ExternBureaublad gebruiken op school via WIFI stick.

Pagina: 1
Acties:

• Dean88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-06 21:48
Hallo,

Ik zit op school en ik wil hier graag gebruik maken van externbureaublad zodat ik de pc van thuis kan benaderen, en ik wil graag kunnen internetten.
Nu zijn deze mogelijkheden op het huidige netwerk afgesloten. Het enige wat ik kan doen is inloggen op het domein en de betreffende applicaties benaderen.( via unboard netwerkkaart van pc)

Nu heb ik wellicht een oplossing gevonden, :9 in het gebouw is ook een WIFI spot beschikbaar ( waarop geen blokkering is), nu heb ik een WIFI stick, als ik deze in de pc stop herkend hij hem ook en kan ik verbinden met het netwerk. Echter kan ik nog niet internetten.
Dit kan pas als ik de unboard netwerkkaart uitschakel, alleen dan wordt uiteraard mijn verbinding met het domein en de betreffende applicaties verbroken.

Mijn vraag is: Kan ik op Windows XP instellen dat hij de Unboard netwerkkaart moet gebruiken voor het verbinden met het domein. En de WIFI stick gebruikt om te internetten en om ExternBureaublad te gebruiken??
Ik heb zelf al een aantal instellingen doorlopen, echter kan ik dit niet vinden. Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Gr,

Dean

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 22:59
Het netwerk is om bepaalde redenen geblokkeerd. Thuis kan je internetten en op school moet je studeren.

Daarnaast blijft natuurlijk ook de eigen bijdrage belangrijk.... Wat heb je zelf al gegoogled?

[ Voor 32% gewijzigd door muppet99 op 29-09-2010 14:36 ]

Carpe Diem

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Vraag het de systeembeheerder van je school.

Money for nothin' and your chicks for free

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-07 21:41
denk je dat die gaat helpen om de blokkering te omzeilen xD ?

• Dean88
Heren..

Beide bedankt voor de reacties, echter schiet ik hier weinig mee op. |:(
Gelieve alleen reageren als je daadwerkelijk een goede tip of optie weet.

Daarbij wil ik deze optie ook gebruiken voor school/leerdoeleinden/documenten vanaf thuis raadplegen, en niet om te MSNén ect. (anders had ik dit wel gedaan via mijn Iphone)
En jah, externbureaublad is ook mogelijk via de Iphone echter werkt dit niet ideaal. :)

[ Voor 46% gewijzigd door Dean88 op 29-09-2010 14:59 ]

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-07 13:59

Releases

Ja maar!

Teamviewer installeren en klaar.
Of gebruik logmein.com

Mocht dat niet baten dan kan je toch vragen of die RDP poort open kan en geef dan de reden aan.

[ Voor 65% gewijzigd door Releases op 29-09-2010 14:58 ]

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-07 21:41
zou willen dat ik een oplossing heb voor je :P dit probleem heb ik namenlijk zelf ook...

op het school netwerk kan bijna niks, echter hebben de buren een netwerk waar je gewoon op in kunt loggen (vogel dat zelf maar uit, ja het is beveiligd) maar je kunt dus niet internetten over dat netwerk, en ook nog van de shares op het schoolnetwerk gebruik maken

kort gezegd, zelfde probleem als bij jou, maar volgensmij is dit niet in te stellen

EDIT: teamvieuwer, dat is idd nog wel het proberen waard, gebruik ik zelf ook af en toe wel eens, maar zit nu niet op school, dus zou dat ook niet kunnen testen ofdat het bij mij toevallig werkt

proberen waard :P

[ Voor 19% gewijzigd door marti-n op 29-09-2010 14:58 ]

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Volgens mij zijn het erg goede antwoorden, school heeft het toch niet voor niets uitgeschakeld?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Technisch gezien zou je de gateway op de onboard netwerkkaart weg moeten halen. Op dat moment gaat internetverkeer over de wireless verbinding en zou je moeten kunnen internetten zonder beperkingen terwijl je nog steeds in het domein zit.

Echter ga ik er vanuit dat ze ook die instelmogelijkheden geblokkeerd hebben en dat zullen ze niet zonder reden gedaan hebben ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 29-09-2010 15:11 ]

• Dean88
ik222 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:01:
Technisch gezien zou je de gateway op de onboard netwerkkaart weg moeten halen. Op dat moment gaat internetverkeer over de wireless verbinding en zou je moeten kunnen internetten zonder beperkingen terwijl je nog steeds in het domein zit.

Echter ga ik er vanuit dat ze ook die instel mogelijkheden geblokkeerd hebben en dat zullen ze niet zonder reden gedaan hebben ;)
Ik heb wel admin rechten op de betreffende werkstation, dus technisch gezien zou dit mogelijk moeten zijn, echter moet de verbinding wel actief blijven met de onboard netwerkkabel en het domein.
De wifi spot staat namelijk los van het domein.

[ Voor 65% gewijzigd door Dean88 op 29-09-2010 15:04 ]

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Als jij voor je schoolwerk functies nodig hebt die zijn geblokkeerd door systeembeheer, zul je contact op moeten nemen met systeembeheer en in goed overleg moeten proberen je probleem op te lossen.
Overigens zou ik je aanraden een docent/teamleider/conrector o.i.d. mee te krijgen in jouw idee voordat je systeembeheer benadert, goeie kans dat dat betere resultaten oplevert.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heel leuk voor je maar er is nog steeds een reden waarom je school het heeft afgesloten en daar dien jij je gewoon aan te houden. Als je er omheen wilt werken dan kan je dat zelf toch ook wel uitzoeken?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:29

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Dean88 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:01:
[...]
Daarbij wil ik deze optie ook gebruiken voor school/leerdoeleinden/documenten vanaf thuis raadplegen, en niet om te MSNén, muziek downloaden ect. (anders had ik dit wel gedaan via mijn Iphone)
En jah, externbureaublad is ook mogelijk via de Iphone echter werkt dit niet ideaal.
En die optie is dus bewust door de school dichtgezet en dus wil je een beveiliging omzeilen.

Neem een laptop mee icm een USB stick. Kun je zo bij je bestanden en toch gewoon gebruik maken van de school PC's zoals ze bedoeld zijn.

This footer is intentionally left blank

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 13:22

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ja, dat kan.

Installeer een virtueele machine op de PC (virtual box is gratis en supported). Koppel (bridge) de wifi-adapter aan de virtueele machine. De virtuele machine werkt via wifi, de gewone machine via domain

Let op:

Bij ons (mijn werk) is dit specifiek toegestaan:
-Men hoeft dan namelijk niks open te zetten in het domein.
-De open omgeving heeft geen koppeling met het domein.

Let nog meer op:
-Op 1 PC zowel domain en internet beschikbaar maken koppelt het domein aan internet via een gateway die de beheerder dus echt niet willen. Als jij besmet raakt hangt heel het domein door jouw domme actie aan internet.
muppet99 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:33:
Thuis kan je internetten en op school moet je studeren.
Mee eens. Echter niet beschikbaar is iets anders dan beveiligd tegen... waarom zou de school anders een open hotspot beschikbaar maken?

@TS... ik neem dus aan dat dit wel MAG... zoniet mag je hier niet meer hulp krijgen..
NT Beleid@omzeilen netwerk policy

[ Voor 27% gewijzigd door leuk_he op 29-09-2010 15:09 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• ik222
  • Niet online
Dean88 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:01:
[...]

Ik heb wel admin rechten op de betreffende werkstation, dus technisch gezien zou dit mogelijk moeten zijn, echter moet de verbinding wel actief blijven met de onboard netwerkkabel en het domein.
De wifi spot staat namelijk los van het domein.
Dat kan ook op die manier die ik hierboven uitleg aangezien de gateway niet nodig is voor de verbinding met het domein ;) Echter zoals hierboven mensen het al zeggen zullen de beheerders het specifiek niet willen waarschijnlijk.

Van de andere kant als je alle leerlingen local admin rechten geeft dan vraag je als beheerder om dit soort dingen volgens mij |:( :')

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 29-09-2010 15:10 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

aha zo,

ja is mogelijk

[ Voor 109% gewijzigd door Fish op 29-09-2010 15:12 ]

Iperf

• Dean88
Bedankt voor alle raadzame en tevens uiterst morele antwoorden!
Echter zoek ik gewoon een technische oplossing om van deze 2 verbindingen gebruik te maken.
Er is dus een netwerkkaart die verbonden zit met het domein en deze heeft geen internet verbinding.
De Wifi verbinding staat los van het domein, en mag dus gewoon gebruikt worden voor internet doeleinden.
Echter wil ik van beide tegelijk gebruik maken. Los van elkaar werken ze namelijk al.

De hamvraag: Is dit technisch mogelijk?

• ik222
  • Niet online
Dean88 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:11:
Bedankt voor alle raadzame en tevens uiterst morele antwoorden!
Echter zoek ik gewoon een technische oplossing om van deze 2 verbindingen gebruik te maken.
Er is dus een netwerkkaart die verbonden zit met het domein en deze heeft geen internet verbinding.
De Wifi verbinding staat los van het domein, en mag dus gewoon gebruikt worden voor internet doeleinden.
Echter wil ik van beide tegelijk gebruik maken. Los van elkaar werken ze namelijk al.

De hamvraag: Is dit technisch mogelijk?
Ja dat is technisch gezien mogelijk wanneer je local admin rechten hebt, heb je uberhaupt de reacties hierboven gelezen???

• Dean88
ik222 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:09:
[...]

Dat kan ook op die manier die ik hierboven uitleg aangezien de gateway niet nodig is voor de verbinding met het domein ;) Echter zoals hierboven mensen het al zeggen zullen de beheerders het specifiek niet willen waarschijnlijk.

Van de andere kant als je alle leerlingen local admin rechten geeft dan vraag je als beheerder om dit soort dingen volgens mij |:( :')
Op dit moment wordt het ipadres op de onboard kaart verkregen via dhcp. moet je deze dan statisch instellen of is er een andere mogelijkheid?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dean88 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:13:
[...]

Op dit moment wordt het ipadres op de onboard kaart verkregen via dhcp. moet je deze dan statisch instellen of is er een andere mogelijkheid?
tuurlijk alles is mogelijk, ik kan ook tegen het verkeer inrijden kan allemaal

Iperf

• Dean88
leuk_he schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:05:
Ja, dat kan.

Installeer een virtueele machine op de PC (virtual box is gratis en supported). Koppel (bridge) de wifi-adapter aan de virtueele machine. De virtuele machine werkt via wifi, de gewone machine via domain

Let op:

Bij ons (mijn werk) is dit specifiek toegestaan:
-Men hoeft dan namelijk niks open te zetten in het domein.
-De open omgeving heeft geen koppeling met het domein.

Let nog meer op:
-Op 1 PC zowel domain en internet beschikbaar maken koppelt het domein aan internet via een gateway die de beheerder dus echt niet willen. Als jij besmet raakt hangt heel het domein door jouw domme actie aan internet.

[...]

Mee eens. Echter niet beschikbaar is iets anders dan beveiligd tegen... waarom zou de school anders een open hotspot beschikbaar maken?

@TS... ik neem dus aan dat dit wel MAG... zoniet mag je hier niet meer hulp krijgen..
NT Beleid@omzeilen netwerk policy
Fantastisch. Hier zocht ik naar! ontzettend bedankt voor je antwoord!

• ik222
  • Niet online
Statisch instellen op de huidige waardes + de gateway weghalen zal waarschijnlijk wel werken dan ja maar goed je bent dan echt gigantisch aan het kloten aan het netwerk.

Serieus ik begrijp niet waar die beheerders mee bezig zijn als leerlingen dit soort rechten hebben :S

• Bloodshot
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 15:23
Het ham-antwoord is al gegeven: Fix je routering.
Zorg ervoor dat je *wel* routering hebt naar je domein, en dat je default-route via je USB-stick loopt.

Wat je ook kunt onderzoeken: Als school slechts poorten blokkeert, kun je natuurlijk ook je router thuis poort 80 danwel 443 laten forwarden naar de RDP-poort.

• Dean88
ik222 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:13:
[...]

Ja dat is technisch gezien mogelijk wanneer je local admin rechten hebt, heb je uberhaupt de reacties hierboven gelezen???
haha nou het ging zo snel dat ik niet alle antwoorden gelezen heb.
maar ik ben eruit dus: Slotje!
Pagina: 1