Toon posts:

[Ziggo] Wegzakken snelheid Nieuwsgroepen (Usenet XS News)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• pvkampen
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 02-10-2010
Beste Mede-Tweakers,

Sins een paar weken nieuwe Ziggo Alles-in-Een abbonement. Aansluiten etc. ging allemaal soepel en ook over Internet niets te klagen.

Ik test regelmatig de snelheid op speedtest.net en haal heel stabiel 28Mbit op de verbinding.

Waar het echter mis gaat, is bij het downloaden van Nieuwsgroepen. Als ik in mijn NewsReader naar de snelheidsmeter kijk, begint deze altijd op de maximale snelheid (28Mbit / 8 = 3500kb/sec) maar deze zakt al heel snel terug naar 2200kb/sec.

Afgelopen nacht even getest met een download van 100GB waar te zien is dat hij de eerste 5GB de maximale snelheid benut, en daarna terugzakt en tussen de 2200 een 2400kb/sec blijft hangen.

Iemand eenzelfde ervaring en wellicht een oplossing?

• WoBBeL
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 25-09 14:46

WoBBeL

*zwaai*

En met andere nieuwsservers? Heb je dan nog hetzelfde probleem?
Virusscanner, firewall?

[Voor 16% gewijzigd door WoBBeL op 29-09-2010 09:31]

Hosted VoIP SIP trunks Vast mobiel

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Limiet op de usenet account? (met die 20mbit van yabse haal ik ook altijd rond zulke snelheden).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Sikkow
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 29-12-2016
Ik ondervind hetzelfde probleem sinds de snelheidsverhoging van 80 naar 120 mbit van afgelopen maand in mijn gebied.

Ik heb gewoon een payserver account van 80 mbit, voor de snelheids verhoging ging het ook met 8MB per seconde, maar na de snelheidsverhoging ligt het gemiddelde ineens rond de 4 a 5 MB per sec.

Ik wacht nog even af, anders ga ik ook contact opnemen met Ziggo.

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 25-09 10:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat dacht je van eerst een andere newsserver te proberen?

Jullie hebben geen van beide aanwijzing waar het probleem ligt. Het is dan ook nogal voorbarig om de een of de ander te contacteren vvordat je die moeite zelf gedaan hebt :o

Soittakaa Paranoid!

• pvkampen
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 02-10-2010
dion_b schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:40:
Wat dacht je van eerst een andere newsserver te proberen?

Jullie hebben geen van beide aanwijzing waar het probleem ligt. Het is dan ook nogal voorbarig om de een of de ander te contacteren vvordat je die moeite zelf gedaan hebt :o
Ik zit momenteel vanaf een andere locatie op de dezelfde Newsserver en trek met gemak 10MB/sec binnen, dus aan de Newsserver ligt het niet.

• Jim423
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18-09 15:40
pvkampen schreef op woensdag 29 september 2010 @ 12:05:
[...]

Ik zit momenteel vanaf een andere locatie op de dezelfde Newsserver en trek met gemak 10MB/sec binnen, dus aan de Newsserver ligt het niet.
Dat zegt natuurlijk nog niks... (bijv. UPC<>Eweka).

AMD Ryzen 3800X - 16GB DDR4 Corsair RGB - ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• McArth
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 04-12-2020
Ja, welke newsserver heb je het over want 10MB/sec vind ik nog niet veel voor een newsserver. Mijn newsserver giganews heeft Unlimited Speed dwz de snelheid van de provider dus...
Zeg er even bij om welke newserver je het heb

• wouzer1977
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 22-09 13:43
Ik heb sinds 3 maanden ziggo 120mbit en heb een proef account bij NewsXS (2 weken gratis) dl-snelheid is gemiddeld 14.5MB/sec. Snelheid zakt hoogstens in tot 13MB/sec.
Hiervoor had ik Eweka en daar bleef de snelheid op 6.2MB/sec hangen (redelijk stabiel).

i7 860@3.6Ghz | Scythe Mugen2 RevB | 8GB DDR PC12800 | Gigabyte GA-P55A-UD4 | Coolermaster CM690 II adv. | CM Silent Pro M850 | Gigabyte GTX670 OC | Logitech G15 | Logitech G500 | Logitech G35 |Dell U2312HM | Creative X-Fi X

• MaceNL
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 26-08 11:40
Dat komt omdat Eweka niet meer bied.

Ik heb zelf Astraweb, soms haalt het 11mb/s maar vaak hangt het ook rond 6 mb/s, ik denk dat het combinatie is, drukte van de newssever en de provider.

• wouzer1977
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 22-09 13:43
MaceNL schreef op donderdag 30 september 2010 @ 08:35:
Dat komt omdat Eweka niet meer bied.

Ik heb zelf Astraweb, soms haalt het 11mb/s maar vaak hangt het ook rond 6 mb/s, ik denk dat het combinatie is, drukte van de newssever en de provider.
Ik weet dat eweka tot 50mbit gaat.
Nadeel is wel dat ik nu tijdens downloaden geen HD-content moet gaan streamen vanuit mijn DL-pc. Als je een behoorlijke queue hebt staan en SabNZB begint te parren ed dan trekt mn HD-film het niet meer.

i7 860@3.6Ghz | Scythe Mugen2 RevB | 8GB DDR PC12800 | Gigabyte GA-P55A-UD4 | Coolermaster CM690 II adv. | CM Silent Pro M850 | Gigabyte GTX670 OC | Logitech G15 | Logitech G500 | Logitech G35 |Dell U2312HM | Creative X-Fi X

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee