Toon posts:

Problemen TelCo

Pagina: 1
Acties:

• tha_crazy
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21:45
Welke laat ik even buiten woorden.

Maar het verhaal.
Ik had 2 abbo's op mijn naam staan.
Toen bij de site van de TelCo ook een account aangemaakt zodat ik ook online inzage heb in de rekeningen en de 2e partij ook.
Niet veel later begon het al met het gezeur, alles kwam op mijn naam en adres binnen, terwijl duidelijk beschreven was dat de rekeningen van de 2e partij gewoon bij de 2e partij binnen moesten komen.
Dit is pas opgelost bij het overzetten van het abbo, ongeveer 3 maanden later.

Na het overzetten was het nog niet opgelost.
Ik had nog inzage in de rekeningen van de 2e partij, gebeld, oplossing: account verwijderen en later opnieuw aanmaken.
Zo gezegd zo gedaan, opgelost.

Hierna een tijdje geen gezeik.
maar nu hoor ik van de 2e partji dat die ook mijn rekeningen kan inzien, privacygevoelige gegevens dus aangezien hier ook de telefoonnummers instaan welke ik bel en sms.
Tevens staat er bij mijn account nog het rekeningnummer van de 2e partij.
Hier ook weer over gebeld, aan de 2e partij vragen om zijn/haar account te verwijderen en opnieuw aan te maken ongeveer 2 uur later.
Dit probleem zou zich voordoen wegens een vertraging in het systeem.
Het probleem met het verkeerde rekeningnummer op mijn naam zouden hun oplossen, echter zijn wel de betalingsgegevens goed die hun in hun systeem hebben.

Nu heb ik ze gezegd dat als dit morgen met de 2e partij niet opgelost is, of als de 2e partij hier niet aan wil meewerken dat ik morgen weer bel en binnen 24 uur een oplossing eis.

Nu is mijn vraag.
Kan ik op het Privacy stuk alleen al mijn contract laten ontbinden.
En indien het niet opgelost is, en hun het ook niet willen/kunnen oplossen, zou dat ook een reden zijn om het al dan niet juridisch te laten ontbinden?

Pfoe, en nu maar hopen dat het duidelijk is en ik niks vergeten ben

• swtimmer
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:29

swtimmer

Ontrafelt het leven!

De grote vraag is natuurlijk waarom je niet gewoon die andere persoon zijn eigen abbo laat afsluiten? Jij probeert administratieve dingen voor elkaar te krijgen die eigenlijk niet helemaal kloppen en, dit gok ik, praktisch onmogelijk zijn in de logge systemen van telco's.

• tha_crazy
swtimmer schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:00:
De grote vraag is natuurlijk waarom je niet gewoon die andere persoon zijn eigen abbo laat afsluiten? Jij probeert administratieve dingen voor elkaar te krijgen die eigenlijk niet helemaal kloppen en, dit gok ik, praktisch onmogelijk zijn in de logge systemen van telco's.
De 2e partij was toen nog niet meerderjarig.
Aangezien het toen mijn relatie was vond ik het geen probleem om toen haar abbo op mijn naam te zetten.
Echter als ik had geweten dat alles zo lastig zou lopen had ik het nooit gedaan, een wijze les in ieder geval

• SmartDoDo
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 23:47

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik snap het verhaal over de 2e partij niet helemaal, maar je verhaal past iig beter in SF.

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

SmartDoDo schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:32:
Ik snap het verhaal over de 2e partij niet helemaal, maar je verhaal past iig beter in SF.
Ws zijn (ex)vriendin die nog geen abo mocht afsluiten omdat ze nog geen 18 was.

• tha_crazy
Exorcist schreef op woensdag 29 september 2010 @ 20:58:
[...]

Ws zijn (ex)vriendin die nog geen abo mocht afsluiten omdat ze nog geen 18 was.
Dat klopt.
Nu ben ik sowieso er mee van plan om mijn contract te proberen te laten ontbinden omdat ik voor de oplossing dat de 2e partij mijn rekeningen niet meer kan zien, er zelf achteraan moet gaan.
Ik moet ervoor zorgen dat de 2e partij haar account verwijderd en opnieuw toevoegt, de provider kan hier echter niks voor mij betekenen.

• tha_crazy
Zojuist weer een lekker gesprek met de TelCo.
De 2e partij (ex-vriendin) zal hier actie op moeten ondernemen, doet zij dit niet dan kan de TelCo niks voor mij betekenen.
Hun zullen niet mijn rekeningen verwijderen bij haar account.

Ik heb het gehad en ga verdere stappen ondernemen

• swtimmer
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:29

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Sorry maar ik denk niet dat jij de telco hier veel blaam treft. Jij hebt een vreemd systeem gemaakt door 2 rekeningen te hebben op dezelfde naam/adres en dan deze door 2 verschillende personen te laten uitlezen. Tja, dan vraag je praktisch onmogelijke dingen van het systeem puur en alleen omdat normaal gesproken mensen juist al hun rekeningen in 1 scherm willen zien. Is je ex niet al 18+ en kan ze niet gewoon het contract overnemen? Of een van haar ouders?

• tha_crazy
swtimmer schreef op donderdag 30 september 2010 @ 10:07:
Sorry maar ik denk niet dat jij de telco hier veel blaam treft. Jij hebt een vreemd systeem gemaakt door 2 rekeningen te hebben op dezelfde naam/adres en dan deze door 2 verschillende personen te laten uitlezen. Tja, dan vraag je praktisch onmogelijke dingen van het systeem puur en alleen omdat normaal gesproken mensen juist al hun rekeningen in 1 scherm willen zien. Is je ex niet al 18+ en kan ze niet gewoon het contract overnemen? Of een van haar ouders?
Het contract is al overgenomen door haar.
zij heeft haar account en ik de mijne
Echter kan zij op haar account ook nog mijn rekeningen inzien.
De TelCo komt hiermee als reden dat er een vertraging zit in het systeem.

Zojuist het juridisch loket gebeld en hun adviseren mij om een klachtenbrief te sturen en als ze daar niet op reageren dan via de geschillencommissie verder te gaan.

Dit gaat nog wel even duren.

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 20-09 17:01
Ik heb zo'n zelfde issue gehad met KPN. Bij deze partij heb ik destijds een abonnement afgesloten en mijn vader had op hetzelfde moment ook een abonnement bij KPN. Na een maand kwam ik er echter achter dat wij hetzelfde klantnummer hadden, waardoor wij ook elkaars rekeningen konden inzien. Hierop hebben wij telefonisch contact opgenomen met KPN, maar zij konden dit alleen oplossen als ik formeel een klacht indiende, formuleren invulde, etc, etc. Erg moeilijk dus.

Daarna zijn wij tezamen naar de KPN winkel geweest. Zij gaven aan het te kunnen oplossen, echter was dit na twee maanden nog steeds niet het geval. In de tussentijd had ik nog meer problemen met KPN opgebouwd en heb ik dus toen contact opgenomen met Vara's Kassa.

Na (alweer) een maand wachten werd ik gebeld door een mediator van KPN/Kassa, welke mij direct in contact kon brengen met iemand van hoger hand bij KPN. Uiteindelijk zijn daar (bijna) al mijn problemen opgelost en heeft hij onze accounts gespleten. Alleen zouden wij samen een nieuwe account aan moeten maken op de KPN website om ervoor te zorgen dat wij elkaars rekeningen niet meer konden inzien. Uiteindelijk erg veel moeite voor moeten doen dus, maar het is zeker mogelijk :9.

Overigens deed de Stichting Bescherming Persoonsgegevens hier niets aan en konden ze mij alleen maar het advies geven om met KPN contact op te nemen 8)7.

• tha_crazy
alex3305 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:23:
Ik heb zo'n zelfde issue gehad met KPN. Bij deze partij heb ik destijds een abonnement afgesloten en mijn vader had op hetzelfde moment ook een abonnement bij KPN. Na een maand kwam ik er echter achter dat wij hetzelfde klantnummer hadden, waardoor wij ook elkaars rekeningen konden inzien. Hierop hebben wij telefonisch contact opgenomen met KPN, maar zij konden dit alleen oplossen als ik formeel een klacht indiende, formuleren invulde, etc, etc. Erg moeilijk dus.

Daarna zijn wij tezamen naar de KPN winkel geweest. Zij gaven aan het te kunnen oplossen, echter was dit na twee maanden nog steeds niet het geval. In de tussentijd had ik nog meer problemen met KPN opgebouwd en heb ik dus toen contact opgenomen met Vara's Kassa.

Na (alweer) een maand wachten werd ik gebeld door een mediator van KPN/Kassa, welke mij direct in contact kon brengen met iemand van hoger hand bij KPN. Uiteindelijk zijn daar (bijna) al mijn problemen opgelost en heeft hij onze accounts gespleten. Alleen zouden wij samen een nieuwe account aan moeten maken op de KPN website om ervoor te zorgen dat wij elkaars rekeningen niet meer konden inzien. Uiteindelijk erg veel moeite voor moeten doen dus, maar het is zeker mogelijk :9.

Overigens deed de Stichting Bescherming Persoonsgegevens hier niets aan en konden ze mij alleen maar het advies geven om met KPN contact op te nemen 8)7.
Het is dus niet alleen bij Hi waar het probleem zich voordoet zie ik, hoewel het bij jou iets anders is gelopen.

Ik heb gisteren in ieder geval een brief gemaakt waarin de problemen van de privacy in staan.
daarin geef ik ze ook aan dat ik wil dat Hi al mijn rekening-gegevens die bij derden beschikbaar zijn direct verwijderd en dat ze er ook voor gaan zorgen dat mijn contract kosteloos wordt ontbonden.
In mijn mening overtreed Hi gewoon de wet doordat dit gebeurd is.
Hadden ze het netjes opgelost toen ik belde was er geen probleem, maar met de gang van zaken van nu pik ik het niet meer.
Als ze dan in die 2 weken niet hebben gereageerd schakel ik de geschillencomissie telecommunicatie in (advies van het juridisch loket)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee