Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

eenvoudige emailclient voor oma *

Pagina: 1
Acties:

• pythagorasABC
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-11 20:04
Een aantal maanden geleden wilde mijn oma een computer, ik heb er toen een neergezet met Windows XP. Dit werkt allemaal goed, maar enkele weken geleden wilde ze ook graag internet. Dit heb ik geinstalleerd, en ook dit werkt goed. Het enige probleem is de email. Ze heeft nu een hotmail account en stuurt ook via hotmail.com haar email. Hotmail.com is alleen wel erg onduidelijk. Je kunt namelijk op zo'n 20 dingen klikken, terwijl maar een paar knoppen nodig zijn.
Dan nu mijn vraag: is er een eenvoudige emailclient, liefst vanuit de browser, die de belangrijkste dingen kan, en ook nog eens gratis is?

Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:02

DukeBox

loves wheat smoothies

Outlook expres is wel simpeler dan hotmail maar weet niet of die automatisch overschreven wordt door live mail bij een update. Anders zou je pegasus kunnen nemen met een simpele skin.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:07

Releases

Ja maar!

Windows Live Mail downloaden, installeren = profit!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:10

D4NG3R

kiwi

:)

DukeBox schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:16:
Outlook expres is wel simpeler dan hotmail maar weet niet of die automatisch overschreven wordt door live mail bij een update. Anders zou je pegasus kunnen nemen met een simpele skin.
Outlook is ten 1e niet gratis, en ten 2e een stuk ingewikkelder als Hotmail.

Ik zou Windows Live mail downloaden zoals hierboven word gezegt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• pythagorasABC
Ik vind outlook en Pegasus er nog best wel ingewikkeld uitzien. Al weet ik niet of je Pegasus zou kunnen customizen, maar ik kon er niets over vinden. Ik wist niet dat je een Windows live mail kon downloaden, daar ga ik even naar kijken.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

D4NG3R NL schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:20:
Outlook is ten 1e niet gratis, en ten 2e een stuk ingewikkelder als Hotmail.

Ik zou Windows Live mail downloaden zoals hierboven word gezegt.
Outlook express is de 'voorganger' van Live mail ;)

Je bedoelt denk ik Outlook uit Office, maar dat is geen express.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:42

bonzz.netninja

Niente baffi

Windows Live mail is de opvolger van outlook express (of eigenlijk de opvolger van windows mail maar goed). Het is de gratis simpele mail client van MS bedoeld voor het grote publiek. In mijn ervaring is het een redelijk simpel en rechttoe-rechtaan programma.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

CSA ==> OFF.

Er zijn trouwens wel eerder topics geweest over 'foolproof' / 'opa/oma/vader/moeder/kleinekinderen' desktops etc., check die ook even.

Inhoudelijk: je zou kunnen kijken of je via rechten/policies/scripts/oid. een en ander kan uitschakelen, tenminste v.w.b. de instellingen zodat oma die niet kan vernaggelen.

[ Voor 37% gewijzigd door F_J_K op 29-09-2010 11:37 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Is Thunderbird niets voor je oma?

[ Voor 49% gewijzigd door RomeoJ op 29-09-2010 11:44 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Qua 'simpele' knoppen zou je wel beter af zijn met Express dan met Live Mail, 1 van de 'oudere' versies was erg simpel qua layout:
Afbeeldingslocatie: http://wiki.bsmfh.eu/images/f/fb/Outlookexpress.png

De latere versies werden al wat exotischer qua knoppen, mischien dat de oude express op 1 of andere manier nog te draaien valt. Voordeel van de nieuwere versies dat ze aardig samenwerken met Defender of andere scanner, waar Express dit niet echt kon.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
Wie is haar internet-provider?
De webmail die de providers aanbieden zijn vaak erg overzichtelijk en basic

...less is more

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Vanuit de browser zou ik niet weten..

Ik zou aan raden omdat het Hotmail is..

Windows Live Mail te gebruiken. Heb je ook geen browser nodig en zoveel knoppen heeft WLM niet..
Verder rest zou ik zo ff niks anders weten

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:42

bonzz.netninja

Niente baffi

SinergyX schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:38:
Qua 'simpele' knoppen zou je wel beter af zijn met Express dan met Live Mail, 1 van de 'oudere' versies was erg simpel qua layout:
[afbeelding]

De latere versies werden al wat exotischer qua knoppen, mischien dat de oude express op 1 of andere manier nog te draaien valt. Voordeel van de nieuwere versies dat ze aardig samenwerken met Defender of andere scanner, waar Express dit niet echt kon.
Je hebt gelijk opzich qua interface (imho)
plaatje plaatje
Toch net iets minder intuatief imho

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:38

Edd

Je zou ook even kunnen kijken naar Incredimail

Afbeeldingslocatie: http://www2l.incredimail.com/im/download/screenshots/screenshot_1_application.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Edd op 29-09-2010 12:02 ]

-

• pythagorasABC
F_J_K schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:36:
CSA ==> OFF.

Er zijn trouwens wel eerder topics geweest over 'foolproof' / 'opa/oma/vader/moeder/kleinekinderen' desktops etc., check die ook even.

Inhoudelijk: je zou kunnen kijken of je via rechten/policies/scripts/oid. een en ander kan uitschakelen, tenminste v.w.b. de instellingen zodat oma die niet kan vernaggelen.
Ik had natuurlijk al naar wat topics gezocht, maar die gingen vooral over OSen, waarbij ik EasyPeasy wel leuk vond, maar aangezien ze al XP kent via andere computers, kon het niet veel anders worden.
Ik denk dat het niet zo snel mis zal gaan met de rechten/policies, want ze gebruikt alleen snelkoppelingen op het bureaublad, die ze met 1 muisklik kan openen.

Verder vind ik Thunderbird er ook niet zo eenvoudig uitzien. Windows live mail lijkt me wel goed, al ziet incredimail er misschien nog wel simpeler uit.
EDIT: vanuit de browser is eigenlijk niet nodig, wel is het handig als de hotmail account gebruikt kan blijven.

[ Voor 5% gewijzigd door pythagorasABC op 29-09-2010 12:06 ]

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Denk niet dat incredimail erg handig is... (uit verleden geen goede ervaring mee, en je kunt teveel dingen doen)

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04:38
Je kunt ook gewoon Thunderbird nemen, tabs uitzetten en alle 'overbodige' werkbalken / knoppen verwijderen. Zonodig nog verder customizen met addons (bijv. menu's weg)

[ Voor 43% gewijzigd door - J.W. - op 29-09-2010 12:28 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:02

DukeBox

loves wheat smoothies

pythagorasABC schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:05:
EDIT: vanuit de browser is eigenlijk niet nodig, wel is het handig als de hotmail account gebruikt kan blijven.
Dat is gewoon een kwestie van de mailbox niet leegtrekken met pop.. IMAP is dan het beste (werken read/unread meldingen ook) maar hotmail wordt ook ondersteund middels ssl.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• pythagorasABC
Ik heb Thunderbird even gedownload en het blijkt toch wel heel eenvoudig te zijn, zeker met add-ons om wat zaken weg te halen. Allemaal bedankt voor de vele suggesties!

Pagina: 1