• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:48

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
Beste teakers :D
Ik ben nu sinds 2 weken in het bezit van een compleet nieuw systeem.
Na he installen van windows 7 kreeg ik zo nu en dan een Bluescreen. meestal met "page_fault_in_nonpaged_area" en ik kom er maar niet achter wat het is.
Wat heb ik al gedaan?

Windows gereinstalled 2x (1x via orginele DVD 1x via MSDNA Iso)
MEMTEST gedraaid voor totaal 18uur en kwamen 0 errors uit.
Bios geflashed van 1,6 naar 1,8
Gpu drivers deleted met driver cleaner en dergelijke en gereinstalled.

Toch blijf ik die bluescreen zien. Meestal tijdens het gebruik van de WMplugin op een site of tijdens een game.
Daarom dacht ik aan de gpu dit was namelijk het eenige wat ik nog niet nieuw had gekocht voor het systeem en heb inverband met de chipset van het mobo een ATI gpu gehaald. Ben van een gts250 naar HD5770 gegaan. (ja drivers gedeleted met driver cleaner en dergelijke) Maar ook dit hielp niet. Is er iemand die hetzelfde probleem heeft als mij? of iemand die weet wat er mis kan zijn?
Mijn pc bestaat uit:

Cpu:Amd Phenom II X6 1055T 2,8ghz (geen overclock standard cpu cooler)
Ram:2 Dual channel kits van 4GB dus 4x2GB=8GB DDR3 1333mhz CL9-9-9-24 RAM (Geil)
Mobo:Msi 760GM-E51 (met up to-date bios)
HD:WD ears 1TB 7200rpm schijf.
Voeding:OCZ Stealthxtreme 2 600Watt
Gpu:Msi HD5770 1GB

De temps zijn ok volgens mij. Heb ze uitgelezen met Speedfan en Msi Afterburner.

CPU: tussen de 21 en 24graden Idle
Gpu: 42 Graden Idle

Ik wou de cpu temp uitlezen in realtemp maar deze start niet omdat hij mijn cpu niet support. Maar de temp zal wel kloppen aangezien er in het bios dezelfde waardes worden weergeven.
Dus Ik hoop dat iemand mij kan helpen en hoop dat deze openingspost goed genoeg is zo niet dan zijn tips welkom.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 12:35
Staat het geheugen wel op de QVL van je mobo? Wellicht dat je wat met de voltages van het geheugen moet spelen of iets dergelijk.
Daarnaast zou het een probleem met je HDD kunnen zijn, wellicht die eens testen via de Ultimate Boot CD?

Desktop | Server | Laptop

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
Heb de ram voltage en latency al opgezocht en wou deze handmatig invoeren in het bios maar kreeg dit nergens gevonde. Harddisk zal ik zo ook eens testen.

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Sommige antivirus, firewall en utility software kan ook problemen geven. Ik heb op een normaalgesproken perfect stabiel systeem problemen gehad met o.a. bepaalde versies van AvanQuest SystemSuite en ZoneAlarm.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
Ik kwam idd met die page fault uit bij MCafee endergelijke. Draai zelf Avast, Dus meschien eens het bijgeleverde Norton proberen

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:03
probeer het eerst eens heel kaal en ga dan stap voor stap installeren.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:00
Nou wat zegt je windows logboek. (de logs van je systeem)
Kijk dan alleen even bij de gele uitroeptekens en de rode icoontjes.
Als het iets met je HDD is dan zie je dat daar ook al voorbij komen. Gaat het mis met een bepaalde service dan wordt ook dat gelogd.

mensen moeten vaker in het log kijken want die is er niet voor niets ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 16:32
wat is de daat werkelijke BSOD code daar kunnen we hier denk ik net wat meer mee.

wat je nog kan proberen is het geheugen voltage zelf hard in het bios te zetten sommige mobo's doen daar heel soms wel eens rare dingen mee.
en bekijk ook de specs van je geheugen misschien moet die standaard op iets hoger draaien dat soort dingen kijk je snel overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
Sorry van de late reactie was nogal druk. Heb nu de harddisk getest en deze kwam ook overal doorheen. Maar ik heb de gpu driver nog eens verwijderd en nog eens met drivercleaner eroverheen. En Msi live update de gpu laten installeren (wel een iets oudere driver) en nu werkt alles al enkele dagen goed zonder BSOD's. Games als Mafia 2, Just cause 2 draaien goed en geven geen BSOD's meer. Youtube en wm plugin vids doen normaal dus alles lijkt mij nu in orde en dus gewoon een driver probleem van mijn gpu te zijn geweest.

Gpu driver version is nu: 8.14.10.0743, Catalyst9.0 volgens afterburner.
Temps:
Idle:45graden.
1,5/2uur gamen: 49graden.
Cpu is nu: 24graden en met gamen max 30

Ben vanplan een Corsair H50 watersetje te halen voor op mijn cpu maar begin me af te vragen of dit nodig gaat zijn.

EDIT:

Ben toch bang dat er iets goed mis is met mijn Gpu.
Heb nu 2 screens van 1x26inch(hdmi) en een van 23,5(Dvi).
Ik heb op de 2de screen een youtube vid aanstaan en zie afentoe het beeld flikkeren.
Omdat ik eerst dacht dat dit aan de monitor lag heb ik mijn tv via Dvi verbonden waar hij dus hetzelfde mee doet. Drivers zijn goed en de temps ook. Er is niets overgeclocked. Morgen maar eens mee terug nemen naar de winkel kijken wat die ervan zeggen.

[ Voor 22% gewijzigd door amaterasu op 03-10-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 12:35
heb je bij het testen met je tv dezelfde dvi kabel gebruikt of een ander? Het zou ook de kabel kunnen zijn die dat soort flikkeringen veroorzaakt

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
Ik heb verschillende kabels gebruikt.
Ik ga zometeen even naar de winkel toe kijken wat die er van zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natrixz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:52
Toevallig een andere GPU/videokaart liggen die je even kan gebruiken om te testen? =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
Net even een oude gtx260 erin gezet nadat ik natuurlijk alle ati drivers eraf heb gegooid en deze lijkt het gewoon normaal te doen. Heb geen andere ati kaarten liggen aangezien dit mijn eerste Ati kaart sinds lange tijd is. Helaas meteen dan weer een slechte ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:32

Nikeo

Jawelles

Je kunt altijd pech hebben. Succes met omruilen en de garantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:07
de garantie gaat gewoon goed komen... Alleen ik snap ff niet dat je problemen hebt..

Heb zelf geem MSI hd5770, maar een Sapphire HD5770, en heb een ouwe breedbeeld tv (100mhz) Sony, en een 17" inch op 1280x1024 staan op 75hmz, en geen problemen gehad met beeld flikkeren of what so ever..

Gebruik ook gewoon de catylist 10.9, dus wss was er al iets fout met die Videokaart..

Laat weten als je een nieuwe hebt of die probleem zich voort blijft doen

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu

amaterasu

In memory of Cj

Topicstarter
Ze hebben de gpu direct getest en hij bleek idd een fout te hebben. Aangezien ik graag direct een nieuwe kaart wilde hebben en ze geen HD5770 meer hadden heb ik met bijbetaling een Gigabyte Gtx460 OC meegenomen.
Top service daar vind ik.
Dit terwijl hij in de shop rev's slecht naar voren komt qua aftersales (paradigit)
De gpu direct ingebouwd en het systeem voelt ook een heel stuk stabieler aan. Beeld doet het normaal op beide schermen en gamen gaat goed (mafia 2, Just cause 2, Medal of honor open beta).
Nu hopen dat er geen verdere problemen met mijn systeem komen.
Pagina: 1