Toon posts:

[Ideeen] Uploaden bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 345 views

• ViNyL
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Binnen ons bedrijf is er een limiet op binnenkomende e-mail van 10mb, ook voor uitgaande mail geldt dit. Het werken met USB sticks is niet overal mogelijk.

Nu is het idee een soort webportal op te zetten waar je als medewerker bestanden kunt uploaden en downloaden die je voor het werk nodig hebt maar niet in de mail passen. Authenticatie gaat dan met je netwerkaccount (Active Directory en LDAP).

Zijn er hier mensen die zoiets hebben en hier een open source pakket voor gebruiken en aanraders hebben of is dit custom ontwikkeld en waarom?

Omdat ik niet direct wist waar het topic te plaatsen heb ik hem in de Devschuur gezet omdat het daar naar mijn idee het meeste mee te maken had.

• Davio
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 13-07 14:13
Wij hebben hier een NAS waar we alle troep op kunnen plempen en voor een klant heb ik wel eens zo'n online bigfileservice gebruikt.

• TeeDee
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 05-09 13:23

TeeDee

CQB 241

Wat is er trouwens mis met good 'ol FTP? Of een VPN?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• BikkelZ
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22-08 18:33

BikkelZ

CMD+Z

Wat is er mis met normale weboplossingen zoals Dropbox? We gebruiken hier een betaalversie voor alles, dan heb je zelfs versioning.

iOS developer

• ViNyL
  • Niet online
Er is ook niets mis mee, maar het mooiste en makkelijkste voor ons als bedrijf is ook als het webbased is zonder al te veel extra software. Maar alle ideeen zijn natuurlijk welkom.

Aangezien 2500+ medewerkers een betaalde account geven zou voor ons een aardige kostenpost zijn en niet de insteek van het project waar ik nu de pilot voor wil opzetten.

[Voor 32% gewijzigd door ViNyL op 29-09-2010 15:49]

• Xaero
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 15-09 11:07
Zelfs iets in elkaar hakken? Je upload een x aantal files naar een website. Ontvangt een bepaalde key. Dit plak je gewoon in de mail met een een url erbij en ze kunnen downloaden. Hoeft niet heel moeilijk te zijn en is zo in elkaar denk ik

• jayvol09
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Kzou idd een ftp server neerzetten waar iedereen naar zijn eigen sharefolder kan kopieren en deze dan vanaf het eigen netwerk er weer af kan halen.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

• ViNyL
  • Niet online
Nou dat is inderdaad wat ook overwogen wordt. Een site in onze DMZ zetten en daar de medewerkers laten inloggen en uploaden..

• CherandarGuard
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 12:30
ViNyL schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:53:
Nou dat is inderdaad wat ook overwogen wordt. Een site in onze DMZ zetten en daar de medewerkers laten inloggen en uploaden..
Afhankelijk van wat voor security appliance je hebt zou je dan de authenticatie voor de FTP daar door af kunnen laten handelen. Ik weet dat de Cisco ASA dat iig kan, maar dat is ongetwijfeld de enige niet.

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Ik zou voor SharePoint gaan, al dan niet in combinatie met VPN en/of DMZ. Hoewel, ik miste eigenlijk de issue met betrekking tot de grote bestanden, in dat geval: niet doen. :)

[Voor 100% gewijzigd door CodeCaster op 29-09-2010 16:08]

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• ViNyL
  • Niet online
Nou weet je wat het met Sharepoint is, mijn collega's gaven ook al aan dat dat vrij ingewikkeld is om op te zetten voor een proef die je gaat doen..

Overigens zullen we geen files van een gig+ toestaan. Denk dat het ergens rond de 50 mb gaat liggen. We gebruiken Citrix en hebben niet op al onze locaties hele dikke lijnen liggen. Als iemand die met een download gaat dichttrekken wordt je niet blij, los daarvan of QoS is ingericht.

[Voor 49% gewijzigd door ViNyL op 29-09-2010 16:22]

• MueR
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:25

MueR

Moderator Devschuur®

is niet lief

Ga eens op onderzoek uit zou ik zeggen. Ik zie met dit topic echt niet wat het in de Devschuur moet. We hebben het hier over het zelf maken van dergelijke dingen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Breng nu uw applicatie naar de kloot. Dat is veel beter! Nu samen met klootopslag. Voor maar €9,95. Doei doei!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee