• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-05 20:31
Beste Tweakerts,

Ik heb een vraagt met betrekking tot de iPad, de Airport Express en de Synology DS207.
De NAS server ( Synology DS207 ) ondersteunt een iTunes bibliotheek. Nu was mijn wens als volgt :

Ik wil de iTunes bibliotheek op de NAS zetten, vanaf die NAS wil ik muziek naar de Airport Express kunnen streamen, en dat beheren met de vernieuwde Remote App van Apple op mijn iPad of iPhone.

Is dit mogelijk ? Ik kan het helaas niet testen omdat ik geen Airport Express heb. Ik heb gezocht op internet en het is natuurlijk mogelijk om te streamen en te besturen via de iPad naar de Airport Express, alleen daar moet altijd een Computer tussen. Die computer wil ik dus vervangen door een iTunes bibliotheek op mijn Synology DS207.

Wie weet of dit kan ? :)

gewoon nee.

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
SanderPS3 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:59:
Beste Tweakerts,

Ik heb een vraagt met betrekking tot de iPad, de Airport Express en de Synology DS207.
De NAS server ( Synology DS207 ) ondersteunt een iTunes bibliotheek. Nu was mijn wens als volgt :

Ik wil de iTunes bibliotheek op de NAS zetten, vanaf die NAS wil ik muziek naar de Airport Express kunnen streamen, en dat beheren met de vernieuwde Remote App van Apple op mijn iPad of iPhone.

Is dit mogelijk ? Ik kan het helaas niet testen omdat ik geen Airport Express heb. Ik heb gezocht op internet en het is natuurlijk mogelijk om te streamen en te besturen via de iPad naar de Airport Express, alleen daar moet altijd een Computer tussen. Die computer wil ik dus vervangen door een iTunes bibliotheek op mijn Synology DS207.

Wie weet of dit kan ? :)
Volgens mij kan dit niet. Heb zelf ook een Synology NAS (DS410j) waar ik mijn muzieklibrary op heb staan. Stream echter mijn muziek via iMac naar Airport Express. Airport Express heeft volgens mij iTunes of AppleTV nodig om vanaf te streamen. Heb er overigens niet heel veel last van dat mijn Mac er tussen zit; Mac ontwaakt automatisch uit sleep mode als ik de Remote app op mijn iPod Touch start.

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-05 20:31
EmilneM schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:58:
[...]

Volgens mij kan dit niet. Heb zelf ook een Synology NAS (DS410j) waar ik mijn muzieklibrary op heb staan. Stream echter mijn muziek via iMac naar Airport Express. Airport Express heeft volgens mij iTunes of AppleTV nodig om vanaf te streamen. Heb er overigens niet heel veel last van dat mijn Mac er tussen zit; Mac ontwaakt automatisch uit sleep mode als ik de Remote app op mijn iPod Touch start.
Hmm oke dat is wel jammer. Ik had gehoopt dat het zou werken. Maar hoe neem jij de Apple TV over met de Remote app ? Gaat dat alleen via dat touchpad ? Want dan zou namelijk steeds de TV aan moeten staan. Ik wil juist zo veel mogelijk zonder TV (alleen voor filmpje kijken evt. dan) willen werken. Is dan een Apple TV wel een optie ? ( de nieuwe ). Kan ik die zonder TV overnemen ? Want de Apple TV's library zou ik evt. wel op de NAS kunnen zetten.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greasser
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10-2021
De Synology NAS'en ondersteunen toch gewoon iTunes en moet daardoor geen probleem zijn. Hier zegt Synology zelfs dat het werkt met de Airport Express: http://www.synology.com/enu/products/features/itunes.php

Binnenkort ga ik het exact op deze wijze optuigen na veel onderzoek naar alternatieven, zoals; Sonos en Logitech. Hierbij kwam als belangrijkste voordeel naar voren dat het iTunes model goed werkt met je iPhone/iPad/iPod touch als afstandbediening en icm met de Airport niet zo prijzig is als de Sonos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

greasser schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 12:17:
De Synology NAS'en ondersteunen toch gewoon iTunes en moet daardoor geen probleem zijn. Hier zegt Synology zelfs dat het werkt met de Airport Express: http://www.synology.com/enu/products/features/itunes.php
Het staat op die Synology site niet handig uitgelegd. Het gaat helaas echt niet werken. De NAS heeft een zgn. iTunes-server, wat niets meer betekent dan dat je je iTuneslibrary kunt mounten in je iTunes-programma onder "Gedeeld". Je hebt iTunes nodig als "control point". Lees ook maar de eerste alinea in het door jou aangehaalde artikel.

Ik heb zelf een Syno-NAS, Airport Express en Macbook, en ben lang op zoek geweest naar een methode om dit voor elkaar te krijgen omdat het zo logisch als wat is! Apple besluit helaas anders....

This title is for sale, please send me a PM

Anoniem: 139602

Idd,

Heb ook een macbook, airport express & Synology Nas DS110J.

Je kan enkel streamen vanaf iPod Touch => Airport Express
of Nas => iTunes op Macbook => Airport Express (optioneel remote bediening via iPod Touch)

• Davy1982
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Inderdaad erg balen dat dit nog steeds niet werkt. Ben ook al enige tijd opzoek naar een goede oplossing. Wat dat betreft vindt ik dat Apple zich te weining richt om Apple systemen in een netwerk.

Extra voorbeelden te noemen: De omslachtige manier om een drive mapping aan te maken en te behouden naar bijvoorbeeld een nas.

Microsoft doet dat iets beter. :'(

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:07
Gekeken naar het forum van Synology zou het nu wel mogelijk moeten zijn.
Dit middels de nieuwe airplay functie van iOS.

Aanvullende info te vinden op:
http://59.124.41.244/enu/...139ffe913bfd456b&start=45
Zie, vooral de laatste 3 posts op dit topic.

Iemand in de gelegenheid om dit te testen?
Bij mij ontbeert iOS 4 (draai nog 3.3) en de airport express / apple tv ontbreekt bij mij...

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Pagina: 1