[Win2003]Clients verliezen vaak connectie met netwerkprinter

Pagina: 1
Acties:

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:02
Het is volgens mij een ingewikkeld probleem en heb naar mijn inziens alle logische oplossingen al gedaan, maar ik probeer het met jullie hulp op te lossen.

Wij hebben een Windows 2003 Server r2 en XP clients.
Op de Windows 2003 server hebben we gewoon een printer geinstalleerd ( ir 4570) via IP-poort en die gedeeld en in de AD opgenomen.
Vervolgens op verschillende werkstations geïnstalleerd.

Nu is het zo dat mensen bijvoorbeeld s'ochtends kunnen printen en dan na een uurtje ze niet meer kunnen printen en ook niet meer bij de voorkeursinstellingen van de printer kunnen komen. Ook niet als je deze opnieuw installeerd. Wacht je dan 1 of 2 uur dan doet deze het weer.
Dit gaat nu al weken zo en hebben echt geen idee wat we hier mee aan moeten.
Het zijn ook telkens verschillende users. De connectie met de Windows 2003 server shares blijven wel bestaan.

Er is al geprobeerd om de printer op een andere DC te zetten, het probleem bleef.
We hebben de Logboeken nagekeken, maar niks verdachts kunnen vinden.
De printers hebben allen een vast IP-adres en dat is ook zo ingesteld in de DHCP server.

Heeft iemand nog suggesties?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:43
de directe oorzaak zou ik niet kunnen noemen, maar gooi wel even iets in de groep :P

misschien iets in de richting van de 'lease' tijd van het ip adres ? dat die bv na een uur/2 uur ofzo verloopt ?

nogmaals, is maar een wilde gok, kun je nergens nakijken wat voor connecties er open staan ?

wat gebeurd er als je er een andere printer aanhangt, of als mensen zegmaar de eerste 2 uur niet printen, kunnen ze er dan nog wel bij ?