FreeSCO clients configureren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
Okay, nou weet ik het dus echt niet meer, ik ben het dus echt zat. Ik heb dus echt alles Ge-RTFM'ed, van linuxdoc's/manuals tot GoT, maar heb het nog steeds niet gevonden.

Huidige situatie-schets:

Extern ISDN modem---(FreeSCO)ROUTER---HUB---Lokaal-netwerk

Nou prima toch zou je toch zeggen? Niet echt, alles doet het, zowel hardware als software; op ÉÉN ding na:

Het PROBLEEM:
het inbellen met de modem (ja die doet het) naar me ISP (Demon) lukt niet. Er branden constant 2 lampjes, 1tje voor het standby zijn van de modem, en de andere dat ie geïnitialiseerd is om in te bellen.

Ik heb me Router geconfigged als Router,DHCP en telnet/web-server (voor control), gaat allemaal goed. Ik kan ook alle computers (Win2K/Win98/SuSE Linux maakt niet uit)elkaar laten pingen en krijgen allemaal een IP, dus het netwerk is ook helemaal goed.

Mijn vraag is dus: Hoe stel ik de clients (en eventueel servers) in dat ik hiermee online kan (modem belt dus niet in)??? Clients zijn Win2K Pro/Win 98 SE/SuSE Linux

Uiteindelijk wou ik dus dit netwerk maken:

Modem---Router---Linuxserver---HUB---netwerk

NOTE: de (SuSE) Linux-server heeft idd 2 NIC's!

maar als dat vorige het niet eens doet...

Ik vind dit zwaar fustrerend, te meer omdat ik dacht dat ik toch wel enige linux kennis had (de basis netwerk daemons beheers ik toch wel enigzins) en dus nou zo'n simpel ogend vragie niet kan oplossen |:(

PLZZZ Help me.

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Dus je wil straks je linux router routen naar freesco, en die gaat weer routen naar het internet???? Is dat niet een klein beetje heel erg om???? Maaruh, tenzij je Suse DHCP relay agent is, werkt de DHCP van je router dan niet hoor... je kan wel een ip adres krijgen, maar dat zal dan waarschijnlijk van je Suse zijn. En waarschijnlijk wil die ook een ip uitdelen aan je router... 2 DHCP servers in 1 segment is zeg maar 'niet bevorderlijk'.

Laat je netwerk dus zo:

Suse
|
Hub-- rest van netwerk
|
freesco
|
modem

En zorg dat er maar 1 DHCP server is. Of je laat Suse de internetverbinding maken en delen. dat kan ook nog, kun je die freesco eruit gooien.

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Laatst online: 20-01 18:05
Nee, ik wilde de 2e server (SuSE bak dus) dan gebruiken als firewall, daar ga ik dan IP-Chains op draaien, en uiteindelijk ook me DHCP/DNS server (die van de FreeSCO bak gaat dan plat).

Maar dat is het probleem niet, de netwerk-topologie kom ik wel uit, mijn PROBLEEM is, dat ik die modem niet aan het bellen krijg @#%#%!% |:(|:(|:(

Mijne (simpele) vraag is dus: hoe laat ik mijn ISDN modem, die extern (COM1) is aangesloten op me FreeSCO bak, inbellen op me ISP???

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat probleem heb ik ook, ik weet ook wel waarom maar heb er momenteel nog geen oplossing voor, 9 van de 10x gebruikt een extern isdn modem namelijk het atd(telefoonnummer) commando om in te bellen ipv atdt(telefoonnummer) wat een normaal modem voor een analoge lijn gebruikt. diald heeft naar mijn weten geen optie in zn config files om dit te veranderen.

Maurice D.