VAC Ban
Wat is het
Vac Ban is het ban systeem van steam (valve).
Volgens Steam is dit systeem automatische en kijkt het naar aanpassingen van het spel.
Bijv. .DDL en .EXE files.
VAC staat voor: Valve Anti-Cheat.
Is het wel eerlijk?
Wat ik zelf afvraag is of het wel allemaal eerlijk is.
Valve en steam is één. En Valve zou in theorie mensen kunnen bannen.
Zodat zij via steam weer een nieuwe game kopen en hun geld verdienen.
De service van Steam
Op de steam website is een kopje support. Als je daarop klikt kun je contact leggen met steam.
Op de vraag of ze uw account kunnen unbannen wordt altijd nee geantwoord.
Een rede voor de ban willen ze ook nooit geven maar volgens de website: http://www.vacbanned.com/
kunnen er wel account geunbanned worden.
Anti-Cheat Systeem
Vac werkt door middel van controleren op aanpassingen maar toch zijn er altijd cheaters in de games.
Het werkt dus niet zoals het zou moeten werken.
Een veel eenvoudigere manier zou zijn om gamers die cheaten het spel gewoon te blockeren voor de tijd dat de cheat aanstaat. Als de cheat wordt uitgezet zou het spel weer kunnen werken. Dus dit zou betekenen dat er geen echte bans meer zouden zijn en dat er ook geen cheaters in de games kunnen komen.
De tijd die er is van het gebruik van de cheat en de ban tijd kan verschillen en er blijven dus cheaters actief in de games.
Werkt VAC?
Volgens mij werkt VAC niet goed genoeg en moet er veel veranderen om de cheaters weg te krijgen.
Veel cheaters nemen meerdere accounts of stelen een account van iemand anders. Zo stoppen ze nooit en blijven in online games altijd cheaters actief.
In deze tekst is mijn mening verwerkt.
Plaats uw reactie en misschien kunnen wij als gamers de cheaters uit de games weghalen.
Denk mee over oplossingen en laat je reactie achter over mijn mening etc.