Ik heb een vraag.
Ik heb een Dell Optiplex 745 (C2D, 2GB RAM, Windows 7 x64 Ent.) waarmee ik 4 schermen (Full HD) wil aansturen. De machine heeft (helaas) maar 1 PCI-e poort (16x...dat dan weer wel) waardoor ik genoodzaakt ben om OF 1 videokaart aan te schaffen OF iets van een 'Break-Out' box.
Nu heb ik zelf natuurlijk al het een en ander uitgezocht en mijn oog viel op de ATI FirePro 2460.
Deze heeft 4 Mini Display Port uitgangen die middels een verloopstukje om te toveren zijn naar HDMI/DVI/D-SUB.
Echter....!
Op de AMD site FirePro PDF staat niet duidelijk omschreven of de 2460 4 schermen op Full HD aan kan.
Er staat namelijk een maximale resolutie van 2560x1600.
Moet ik dit dan zien als max resolutie verdeeld over 4 outputs of als max resolutie per output?
Even uitgaande van 'worst-case', de kaart verdeeld de 2560x1600 over 4 outputs.
Heeft een van jullie ervaring(en) met het opzetten van Quad Monitor Setups?
Welke kaart had je dan gebruikt? Kan het uberhaupt via een interne kaart? Of moet het via een 'Break-Out' box a-la Matrox?
Owja, load...niet geheel onbelangrijk...
3 schermen laten een statische webpagina zien (enkel de inhoud wordt gerefreshed)
1 scherm laat een statische Excel sheet zien (ODBC koppeling)
Ik hoor het wel
Edit...
Ik heb het nog niet over de prijs gehad...
Zat zelf te denken aan een euro of 300 max...
En het liefst geen HD5850/5870 EyeFinity...dat wordt wel HEUL duur...
Ik heb een Dell Optiplex 745 (C2D, 2GB RAM, Windows 7 x64 Ent.) waarmee ik 4 schermen (Full HD) wil aansturen. De machine heeft (helaas) maar 1 PCI-e poort (16x...dat dan weer wel) waardoor ik genoodzaakt ben om OF 1 videokaart aan te schaffen OF iets van een 'Break-Out' box.
Nu heb ik zelf natuurlijk al het een en ander uitgezocht en mijn oog viel op de ATI FirePro 2460.
Deze heeft 4 Mini Display Port uitgangen die middels een verloopstukje om te toveren zijn naar HDMI/DVI/D-SUB.
Echter....!
Op de AMD site FirePro PDF staat niet duidelijk omschreven of de 2460 4 schermen op Full HD aan kan.
Er staat namelijk een maximale resolutie van 2560x1600.
Moet ik dit dan zien als max resolutie verdeeld over 4 outputs of als max resolutie per output?
Even uitgaande van 'worst-case', de kaart verdeeld de 2560x1600 over 4 outputs.
Heeft een van jullie ervaring(en) met het opzetten van Quad Monitor Setups?
Welke kaart had je dan gebruikt? Kan het uberhaupt via een interne kaart? Of moet het via een 'Break-Out' box a-la Matrox?
Owja, load...niet geheel onbelangrijk...
3 schermen laten een statische webpagina zien (enkel de inhoud wordt gerefreshed)
1 scherm laat een statische Excel sheet zien (ODBC koppeling)
Ik hoor het wel
Edit...
Ik heb het nog niet over de prijs gehad...
Zat zelf te denken aan een euro of 300 max...
En het liefst geen HD5850/5870 EyeFinity...dat wordt wel HEUL duur...
[ Voor 6% gewijzigd door Dr Pro op 29-09-2010 12:23 ]