Toon posts:

Externe Hdd foutmelding kan niet formateren

Pagina: 1
Acties:

• mayckelvz
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 12-09 20:37
Enkele dagen geleden heb ik een externe HDD gekocht (Samsung S2 Michael Jackson editie)
Tot zover werkte deze perfect.

Nu wilde ik een ISO bestand van 4,7GB erop zetten maar dit lukte niet ivm FAT32.
Nu wilde ik de HDD naar NTFS omzetten via: uitvoeren ==> covert (schijflocatie): /fs:ntfs
Dit lukte en ik kon veel van mijn bestanden en mappen aan van mijn NTFS hdd.
Enkele bestanden en mappen kon ik echter niet meer openen.
Dus ik dacht, dan formateer ik deze via verkenner op NTFS.
Nu krijg ik de foutmelding aan het eind van het formateren: "kan formateren niet voltooien"

Nu heb ik een HDD die niet meer functioneerd.

Wie kan mij helpen? ;(

• mayckelvz
Ik heb met partition magic en met partition table doctor proberen de HDD weer aan de gang te krijgen,
Maar nu heeft mijn eigen pc plotseling 2 partities ipv 4.
1 weggevallen partitie is leeg en een RAW formaat, de andere weggevallen partitie is NTFS gebleven maar ik ook leeg.

Nogsteeds niemand die mij ergens mee kan helpen?

• ByteDelight
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 06:08

ByteDelight

Retro computing is alive!

mayckelvz schreef op donderdag 30 september 2010 @ 06:32:
Ik heb met partition magic en met partition table doctor proberen de HDD weer aan de gang te krijgen,
Maar nu heeft mijn eigen pc plotseling 2 partities ipv 4.
1 weggevallen partitie is leeg en een RAW formaat, de andere weggevallen partitie is NTFS gebleven maar ik ook leeg.

Nogsteeds niemand die mij ergens mee kan helpen?
Maar effe herpartitioneren moet toch geen enkel probleem zijn?
Waarom een partitie converteren (wat een langdurig proces kan zijn) in plaats van de boel leeggooien?

Gooi alle partities eraf (welk OS gebruik je??), en maak één nieuwe partitie aan.
Als dat niet lukt, dan is het ofwel je ervaring waar wat aan gedaan moet worden, ofwel je schijf vertoont problemen.

[Voor 6% gewijzigd door ByteDelight op 30-09-2010 07:26]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• mayckelvz
Probleem 1, externe Hdd:
Ik had de externe hdd wel willen formateren maar wilde dit eens uitproberen om direct naar NTFS om te zetten. Dit lukte goed maar kon enkele bestanden en mappen niet aan.
Nu geeft de pc aan dat de schijf geformateerd moet worden, maar dit lukt uiteindelijk niet.
Het schijft een RAW formaat te zijn.

Probleem 2, PC:
Ik gebruik legitieme Win7 Pro.
Heb 2 harddisks van elk 1TB op NTFS
C: schijf +/- 200GB
D: schijf +/- 800GB
E: schijf +/- 800GB
Z: schijf +/- 200GB (voor backups)

Nadat patition magic klaar was wilde hij de pc opnieuw opstarten om te voltooien.
Bij het opstarten kon hij geen besturingssysteem meer vinden.
De C, D en E schijf was ik kwijt nadat partitionmagic de externe hdd had willen repareren.
Het is dus NIET de bedoeling geweest mijn interne hdd's te herpatitioneren.
Gelukkig was de Z schijf nog wel beschikbaar waardoor ik een backup van de C-schijf terug kon zetten.
Ik heb nu een C en Z schijf die functioneren.
De D fuctioneerd ook maar hier staat geen data meer op.
De E is leeg en tevens een RAW formaat.

Hetliefst wil ik zoveelmogelijk data van mijn pc redden.
Zodra dit lukt (of niet lukt) herinstalleer ik mijn pc direct.

-edit- taal aangepast en zinsopbouw

[Voor 15% gewijzigd door mayckelvz op 30-09-2010 15:24]

• sould3mon
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 25-05-2012
licht er maar net aan wat voor data ik heb wat geluk gehad met getdataback software
maar dit is al weer zolang geleden ( xp) dat ik niet over huidige software kan spreken.

tips:
zoek een (linux) live cd speciaal ingericht voor partition en recovery
zo kun je altijd je hd's die je tijdens een format niet nodig hebt er ff af halen heb je iig altijd je os en data.

beste is nu zo min mogelijk gebruik te maken van de partities/disks waar je van wil recoveren
je moet in bijna alle gevallen software op een andere disk dan te recoveren disk(s) installeren
dus als je van beide interne moet zul je de software bv op exterene disk (of meschien sd kaart? ) moeten installeren

• mayckelvz
sould3mon schreef op donderdag 30 september 2010 @ 08:51:
tips:
zoek een (linux) live cd speciaal ingericht voor partition en recovery
zo kun je altijd je hd's die je tijdens een format niet nodig hebt er ff af halen heb je iig altijd je os en data.
Ik zal het eens proberen,
Probeer eerst een oude bak te vinden waar ik dit op ga proberen. Dan raak ik zeker niet meer van mijn werkende pc kwijt.

• mayckelvz
Het probleem met de externe hardeschijf is opgelost.
Nu ga ik van het weekend proberen mijn interne HDD's te redden.

• mayckelvz
Ik ben nu aan het proberen om een goede Live CD te vinden, maar ik het nu Hirensboot cd maar hier wordt ik niet veel wijzer van.

Heeft of kent iemand een goede live cd om mijn partitie en bestanden terug te halen?

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 25-09 16:07
Er zijn er meerdere, maar dit is wel een redelijk bekende: http://www.sysresccd.org/

En overbodig misschien inmiddels, maar gebruik svp geen partiton magic meer, 'vroeger' stond PM al bekend om data corruptie, maar als je dit stukje antiek loslaat op de hedendaagse grote schijven en moderne ntfs versies dan is dat vragen om problemen. Alternatief is bv op linux' gparted gebaseerde parted magic.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee