• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-06 01:47
Beste mede tweakers,

Sinds gisteren probeer ik GTA IV weer aan de praat te krijgen. Ik heb een schone installatie van Windows 7 x64 en wilde GTA IV weer eens gaan draaien.

Maar na de installatie, die goed verloopt, gaat echt álles mis.

- De game crashed met 'Securom launcher werkt niet meer', direct na het starten vd game
- De game crashed tijdens de eerste messages of tijdens de gele en blauwe Rockstar logo's
- Games for windows live kan, als ik met veel geluk wel in het menu kom, niet connecten met de LIVE server
- Als ik met geluk in het menu kom, heb ik de ene keer wel, de andere keer geen plaatje op de achtergrond (bij play / options enz)

Wat heb ik gedaan?

- GTA IV opnieuw geinstalleerd.
- Serienummer 'gerevoked' en opnieuw geactiveerd
- Patch 1.0.7 geinstalleerd
- GFWL los geinstalleerd
- ATI drivers geupdate
- .NET framework 4 geinstalleerd

Ik begrijp er niets van. Het vreemdste is nog wel, dat de crashes echt compleet random zijn. Vaak nog voor het starten van de game (securom) maar ook heel vaak ergens tussen het starten en het spelen in, geheel willekeurig.

Wie kan me uit de brand helpen?

En ja, zowel Windows 7 Ultimate als GTA IV zijn geheel legaal.

• Xrider
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10-2023
Dit lijkt me op nog een bug die er nog in zit heb je wel de aller laatste update ?
Kan je mij ook je specs geven zodat ik kan zien wat voor PC je hebt.

Met vriendelijke Groet
Xrider

Hunting for knowledge

• musje83
Ik heb patch 1.07, de laatste die ik kon vinden. Het is ook allemaal lekker onduidelijk op al die websites...

Mijn systeem:

- Core i7 860
- Asus P7P55D-LE
- 4gb DDR3 GEIL 1600
- Asus HD5850 (nieuwste Catalyst)
- Intel Postville SSD 80gb + 3,5 TB SATA-disks
- Windows 7 Ultimate x64

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-06 11:52

InFamous

excommunicado

dat kan het probleem zijn de nieuwste catalyst, heb zelf de hd5970 en sinds de nieuwe catalyst heb ik bijna de zelfde problemen met battlefield bc2

Formerly known as Ragdoll

• musje83
Nee, blijkbaar niet. Ik heb de drivers terug gezet naar catalyst 10.6 (is nu 10.9) en ik kom geen steek verder.

Dit is wat er constant gebeurt:

- dubbelklik GTA IV - wachten - foutmelding Securom launcher werk niet meer

- dubbelklik GTA IV - wachten - aanmeldscherm Rockstar Social Club
- Zwart scherm met tekst (copyrights e.d.), crash naar desktop

- dubbelklik GTA IV - wachten - aanmeldscherm Rockstar Social Club
- Zwart scherm met tekst (copyrights e.d.), Geel rockstar logo, blauw rockstar logo, GTA IV menu
- Login Live - Live account gegevens + wachtwoord - wachten (profiel wordt gedownload) - foutmelding: verbinding met LIVE server mislukt

En dat is alles wat ik kan doen. Ik kan, met veel moeite, dus wel in het spel komen en spelen, maar zelfs áls me dat lukt kan ik niets, want ik kan me niet aanmelden bij Live en dus geen games saven of laden, laat staan al mijn accomplishments van begin dit jaar terughalen....

Dit is toch niet normaal meer? 20 crashes voor je überhaupt het menu te zien krijgt?

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:47
Misschien dat de tips die hier staan werken?
http://www.overclock.net/...-seculauncher-failed.html

Hier staat o.a. nog de optie om de Microsoft Visual C++ 2005.

Kijk maar of het lukt.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Xrider
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10-2023
Als het helemaal niet werkt probeer een crack via gamecopyworld je hebt hem legaal dus het mag geen probleem zijn.
Aan de andere kant test eens met een andere videokaart als hij het zelfde doet dan weet je dat het een softwarematige fout is en kan je je hardware veilig stellen.

Hunting for knowledge

Pagina: 1