• enricovdc
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-03-2022
VAC Ban

Wat is het
Vac Ban is het ban systeem van steam (valve).
Volgens Steam is dit systeem automatische en kijkt het naar aanpassingen van het spel.
Bijv. .DDL en .EXE files.
VAC staat voor: Valve Anti-Cheat.

Is het wel eerlijk?
Wat ik zelf afvraag is of het wel allemaal eerlijk is.
Valve en steam is één. En Valve zou in theorie mensen kunnen bannen.
Zodat zij via steam weer een nieuwe game kopen en hun geld verdienen.

De service van Steam
Op de steam website is een kopje support. Als je daarop klikt kun je contact leggen met steam.
Op de vraag of ze uw account kunnen unbannen wordt altijd nee geantwoord.
Een rede voor de ban willen ze ook nooit geven maar volgens de website: http://www.vacbanned.com/
kunnen er wel account geunbanned worden.

Anti-Cheat Systeem
Vac werkt door middel van controleren op aanpassingen maar toch zijn er altijd cheaters in de games.
Het werkt dus niet zoals het zou moeten werken.
Een veel eenvoudigere manier zou zijn om gamers die cheaten het spel gewoon te blockeren voor de tijd dat de cheat aanstaat. Als de cheat wordt uitgezet zou het spel weer kunnen werken. Dus dit zou betekenen dat er geen echte bans meer zouden zijn en dat er ook geen cheaters in de games kunnen komen.
De tijd die er is van het gebruik van de cheat en de ban tijd kan verschillen en er blijven dus cheaters actief in de games.

Werkt VAC?
Volgens mij werkt VAC niet goed genoeg en moet er veel veranderen om de cheaters weg te krijgen.
Veel cheaters nemen meerdere accounts of stelen een account van iemand anders. Zo stoppen ze nooit en blijven in online games altijd cheaters actief.

In deze tekst is mijn mening verwerkt.

Plaats uw reactie en misschien kunnen wij als gamers de cheaters uit de games weghalen.
Denk mee over oplossingen en laat je reactie achter over mijn mening etc.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat wil je hier precies mee? Ik begrijp dat je vraagt naar oplossingen of reacties op je mening, maar wat heeft dat te maken met de rest van je topicstart, waarin je VAC uitlegt? Aan de opmaak van je topicstart te zien lijkt het alsof je informatie wilt verstrekken, maar in feite is dit gewoon een posting met daarin jouw mening over het foute aan de VAC/Steam link? Uitleg aub :)

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
VAC werkt gewoon goed hoor (beter kan het ook niet denk ik). Ze kunnen helaas alleen niet gelijk mensen in 1 of 2 dagen bannen, het duurt soms wel tot 2 weken.

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-10 22:35
VAC werkt goed.

Maar niet in MW2, en die is waarom VAC zulke negatieve reclame heeft.
IW heeft VAC slecht geimplementeerd naar MW2.

Met de dedicated servers zoals Half life, CSS en TF2 is het makkelijk om een cheater the bannen, en vervolgens te wachten totdat VAC een automatische ban geeft.

Ik vind het systeem van 2 weken wachten sowieso wel erg raar, geef ze gewoon bij de eerste paar positives een ban.

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-09 19:59

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

enricovdc schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:37:

Is het wel eerlijk?
Wat ik zelf afvraag is of het wel allemaal eerlijk is.
Valve en steam is één. En Valve zou in theorie mensen kunnen bannen.
Zodat zij via steam weer een nieuwe game kopen en hun geld verdienen.
Valve verplicht niemand om het spel te kopen als je gebanned wordt. dat is een keuze die de persoon zelf maakt.
De hoeveelheid false-positives zijn zo laag, als Valve moedwillig mensen ging bannen, zou hier wel het een en het ander over te vinden zijn.

Valve's eigen restricties na een ban
YOUR ACCOUNT MAY STILL BE USED TO PLAY SINGLE-PLAYER GAMES AND MULTIPLAYER GAMES ON UNSECURED SERVERS

Your account may still be used to play single-player games or to connect to non-secure game servers and for games played over a LAN. To find non-secure servers, please change your filter settings in the server browser list to show servers which are not VAC-secured (from the Steam main menu go to the View option, select Servers and then select "Not secure" in the Anti-Cheat drop-down).

Je kan het spel nog wel spelen, alleen niet met mensen die niet cheaten :>
enricovdc schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:37:
Anti-Cheat Systeem
Vac werkt door middel van controleren op aanpassingen maar toch zijn er altijd cheaters in de games.
Het werkt dus niet zoals het zou moeten werken.
Een veel eenvoudigere manier zou zijn om gamers die cheaten het spel gewoon te blockeren voor de tijd dat de cheat aanstaat. Als de cheat wordt uitgezet zou het spel weer kunnen werken. Dus dit zou betekenen dat er geen echte bans meer zouden zijn en dat er ook geen cheaters in de games kunnen komen.
De tijd die er is van het gebruik van de cheat en de ban tijd kan verschillen en er blijven dus cheaters actief in de games.
Nee, dat betekent dat de makers/gebruikers meteen zien of het gedetecteerd wordt, wat naar een snellere ontwikkeling van de programma's leidt.

VAC is een van de beste implementaties van een anti-cheat die ik in games heb gezien.
Gameguard, Hackshield, Punkbuster, DMW etc. verbleken bij VAC als ik zie hoe het bijgehouden wordt.

Ik ben behoorlijk actief in TF2 en L4D(2), en ik heb in de tijd dat ik servers beheer een aantal cheaters tegegekomen, maar deze waren snel genoeg van steamcommunity verwijderd, dus gebanned.
Er zijn ook externe spellen waar VAC als anticheat wordt ingezet, maar de implementatie hiervan is gewoonweg slecht. imo de reden hiervoor is dat het spel zelf brak is, en Valve achter de feiten aanloopt omdat de studio hierachter de multiplayer verkeerd geïmplementeerd heeft, naast dat zulke spellen vaak genoeg een jonger, onvolwassen publiek trekt (die ook eerder naar cheats grijpt).

[ Voor 11% gewijzigd door kKaltUu op 30-09-2010 00:10 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Verwijderd

Dorest0rm schreef op woensdag 29 september 2010 @ 23:33:
Maar niet in MW2, en die is waarom VAC zulke negatieve reclame heeft.
IW heeft VAC slecht geimplementeerd naar MW2.
Dit is inderdaad het hele eieren eten: IW heeft VAC gepromoot als "dé oplossing om het spel cheater-vrij te houden" terwijl VAC niet bedoeld is om een spel cheater-vrij te houden, maar om cheaters te bestraffen door hun spel ontoegankelijk te maken voor VAC secured multiplayer. Door dit als toevoeging te doen op bestaande, door een server op zelf beheerde, anticheat zoals Punkbuster kan Valve met bijzonder hoge zekerheid filteren (vrijwel geen false positives) en zorgen dat als iemand op één server gecheat heeft hij uiteindelijk op geen enkele server meer kan spelen.

Maar dat is heel wat anders dan dat het direct je cheaters weert. En daar hebben ze bij IW braaf hun bek over gehouden, want dan koopt niemand hun rotzooi nog. En nu is Valve de gebeten hond, want alle matchmaking ellende op de PC ligt zogenaamd aan Steam (ook al werken alle andere games wél prima ermee) en alle cheaters zijn de schuld van VAC.
8)7

• enricovdc
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-03-2022
TheZeroorez schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:44:
Wat wil je hier precies mee? Ik begrijp dat je vraagt naar oplossingen of reacties op je mening, maar wat heeft dat te maken met de rest van je topicstart, waarin je VAC uitlegt? Aan de opmaak van je topicstart te zien lijkt het alsof je informatie wilt verstrekken, maar in feite is dit gewoon een posting met daarin jouw mening over het foute aan de VAC/Steam link? Uitleg aub :)
Ik heb het topic gestart om te zien wat mensen vinden van vac ik zelf heb een eigen clan en ik hoor best vaak van mensen die zonder rede een vac ban krijgen. Daarom leek het mij goed om even alle puntjes van vac na tegaan.
Zelf heb ik iemand op msn die zegt van Activision te zijn. Ik geloof het niet maar als ik zijn informatie kan vertrouwen dan kunnen hun ook mensen bannen? dus niet automatisch en hoezo 2 weken wachten? waarom niet in 1 keer. Dat zijn allemaal vragen die bij mij spelen vandaar dit topic.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:16
Geloof ook maar dat veel mensen 'zonder reden' een VAC ban krijgen. Als je aangehouden wordt door de politie die zegt dat je zonder licht fietste drie straten terug, zegt 90% van de mensen ook dat ze dat niet waren en dat de agent zich verward met iemand anders ;).

Daarnaast vind ik het goed dat zoiets als VAC er is. Er is namelijk niets erger in online games dan cheaters. Die verzieken het namelijk voor de rest van de spelers.

Verwijderd

enricovdc schreef op donderdag 30 september 2010 @ 15:42:
Zelf heb ik iemand op msn die zegt van Activision te zijn. Ik geloof het niet maar als ik zijn informatie kan vertrouwen dan kunnen hun ook mensen bannen?
Activision kan niet bannen want VAC doet de banlist en de V in VAC is niet voor actiVision.
Dus niet automatisch en hoezo 2 weken wachten? waarom niet in 1 keer. Dat zijn allemaal vragen die bij mij spelen vandaar dit topic.
Allemaal vragen die je in de VAC FAQ beantwoord kunt krijgen though...
Pagina: 1