Access Point of...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• yourservice
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-04 10:13
Werd net gebeld door mijn zoon, die werkt in een nogal groot gebouw in Amsterdam en je raadt het al, het draadloze modem trekt het niet helemaal/helemaal niet.

Wat is hiervoor de beste oplossing? Nu heb ik wel eens iets over een access point gehoord, kan ik die aanschaffen, er draadloos tussen plaatsen en dan moet het weer gaan?

En welk AP is dan het beste voor deze situatie?

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Het betreft hier zijn werk; ik neem aan dat daar beheerders zijn? Laat die het lekker uitzoeken.
Ga vooral niet je eigen apparatuur meenemen naar je werk, daar worden beheerders erg treurig van.

Mocht je zoon toevallig zelf beheerder zijn, dan zou ik hem aanraden een site survey uit te laten voeren wat betreft bereik. Daar komt doorgaans een aardig plaatje uit dat aangeeft waar je AP's op dient te hangen.

• yourservice
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-04 10:13
Het gaat om een winkel, hij is de enige met wat kennis en zijn vader iets meer :)

Je kent het wel, mag niet teveel kosten. Anyway, vraag is of een willekeurig AP hier geplaatst kan worden en eventueel welke?

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-07 22:35
Zo'n AP is wel lief voor het bereik: pricewatch: EnGenius ECB3500

Het best gecombineerd met ontvangers zoals deze: http://www.wifishop.nl/pr...-adapter-1t1r-11b-g-n.htm

Als het niet teveel mag kosten, raad ik sweex aan oid met bijhorende ellende.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Er zijn wel enige verschillen in bereik tussen Aps, maar wil je echt een verschil maken moet je denk ik of met aanvullende accespoints of repeaters gaan werken of de boel goed bekijken en proberen of je het met andere antennes of zo redt.

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-06 17:21

Foamy

Fulltime prutser

Dat hangt er dus vanaf welke eisen er precies aan gesteld worden. Daarnaast komen er ook nog zaken als de opbouw van het pand, gewenste bereikbaarheid, etc. bij kijken.

Niet iets dus waar zo snel een antwoord op gegeven kan worden. Als het huidige wlan al problemen geeft, is het dan niet handiger te kijken waardoor deze problemen worden veroorzaakt, en dat probleem op te lossen?

blub

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-07 19:23

lier

MikroTik nerd

yourservice schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:19:
Werd net gebeld door mijn zoon, die werkt in een nogal groot gebouw in Amsterdam en je raadt het al, het draadloze modem trekt het niet helemaal/helemaal niet.

Wat is hiervoor de beste oplossing? Nu heb ik wel eens iets over een access point gehoord, kan ik die aanschaffen, er draadloos tussen plaatsen en dan moet het weer gaan?

En welk AP is dan het beste voor deze situatie?
Vertel maar eens eerst wat je bedoeld met "trekt het niet".
Verder zou relevante informatie als de huidige setup een hoop helpen.

Tot slot, er bestaat een pricewatch waar ook vaak reviews bij staan. Daar maar eens kijken (als je vast hebt gesteld dat dat de oplossing voor je probleem is! ?)

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, bedenk hoe je het wilt doen, AP's als uitbreiding op huidige AP's? Repeaters? Bedenk dat de eerste makkelijker is, echter dien je wel een kabel te hebben tussen je netwerk en het AP dan. Repeater? Dat kan, maar bedenk wel dat je snelheid inlevert.

• Bloodshot
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 15:23
@Umbrah: Je bedoelt dat bij repeaters de snelheid minimaal halveert.

Tot slot: I've said it before, I'll say it again: Investeer in goede antenne's!

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 12:51
Bloodshot schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:43:
@Umbrah: Je bedoelt dat bij repeaters de snelheid minimaal halveert.

Tot slot: I've said it before, I'll say it again: Investeer in goede antenne's!
Antenne's willen het wel iets vergroten, maar als je mobiele apparaat niet vergenoeg kan terug zenden, kan je bereik nog wel zo goed zijn maar heb je nog geen verbinding.

Is wel wat duurder maar je zou ook een draadloos netwerk kunnen opzetten dmv. Cisco en een WLAN controller. Dan heb je tevens roaming mogelijkheid.

[ Voor 14% gewijzigd door kokkel op 29-09-2010 16:54 ]

• Bloodshot
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 15:23
@Kokkel: Het nadeel dat jij beschrijft, hoort bij het simpelweg boosten van het vermogen.
Met goede antennes verbeter je ook de *ontvangst* van signaal.

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 21:29

mbr

Ik gebruik een C150APM in "Station Infrastructure" mode. Als je ook wireless cliënts wilt laten connecten kan je deze zetten in "Universal Repeater" mode. De Sitecom WL-330 is vergelijkbaar met de C150APM.

De C150APM kan je er tussen plaatsen. Bovengenoemde mode's is merk onafhankelijk, makkelijk te configureren en je hoeft geen kabel te trekken naar de router. Ik gebruik deze in combinatie met een Sitecom WL 614 router. Een (aanvullend) alternatief om de afstand te overbruggen is powerline.

[ Voor 4% gewijzigd door mbr op 29-09-2010 19:44 ]

Pagina: 1