Anoniem: 374016

Topicstarter
De afgelopen weken thuis bezig geweest om netwerk en opslag allemaal wat beter te organiseren.

Ik heb gekozen voor:

- Linksys WRT320N Dual-Band Wireless-N Gigabit Router (voorzien van DD-WRT Firmware)
- LG NAS N2R1 (2x 1TB, Gbit ethernet)
- CAT 5e bekabeling

Verder heb ik Ziggo internet (30mbit) en een nieuwe Toshiba Portege (R700-14H) laptop.

Tot zover een overzicht van de Hardware

Ik heb bewust gekozen voor Gigabit, omdat ik best wel wat data over het netwerk wil pompen van de NAS naar mijn laptop etc. Dit is echter het eerste punt waar de snelheid mij zeer tegen valt. De NAS is ten alle tijde met een CAT5e kabel direct verbonden aan de Router, de laptop soms via een kabel en soms via draadloos.

De snelheden die ik haal bij het kopiëren / wegschrijven naar de NAS blijven echter steken op:

Via Ethernet:
- Windows Verkenner: 5 mb/sec
- FTP: 25 mb/sec

Via Wireless:
- Windows Verkenner: 5 mb/sec
- FTP: 8 mb/sec

En dit terwijl er toch aanzienlijk hogere snelheden mogelijk moeten zijn via Gbit en Wireless N (300 Mbit)

Tweede punt is dat het haast onmogelijk is om snel door foto's heen te bladeren die op de NAS zijn opgeslagen. Het gaat om afbeeldingen van 5MB per stuk, en normaal er doorheen klikken is onmogelijk zonder steeds een paar seconden te moeten wachten.

Hebben jullie een idee waar de traagheid vandaan komt?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 14:42
Heb je toevallig nog een 2e pc in je bezit? Dan zou je eens kunnen testen of het echt in het netwerk zit of dat de NAS je probleem is. Zelf heb ik een CH3SNAS gehad, die had ook Gbit maar daar haalde ik vrijwel dezelfde snelheden mee

Desktop | Server | Laptop

Anoniem: 374016

Topicstarter
Rupie schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:12:
Heb je toevallig nog een 2e pc in je bezit? Dan zou je eens kunnen testen of het echt in het netwerk zit of dat de NAS je probleem is. Zelf heb ik een CH3SNAS gehad, die had ook Gbit maar daar haalde ik vrijwel dezelfde snelheden mee
Als ik de NAS via een Cross-Cable aan mijn laptop hang, haal ik wel 50-60 MB/sec

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05 08:56

NeHoX

Gamer + PV

Heb je Jumbo frames aan op je NAS? Je Router ondersteund dit niet. Dus even uitzetten. Probeer je NAS eens te forceren op 1000Mb/s Full Duplex.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp