Toon posts:

Regels omtrent bieden

Pagina: 1
Acties:

• densoN
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15-09 15:25
Beste Tweakers,

Ik weet dat het moeilijk te vermijden is maar ik krijg het idee dat V&A steeds meer op marktplaats begint te lijken.

Regelmatig zijn er mensen die op lopende veilingen bieden en vervolgens niets laten horen, na het winnen van een veiling pas additionele informatie op gaan vragen om vervolgens van de koop af te zien, of bij verschillende adverteerders op hetzelfde product te gaan bieden waarbij vervolgens de veiling bij 3 adverteerders wordt verpest (door steeds over andere heen te bieden) terwijl ze het product toch maar 1x nodig hebben.

Mijn verzoek hierbij is om het een e.a. in het V&A beleid op te nemen.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het bieden is sowieso indicatief, dus ook al brengt iemand een bod uit op jouw advertentie, dat is niet bindend.
Dus het is vervelend, maar op zich hangen er geen rechten aan de biedingen die gedaan zijn

30" monitor te koop

• densoN
Dat een bod niet bindend is begrijp ik, en dat ik er geen rechten aan kan ontlenen ook. maar een reglement omtrent bieden zou erg wenselijk zijn.

Want om nou iedere keer opnieuw een advertentie aan te maken en biedingen af te moeten staan omdat andere een 'indicatief bod' plaatsen.

Sterker nog, ik heb mijn advertenties altijd op Tweakers geplaatst waar een product vaak minder oplevert dan op Marktplaats (we zijn tenslotte beter op de hoogte van wat iets waard is) om dit soort zaken te vermijden.

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17:25

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Je doelt er dus op dat bieden dusdanig laagdrempelig is (immers, niet bindend), dat mensen bieden zonder daadwerkelijk interesse te hebben en dat daardoor het verloop van de veiling beïnvloed wordt?

Dat lijkt me inderdaad vervelend voor verkoper en potentiële kopers, echter zie ik niet direct wat voor regels we zouden kunnen opstellen om dat tegen te gaan. Heb jij suggesties wat dat betreft? Let wel, de regels moeten niet alleen duidelijk zijn voor de gebruikers, maar ook fatsoenlijk te handhaven zijn door de crew. Een regel als "alleen bieden als je daadwerkelijk interesse hebt" is niet te handhaven, aangezien elke bieder simpelweg kan claimen dat ie op dat moment interesse had.

Als je gebruikers ziet die structureel biedingen verkrachten door de prijs op te drijven, maar vervolgens af te haken, dan kan je dat natuurlijk altijd bij ons melden, zodat we die gebruiker kunnen aanspreken op dat gedrag.

Een mogelijke verbetering zou kunnen zijn om het plaatsen van V&A feedback naar aanleiding van het biedingsproces toe te staan. Dus dat je gebruikers kan beoordelen op het puntje "communicatie". Mensen die een onzin bieding plaatsen, of na een bod niet meer bereikbaar zijn lopen dan tegen negatieve beoordelingen aan, wat mogelijk een drijfveer is om meer serieus te werk te gaan in V&A.

Echter kleven er aan het toestaan van beoordelingen zonder concrete (poging tot) transactie wel wat nadelen. Er moeten nu al te vaak beoordelingen verwijderd worden omdat mensen om de meest pietluttige irrelevante dingen een negatieve review plaatsen, zonder dat ze daadwerkelijk een ervaring hebben die een beoordeling waard is.

[Voor 28% gewijzigd door Orion84 op 29-09-2010 15:21]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Rowdy.nl
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 17-09 10:16

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Persoonlijk denk ik dat die (imho ook irritante mp (aan)bieders) niet eens de moeite doen om voorwaarden te lezen... :/

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• densoN
Een mogelijke verbetering zou kunnen zijn om het plaatsen van V&A feedback naar aanleiding van het biedingsproces toe te staan. Dus dat je gebruikers kan beoordelen op het puntje "communicatie". Mensen die een onzin bieding plaatsen, of na een bod niet meer bereikbaar zijn lopen dan tegen negatieve beoordelingen aan, wat mogelijk een drijfveer is om meer serieus te werk te gaan in V&A.
Dit lijkt me een heel goed voorstel, prima aanvulling op de beoordeling die men achterlaat nadat de transactie daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Ik denk dat ik ook namens anderen praat wanneer ik zeg dat ik graag een euro meer/minder betaal/ontvang voor een product wanneer dit betekend dat dit het verloop van de transactie ten goede komt.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee