Toon posts:

[Quad Monitor] Hulp bij keuze videokaart

Pagina: 1
Acties:

• Dr Pro
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 24-09 09:59
Ik heb een vraag.

Ik heb een Dell Optiplex 745 (C2D, 2GB RAM, Windows 7 x64 Ent.) waarmee ik 4 schermen (Full HD) wil aansturen. De machine heeft (helaas) maar 1 PCI-e poort (16x...dat dan weer wel) waardoor ik genoodzaakt ben om OF 1 videokaart aan te schaffen OF iets van een 'Break-Out' box.

Nu heb ik zelf natuurlijk al het een en ander uitgezocht en mijn oog viel op de ATI FirePro 2460.
Deze heeft 4 Mini Display Port uitgangen die middels een verloopstukje om te toveren zijn naar HDMI/DVI/D-SUB.

Echter....!

Op de AMD site FirePro PDF staat niet duidelijk omschreven of de 2460 4 schermen op Full HD aan kan.
Er staat namelijk een maximale resolutie van 2560x1600.
Moet ik dit dan zien als max resolutie verdeeld over 4 outputs of als max resolutie per output?

Even uitgaande van 'worst-case', de kaart verdeeld de 2560x1600 over 4 outputs.
Heeft een van jullie ervaring(en) met het opzetten van Quad Monitor Setups?
Welke kaart had je dan gebruikt? Kan het uberhaupt via een interne kaart? Of moet het via een 'Break-Out' box a-la Matrox?

Owja, load...niet geheel onbelangrijk...
3 schermen laten een statische webpagina zien (enkel de inhoud wordt gerefreshed)
1 scherm laat een statische Excel sheet zien (ODBC koppeling)

Ik hoor het wel :)

Edit...

Ik heb het nog niet over de prijs gehad...
Zat zelf te denken aan een euro of 300 max...
En het liefst geen HD5850/5870 EyeFinity...dat wordt wel HEUL duur...

[Voor 6% gewijzigd door Dr Pro op 29-09-2010 12:23]

• Vipeax
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18:02
Je antwoord staat toch echt helemaal bovenaan in die PDF hoor.
the ATI FirePro™ 2460 offers professional users the ability to support four large, 30", high-resolution screens while enabling the use of the smallest of PCs. This is an ideal solution for anyone who needs the space-saving advantages of a small form-factor PC but also wants the advantages of high quality, high resolution displays. With support for up to 16 megapixels of display data2, the ATI FirePro™ 2460 allows the busiest of multi monitor users to have enough display real estate to manage all of their needs.
4x 30'inch zou dus geen probleem zijn (4x 2560x1600).
(2560 * 1200) * 4 = 12.288.000 oftewel 12,288 megapixels en hij kan tot de 16 megapixels voeden.

[Voor 6% gewijzigd door Vipeax op 29-09-2010 12:35]

• Dr Pro
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 24-09 09:59
Ow...
Vind dat ze dat dan helemaal niet duidelijk neergezet hebben...gezien uit het oogpunt van een leek (lees, mijzelf :D)

Maar goed, de vraag is dus beantwoord, 4x Full HD is dus geen probleem :)

• jaapsander
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22-09 16:08
Goedkopere oplossing is om ipv een firepro te halen een "gewone" HD5770 of andere HD5000 serie te halen met 4x dp uitgang. Kijk ook uit met het uitzoeken van verloopstukjes van DP naar HDMI (Single link dvi verloop kan wel full hd resolutie aan, maar de hele goedkope passieve niet)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee