Toon posts:

Patch kast

Pagina: 1
Acties:

• Clavat
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 09:09
Hallo

Ik heb een patch kast weten te bemachtigen en wil hier verder mee,

ik heb er een switch inzitten en ik heb er zelf stekkers in gemonteerd even op het werk
deze patchkast hangt normaliter aan de muur echter ik heb thuis niet al te veel ruimte om deze ergens weg te werken waar ik hem niet zou horen.

nu was ik aan het denken aan de achterkant zitten zowel onder als boven 2 metalen afdekplaten die ik erop kan monteren of eraf halen.
omdat ik deze erop wil laten zitten alleen dan niet met de kabels weg kom was ik aan het denken om in een plaatje een gat te maken en daar een soort van brievenbus borstel in te maken..
echter lijkt mij dat dan het geluid niet gedimd word. En dat moet juist wel..

Sorry als dit in het verkeerde topic staat

PSN: McMillan0984

• Xaero
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14:54
Van dat dikke plastic er voor hangen? Geen idee of zoiets wel dempt. Maar je kan het altijd proberen.
Zelfde idee als zo'n brievenbusborstel, maar dan een lap van plastic

• Gamebuster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 17:35
Ik snap niet echt wat de vraag nou is, maar zelf heb ik mijn 1u herrieserver in een kast gedaan met eirerdozen eromheen (dozen waar eieren in zaten)

Temparatuur van de server is prima, ondanks de isolatie. Echter, ik hoor 'm nog overduidelijk, al is het wel een heel stuk minder. Deur dicht doen van de kamer waar-ie instaat en hij is amper hoorbaar.

Binnenkort maar eens mijn server naar serverpark brengen :+

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• ajhaverkamp
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16-09 21:24

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Er hangt dus een switch die voorzien is van ventilatoren in die kast? Houd je er wel rekening mee dat deze koele lucht moet kunnen krijgen. Dus alles lekker luchtdicht maken ivm de herrie lijkt mij niet echt een goede oplossing.

This footer is intentionally left blank

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15:59
Clavat schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:44:
Sinds wanneer maakt een patchkast geluid?

• gfgw
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 05-08 10:42
Clavat schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:44:...
echter ik heb thuis niet al te veel ruimte om deze ergens weg te werken waar ik hem niet zou horen.
...
Misschien is de patchkast dan niet zo'n goed idee?

• BillsGate
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 14:09

BillsGate

...en er stralend uitzien

Dat gaat het geluid inderdaad niet tegenhouden.

Wat veroorzaakt het geluid eigenlijk? De ventilatoren in de patchkast of een switch?

Het slimste wat je volgens mij kunt doen, is ventilatoren vervangen door stillere modelen, of ze met een (regelbare) weerstand wat dimmen.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• Clavat
die switch heeft al jaren in de kast gedraaid maar was 1 afdekplaat eraf deze krijgt genoeg koeling dat is het probleem niet maar ik wil er niet een afdek plaat afhalen en dan de kabels erdoorheen leiden maar dus iets maken in die afdekplaat waar kabels doorheen kunnen en ook het geluid dempt..

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nielson schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:51:
[...]
Sinds wanneer maakt een patchkast geluid?
Kasten kunnen ook ventilatoren hebben ;)

Iperf

• Gamebuster
ajhaverkamp schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:50:
Er hangt dus een switch die voorzien is van ventilatoren in die kast? Houd je er wel rekening mee dat deze koele lucht moet kunnen krijgen. Dus alles lekker luchtdicht maken ivm de herrie lijkt mij niet echt een goede oplossing.
Goed, nee, maar mijn server lijkt er geen last van te hebben. Temparaturen zijn prima, maar het is ook niet luchtdicht. Ik heb er een soort doolhof van karton omheen gemaakt zodat het nog kan ventileren maar dat het geluid doodslaat tegen het karton.

• BillsGate
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 14:09

BillsGate

...en er stralend uitzien

Als je het open wilt laten, zal het nooit veel geluid dempen.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• Clavat
nee daarom dacht ik dat miss 1 van jullie een oplossing wist.. dan moet ik er maar 1 plaat afhalen..
want stille vents gaat niet aangezien ik er ook een server in gezet heb en die is niet stil te krijgen

• blurryilluzion
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 31-08 20:02
Clavat schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:52:
die switch heeft al jaren in de kast gedraaid maar was 1 afdekplaat eraf deze krijgt genoeg koeling dat is het probleem niet maar ik wil er niet een afdek plaat afhalen en dan de kabels erdoorheen leiden maar dus iets maken in die afdekplaat waar kabels doorheen kunnen en ook het geluid dempt..
Interpunctie.

• Franko P.
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 07:22

Franko P.

Hit it.

Is het misschien niet een idee om 2 repen schuimrubber in die opening te plaatsen? En dan de kabels tussen die 2 repen door te laten lopen.
Het schuimrubber past zich aan vorm wel aan rond de kabels zodat je een afgesloten geheel hebt.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

• Pinooo
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 13:33
purschuim :) maakt het helemaal dicht... geeft alleen wel een rommeltje denk ik ;)

• Concept8
  • Laatst online: 31-08 22:50
Misschien kun je zoiets maken, wordt vaak voor het stil maken van airco's in studios gebruikt. Hier kun je ook de kabels doorheen leiden.
Eierdozen hebben geen fantastisch dempende werking, rockwool en schuimplaten zijn stukken effectiever.

• Gamebuster
Concept8 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 22:23:
Misschien kun je zoiets maken, wordt vaak voor het stil maken van airco's in studios gebruikt. Hier kun je ook de kabels doorheen leiden.
Eierdozen hebben geen fantastisch dempende werking, rockwool en schuimplaten zijn stukken effectiever.

[afbeelding]
Dit heb ik inderdaad ook gedaan met eierdozen. Dit lijkt mij het beste plan, al kost het je wel wat moeite, ruimte en geld.

• Clavat
ik denk ind dat ik eens even naar rockwool moet gaan om daar eens een stukje mee te nemen om te testen.

Gelukkig liggen ze zo goed als om de hoek..
en dan met wat steenwol of iets dergelijks kijken wat gebeurd natuurlijk naai ik er dan een leuk stofje omheen.
zodat er niet gesneden kan worden.
of ik vraag daar dat ze me eventueel wat kunnen maken

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee