Ik gebruik facebook.php van de PHP SDK. Ik maak een Facebook instantie aan met de volgende code, waarbij USE_COOKIE op true staat:
Vervolgens check ik verderop of er een action is gezet, waarbij ik naar authorize ga als dat niet zo is. Dat werkt goed, hij vraagt netjes om de authorisatie die ik vraag.
Als er wel een action is, dan gaat hij kijken of er een session is. Is dat niet zo, zie ik een login button.
Als ik daar vervolgens op klik, dan log ik netjes in en laat hij bijvoorbeeld de action index zien. Klik ik binnen die index weer ergens anders op, heeft hij opeens geen session meer, dus moet ik weer op login klikken, waarna hij weer inlogt en vervolgens krijg ik de volgende stap weer wel te zien.
Kortom, hij lijkt mijn session maar één stap te onthouden. Aangezien er geen complete werkende demo op internet staat, weet ik niet of er een fout in mijn code staat, of dat er wellicht ergens een parametertje verkeerd staat ingesteld. Wie heeft een idee?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| $facebook = new Facebook(array( 'appId' => APPLICATION_ID, 'secret' => SECRET, 'cookie' => USE_COOKIE, 'req_perms' => REQUESTED_PERMISSIONS, 'domain' => DOMAIN )); |
Vervolgens check ik verderop of er een action is gezet, waarbij ik naar authorize ga als dat niet zo is. Dat werkt goed, hij vraagt netjes om de authorisatie die ik vraag.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| if (!isset($_GET['action'])) { $applicationUrl = "http://" . $_SERVER["HTTP_HOST"] . "/?action=index"; $authenticationUrl = "https://graph.facebook.com/oauth/authorize?client_id=" . APPLICATION_ID . "&redirect_uri=" . $applicationUrl . "&scope=user_photos"; header("Location: " . $authenticationUrl); exit; } else { if ($facebook->getSession()) { echo '<a href="' . $facebook->getLogoutUrl() . '">Logout</a>'; include('app.php'); } else { echo '<a href="' . $facebook->getLoginUrl() . '">Login</a>'; } } |
Als er wel een action is, dan gaat hij kijken of er een session is. Is dat niet zo, zie ik een login button.
Als ik daar vervolgens op klik, dan log ik netjes in en laat hij bijvoorbeeld de action index zien. Klik ik binnen die index weer ergens anders op, heeft hij opeens geen session meer, dus moet ik weer op login klikken, waarna hij weer inlogt en vervolgens krijg ik de volgende stap weer wel te zien.
Kortom, hij lijkt mijn session maar één stap te onthouden. Aangezien er geen complete werkende demo op internet staat, weet ik niet of er een fout in mijn code staat, of dat er wellicht ergens een parametertje verkeerd staat ingesteld. Wie heeft een idee?
iOS developer