• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 16:46
Heeft iemand hier enig idee hoe het people you may know deel van LinkedIn werkt?

Ik vindt het namelijk een beetje eng gedeelte binnen LinkedIn worden.

Ik dacht altijd dat dit werkte op basis van een combinatie van je contacten, werkgevers, opleidingen. Gooi hier een algoritme op en je kunt een redelijke gok doen naar mensen die je kent.

Nu ben ik vorige week ergens geweest en heb daar een offerte laten opstellen en per e-mail ontvangen. En viola de betreffende dame staat sinds vandaag in mijn people you may know lijstje. Voor de duidelijkheid, ik kende deze persoon of het bedrijf op geen enkele manier tot vorige week. De enige conclusie die ik kan trekken is dat LinkedIn op de één of andere manier weet van de per e-mail verzonden offerte.

Zijn er hier meer mensen die dit soort WTF ervaringen met LinkedIn hebben.

Advanced sheep-counting strategies

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Of dat die andere persoon op jouw profielpagina heeft gekeken?

Kun je zien wat voor bezoekers er geweest zijn de afgelopen dagen? Dit staat bij "
Who's Viewed My Profile?".

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heb je ooit LinkedIn toestemming gegeven je e-mailaccount te doorzoeken om contactpersonen te suggereren? Het lijkt me dat LinkedIn periodiek spiekt of je nieuwe relaties hebt.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:31
Speed24 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:04:

Kun je zien wat voor bezoekers er geweest zijn de afgelopen dagen? Dit staat bij "
Who's Viewed My Profile?".
Vermoedelijk zal dit ook worden meegenomen. Voor zover ik het weet (en dat is dus nergens op gebaseerd) verzameld Linkedin veel informatie m.b.t hun bezoekers.

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Of misschien heeft de dame jou opgezocht op LinkedIn, en worden er ook mensen getoond die jouw profiel hebben bezocht..

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:53
Of je hebt er zelf opgezocht, aangezien er in mijn lijstje ook mensen zaten waarop ik had gezocht.

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:03
Jouw contactpersoon daar heeft waarschijnlijk haar adressenbestand geimporteerd. En gebruikt een e-mailclient die automatisch adressen opslaat.

Ze heeft daarna jou toch niet toegevoegd...

[ Voor 14% gewijzigd door N1traat op 29-09-2010 14:51 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47
Speed24 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:04:
Dit klinkt aannemelijk, en verder: het hoeft niet per se om zelfde werkgever/groep/etc. te gaan, maar kan bv. ook als je een aantal overlappende contacten hebt, maar toch niet in elkaars lijstje staat.

• BrammeS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-04 16:46
pieterrr schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:10:
Of misschien heeft de dame jou opgezocht op LinkedIn, en worden er ook mensen getoond die jouw profiel hebben bezocht..
Deze klinkt inderdaad het meest aannemelijk. Ik zal haar binnenkort eens vragen.

Ik blijf het een bijna eng goeie functie te vinden.

Advanced sheep-counting strategies

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

An sich is de functie goed, maar vist wel heel sterk in de 2e kring van relaties. Ik heb ongeveer een hitrate van 25% van 'People you may know' welke ik daadwerkelijk ken.

Zeker bij mensen waar ik maar één persoon van een bedrijf ken, zie ik heel vaak voorstellen voorbijschieten die ik (dus) niet ken.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• bulbanos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
als je ooit je contacten ophaalde van Gmail/Hotmail dan komen die mensen er ook altijd in. Alle mensen waar ik ooit mails naar gestuurd heb, kwamen daar voorbij. En ik ben nooit op hun profielen geweest en zij niet op de mijne.

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Linkedin op je smartphone kijkt ook regelmatig naar nieuwe contacten in je adresboek.

Living the American Dream

Anoniem: 229285

LinkedIn kijkt ook naar je (g)mail account, als je daar ooit toestemming voor hebt gegeven. Mensen die ik heb ge-emaild zie ik ook terug in dat lijstje.

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:28

swtimmer

Ontrafelt het leven!

P_de_B schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:04:
Heb je ooit LinkedIn toestemming gegeven je e-mailaccount te doorzoeken om contactpersonen te suggereren? Het lijkt me dat LinkedIn periodiek spiekt of je nieuwe relaties hebt.
Volgens mij is het zo, in ieder geval met Gmail, dat je telkens je wachtwoord moet opgeven omdat ze aangeven dat ze deze niet opslaan. Dus dan zal periodiek updaten niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 16:12
LinkedIn (en ook Hyves) kijken naar een aantal zaken. In de eerste plaats e-mailadressen. Als jij een keer je mailaccount hebt laten doorzoeken zijn die adressen opgeslagen en blijft LinkedIn suggereren dat die mensen vrienden van je kunnen zijn.

Daarnaast wordt er in je netwerk gekeken. Als 2 van jouw vrienden bijvoorbeeld beiden 1 iemand kennen, is de kans relatief groot dat jij die persoon ook kent.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:10

SeatRider

Hips don't lie

pieterrr schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:10:
Dit weet ik bijna wel zeker. Zo had ik ook vorige week ineens een chick waarmee ik ooit gedate had ertussen staan...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1