssshhh
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 30-09-2010
De afgelopen 2 weken ervaar ik al een paar problemen met mijn HDD, maar vandaag kon ik werkelijk niets meer. Gelukkig een backup gedaan met belangrijke shit op een externe hdd een week terug. 3 dagen terug had ik een format gedaan, cleane windowsen erop, en nu doet hij helemaal niets meer :'( .

Nu is mijn vraag wie o wie kan mij advies geven voor een nieuwe hdd.

Info:
Ik gebruik 2 windowsen: 1 voor zooi en 1 voor het produceren van muziek.
Voor het producen is het vooral belangrijk dat alles snel gelezen wordt, schrijven wat minder.
Mijn budget is 100eur en ik wil ongeveer 500gb.

Ik heb redelijk wat verstand van hardware, behalve hardeschijven. Vandaar dat ik hier mijn post drop.
Bij voorbaat dank _/-\o_

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Heb je de pricewatch als bekeken of even gezocht.
http://tweakers.net/price...7O3HSt-ovR6Mjtqr3oTeNa6wE

Persoonlijk boeit het me geen ruk ik koop er random een in de computerzaak voor 100euro heb je meer dan 500g hoor

hen je zelf al nagedacht over raid of ssd ?

[Voor 36% gewijzigd door Fish op 29-09-2010 19:50]

Iperf

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je snelle leestijden wilt, zul je een SSD moeten overwegen. Alleen is 125GB een stukje kostbaarder dan een 1 TB SATA disk :)

• kssshhh
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 30-09-2010
SSD is te duur op dit moment. Kheb me even verdiept in het raid gebeuren en kwam tot de conclusie dat ik voor raid 0 moet gaan.

Ik heb net 2 hdd besteld van 320gb en ga ze in raid 0 zetten.

Bedankt voor de replies boys.

• _Dune_
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

kssshhh, ik hoop dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Zelf heb ik weinig (lees: geen) ervaring met het bewerken van muziek, alleen het afspelen er van. Mijn ervaring ligt op het RAID gebied en nu juist het gebruik van een RAID0 set geeft een negatief effect op de toegangstijden van een hardeschijf, het wordt er in iedergeval niet beter op in verhouding met een singel hardeschijf.

Het enige waar een RAID0 set geschikt voor is, is het bewerken van grote bestanden waar hoge constante doorvoer snelheden bij nodig zijn. Het gaat dan over het algemeen om vluchtige data of makkelijk te reproduceren data. Dit omdat een RAID0 set gevoeliger is voor hardware falen, je hebt nu twee hardeschijfen die defect kunnen raken waarbij alle data verloren zal gaan.

Verder heb ik het idee dat je nog weinig onderzoek hebt gepleegd, tenminste als ik af ga op de info. die je in dit topic hebt geplaatst. Wanneer je weer eens een topic wilt openen raad ik je aan eerst zelf wat meer te verdiepen in de materie om vervolgens een topic te openen met de punten waar je nog tegen aan loopt, maar geef wel duidelijk aan wat je reeds zelf hebt onderzocht. Enige eigen initatief wordt hier op GoT wel van een ieder verwacht, daarom gaat dit topic dan ook op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee