Bij het installeren van iTunes wil de driver usbaapl64.sys niet laden. iTunes kan zonder deze driver de iPhone niet detecteren. Het probleem is dat de driver volgens Windows geen digitale handtekening heeft.
Wat heb ik al geprobeerd:
- ACL Everyone Full Access op C:\Windows\system32\CatRoot2
- Oudere versies van Apple Mobile Device USB Support geprobeerd (van iTunes 8.x en iTunes 9.x)
- Virusscanner en andere beveiligingsprogramma's uitschakelen
- UAC uitschakelen
- iPhone, iPad, or iPod is not recognized by Windows due to driver installation issues
- Windows 7 Test Mode en driver signature hack
- Windows XP onder VMware Player draaien en de 32-bits versie van iTunes installeren
In de laatste twee gevallen (Win7 Test Mode en VMware) wil de driver wel functioneren en herkent iTunes de telefoon ook gewoon, maar zo hoort het niet te werken. De Test Mode is geen door Microsoft ondersteunde omgeving en iTunes via een virtuele machine draaien is natuurlijk helemaal belachelijk.
In de Event Log kom ik deze twee events tegen:
Ik lijk wel de enige te zijn met dit hardnekkige probleem. Wat kan ik nog meer doen om naar een oplossing te werken?
Wat heb ik al geprobeerd:
- ACL Everyone Full Access op C:\Windows\system32\CatRoot2
- Oudere versies van Apple Mobile Device USB Support geprobeerd (van iTunes 8.x en iTunes 9.x)
- Virusscanner en andere beveiligingsprogramma's uitschakelen
- UAC uitschakelen
- iPhone, iPad, or iPod is not recognized by Windows due to driver installation issues
- Windows 7 Test Mode en driver signature hack
- Windows XP onder VMware Player draaien en de 32-bits versie van iTunes installeren
In de laatste twee gevallen (Win7 Test Mode en VMware) wil de driver wel functioneren en herkent iTunes de telefoon ook gewoon, maar zo hoort het niet te werken. De Test Mode is geen door Microsoft ondersteunde omgeving en iTunes via een virtuele machine draaien is natuurlijk helemaal belachelijk.
In de Event Log kom ik deze twee events tegen:
code:
1
| Catalog Database (1608) Catalog Database: An attempt to open the file "C:\Windows\system32\CatRoot2\{127D0A1D-4EF2-11D1-8608-00C04FC295EE}\catdb" for read / write access failed with system error 5 (0x00000005): "Access is denied. ". The open file operation will fail with error -1032 (0xfffffbf8). |
code:
De laatste log kan er op duiden dat de files niet goed zijn gedownload. Echter de files van de 32-bit iTunes worden wel goed gedownload en geinstalleerd onder Windows XP.1
2
3
| Code integrity determined that the image hash of a file is not valid. The file could be corrupt due to unauthorized modification or the invalid hash could indicate a potential disk device error. File Name: \Device\HarddiskVolume1\Windows\System32\drivers\usbaapl64.sys |
Ik lijk wel de enige te zijn met dit hardnekkige probleem. Wat kan ik nog meer doen om naar een oplossing te werken?
[ Voor 5% gewijzigd door Trommelrem op 29-09-2010 11:13 ]