Wel internetverbinding maar geen websites.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Anoniem: 30

Topicstarter
Situatie:

Achter een kabelmodem hang een router. Op de LAN pporten van deze router zitten enkele PC's. Achter deze router hangt nog een andere router die slechts dienst doet als switch. DHCP is uitgeschakeld, WAN poort wordt niet gebruikt.

Achter de tweede router hangen 2 PC's waarvan 1 het prima doet. Bij de andere echter zijn geen webpagina's te openen, ongeacht de gekozen browser. Ook niet wanneer ik het IP adres in toets. Wel zegt Windows (Vista) dat de internetverbinding goed is en ook de virusscanner kan gewoon updaten. Firewall aan of uit maakt niks uit.

Iemand?

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 14:10
Wie is je ISP?
Hoe heb je de eerste pc aangemeld?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat is de errormeldig ?

Iperf

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 12:54
Controleer eens de Proxy instellingen, mischien staat er een proxy ingesteld.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 13:29

lier

MikroTik nerd

Post eens een IPCONFIG /ALL van zowel een werkende als een niet-werkende pc.
Zal (verwacht ik) een DNS probleem zijn.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• RookieRooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-04 15:10
lier schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:18:
Zal (verwacht ik) een DNS probleem zijn.
TS geeft al aan 'Ook niet wanneer ik het IP adres in toets' ;) Ik vermoed dat de 2e router(die ingesteld staat als switch) een ip conflict oplevert.

Anoniem: 223207

heb je toevallig een verbinding van de KPN? Daar schijnen wat DNS problemen te zijn

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-07 12:49
waarschijnlijk een dns probleem probeer eens om 8.8.8.8 als dns in te stellen.

Topicstarter
Zal vaaond eens checken... Het is overigens UPC cable en de melding is dat de betreffende pagina niet kan worden weergegeven. Ofwel dezelfde melding als wanneer er geen internetverbinding voorhanden is...

• ewoud75
Aha UPC! (geen sarcasme of cynisme)

Met welke pc heb je je aangemeld voor het internet?
Kloon het mac-adres naar de router. Sluit alles af (pc, router, modem). Wacht 30seconden...
Start vervolgens het modem op.
Wacht tot deze weer online is
Start vervolgens de router op
Wacht tot deze weer online is
En start vervolgens de pc('s) weer op en je zult zo goed als zeker op alle pc's weer verbinding hebben...

Uit een grijs verleden weet ik dat UPC een vorm van bevieliging heeft voor haar klanten.
Het MAC-adres van het modem en het MAC-adres van 1 pc wordt geregistreerd. Zolang deze 2 overeen komen heeft de klant gewoon zijn/haar verbinding.
Zodra er een ander MAC-adres wordt gebruikt dan is er geen verbinding en moet de klant zich opnieuw aanmelden.

Of het nu nog zo is, durf ik je niet te zeggen. Sinds mijn verhuizing uit Rotterdam naar Westland heb ik geen UPC meer. Westland wirdt verzorgd door een andere kabelboer, euhh leverancier.

• florejaen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-06 23:04
Ik had bij een vriend even geleden ook zo een probleem, systeemherstel bleek toen oplossing te bieden.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 13:29

lier

MikroTik nerd

ewoud75 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:18:
Aha UPC! (geen sarcasme of cynisme)
...
Of het nu nog zo is, durf ik je niet te zeggen. Sinds mijn verhuizing uit Rotterdam naar Westland heb ik geen UPC meer. Westland wirdt verzorgd door een andere kabelboer, euhh leverancier.
Je mag toch hopen dat dat niet meer zo is, anders wordt het een uitdaging (als ik je verhaal goed begrijp) voor mensen met meer dan één computer...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ewoud75
Beste Lier,

Zoals ik al schreef: uit een grijs verleden, das ongeveer een jaar 5, 6 geleden. Of het zo nog is, durf ik je niet te zeggen....

Als het nog steeds zo is en je hebt een netwerk thuis kan je ook op de volgende manier aanmelden:

bij eerste keer aanmelden ook meteen de router aansluiten. Dan wordt het MAC-adres van de router geregistreerd, ipv het MAC-adres van de pc.
Na het aanmelden is het PC uit, router uit, modem uit en 30 seconden wachten en dan het modem aan. Is deze online? => Router aan. Deze online? => de pc's aan en je hebt internet verbinding.

Topicstarter
Zoals ik al zei, werken de andere PC's prima. Het is overigens bij m'n broer, ikzelf zit bij XMXnet. Tevens werkt e.e.a. prima zodra ik de netwerkkabel van de betreffende PC aansluit op mijn netbook.

Inmiddels heb ik de virusscanner compleet verwijderd en kon ik ineens weer internetten. Daarvoor had ik de scanner al eens uitgeschakeld, maar dat hielp niet. Is overigens NOD32. Het probleem is dus wel opgelost, maar ik weet nog steeds niet wat de oorzaak was dat NOD32 de boel blokkeerde...
Pagina: 1