• jelmerjan
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 11:52
Hallo,

Ik had een vraag over mijn HTC (WM 6.5),
Helaas kan ik me geen data-abonnement veroorloven en heb ik dus alleen maar internet op plaatsten waar wifi is,
Nu dacht ik dat het vast ook wel mogenlijk zou zijn om een router/pc om te bouwen tot een soort 'server' met modem, en dan de mobiel als client, en met internet sharing oid. zodat ik gewoon kan internetten op mijn HTC.
Hierbij maakt beltegoed niet uit aangezien ik T-Mobile family heb.

Weet iemand wat ik bedoel, of kan iemand me verder op weg helpen?

Bvd.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wil je internetten op je telefoon waar wifi is? Dan kan je de wifi op je telefoon gebruiken of je telefoon aansluiten op een PC en dan via active sync aangeven dat jou telefoon gebruik mag maken van het internet van de pc.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• jelmerjan
Nee, dat bedoel ik helaas niet.

Ik bedoel dat ik een modem-connectie tussen m'n pc en m'n telefoon maak, via de gewone telefoonlijn waardoor ik met mijn telefoon via mijn pc op internet kan, iemand die dit al eens heeft geprobeerd?

Bvd.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dus de gewone telefoonlijn je laptop in en dan het modem in je laptop gebruiken om te internetten op je telefoon?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat heb je zelf al geprobeerd? Heb je al gezocht met Google?

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Volgens mij wil hij van zijn PC (thuis) een inbelserver maken, en vervolgens met zijn telefoon kunnen inbellen op die PC, om zo mobiel te kunnen internetten.

Ik moet zeggen, erg creatief gedacht :) Gaat alleen niet makkelijk worden.
Zoek eens op "remote access server", in die contreien zou je het moeten zoeken.
Bijvoorbeeld: http://articles.techrepub...100-10878_11-5034594.html

Geen idee echter of je het ooit zo geconfigureerd krijgt dat je met een GSM over WAP verbinding kunt maken..
En dan is het nog de vraag of je dit serieus wel wil. Omdat je communiceert over het GSM-protocol is je snelheid maximaal 9600bps, ofwel 9,6Kbps en dus een whopping 1,2 KBps ;)

[ Voor 9% gewijzigd door HyperioN op 29-09-2010 19:56 ]

• jelmerjan
Ik heb wel een beetje gezocht, maar had eigenlijk geen idee in welke richting ik moest zoeken.

@HyperioN,

Dat is precies wat ik zoek ;)!
Snelheid maakt me niet zo veel uit, het gaat bijna alleen maar om text, en daar is het meer dan snel genoeg voor.

Bvd.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
jelmerjan schreef op woensdag 29 september 2010 @ 20:02:
Ik heb wel een beetje gezocht, maar had eigenlijk geen idee in welke richting ik moest zoeken.

@HyperioN,

Dat is precies wat ik zoek ;)!
Snelheid maakt me niet zo veel uit, het gaat bijna alleen maar om text, en daar is het meer dan snel genoeg voor.

Bvd.
Je zit wel erg moeilijk te denken, heb je thuis niet gewoon een draadloos netwerk? En anders, zou je niet liever gewoon een accesspoint of een router neerzetten hiervoor?

• jelmerjan
Nee, thuis is het geen probleem, thuis maak ik namelijk gewoon verbinding met een wifi netwerk.
Wanneer ik niet thuis ben wil ik graag ook m'm mail kunnen ontvangen en kunnen chatten, daarom stel ik deze vraag.

Bvd.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan moet je internet op je telefoon nemen, alternatief is er niet.

Pagina: 1