Toon posts:

[vista] Vreemde zwervend-profielmelding zonder domain?*

Pagina: 1
Acties:

• ye-roon
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 08-08 11:40
Je 's ochtends inlogt in je pc en vista besluit dat m'n netwerk profiel niet bestaat en daarom maar een standaard profiel laat. En dit alles zonder dat mijn pc lid is van een domein, er draait geen server in me netwerk om een profiel vanaf te halen. En ik logde in met me eigen wachtwoord die blijkbaar gewoon herkend werd. Waarom ik dan niet een "lokaal" profiel kreeg ipv een standaard profiel is beyond me.

Maar ff serieus, iemand dit eerder gehad? En is het te verhelpen? Een nieuwe pc staat op de planning en win7 dan ook maar damn dit is echt het raarste wat ik ooit gehad heb.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Craven
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 23:43
Server installeren en in het domein hangen? :+

Is je profiel er nog wel? Geen rare veranderingen gemaakt?

• FlipFluitketel
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 19:51

FlipFluitketel

Frontpage Admin
(jarig!)
Al eens opnieuw opgestart? Dat was in ieder geval op mijn laptop toen de "oplossing" ervoor. Tijdje geleden kreeg ik ook ineens de melding dat mijn profiel niet geladen kon worden en dat ie maar het standaard profiel had gebruikt. Even opnieuw opgestart en mijn normale profiel was weer actief.

Dit is trouwens niet iets specifieks van Vista, ik heb het ook al een paar keer op een XP-pc gehad.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• ye-roon
Mja ik heb gereboot en toen was alles weer ok. Maar het was meer een WTF momentje. Ik bedoel, nog nooit eerder gehad en als iemand die werkzaam is in de IT support los ik meestal ook alles wel op. En "have you tried turning it off and on again" is meestal wel de goede oplossing. Want uitloggen werkte niet. Maar het is niet iets waar ik zat te wachten, strict schema van wakker worden, eten en tussendoor downloads aan zetten en naar werk gaan dat beetje in de war geschopt werd :)

Het is meer dat ik vind dat me vista erg rare dingen aan het doen is. En dit was de volgende. (een ander voorbeeld is dat vista vaak denkt dat de DVD die in me drive zit en er al zeker maand in zit (dragon age game dvd). Nou ja, is me pc net opgestart: AUTORUN nieuwe dvd. En dat terwijl ik er zeker van ben dat ik autorun uitgezet heb. Maja dat is overkombaar.

Maar ik dacht er meer aan dit te posten omdat misschien iemand dit eerder gehad heeft en mocht het vaker gaan gebeuren of iemand dus al een oplossing had. Want de turn off turn on vind ik geen oplossing :p

• magic_nl
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 19:29

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Geduld hebben...

Niet zodra 't welkomscherm er staat gaan inloggen, maar 'm effe de tijd gunnen nog wat services op de achtergrond te starten.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• ye-roon
magic_nl schreef op woensdag 29 september 2010 @ 08:57:
Geduld hebben...

Niet zodra 't welkomscherm er staat gaan inloggen, maar 'm effe de tijd gunnen nog wat services op de achtergrond te starten.
damn zal dat het zijn :S toch maar is reinstalllen dan :S

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarom? :P
Je weet dat er een aantal services Delayed Start doen, je kent het verschijnsel als IT'er ook al van XP (Fast Logon) en dan nog ga je verbaasd staan kijken? :)

En een titelfix - ik hou wel van een beetje humor, maar sommige topictitels zijn brandgevaarlijk ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ye-roon
nou ja deze instantie van me os staat al meer dan 1.5 jaar installed omdat ik te lui ben geweest voor onderhoud. En alles gaat zowiezo traag. En de RC1 van 7 draai een heel stuk sneller (maar daar zit de support voor media streamen naar xbox niet goed in, vandaar dat ik vista nog draai). Ok sowieso, 7 = beter, maar ik draai liever legaal en heb nog geen legale 7. En de rc1 verliest ook support in maart of zo :)

Maar wat ik zeg misschien maar is tijd om een nieuwe pc te kopen. Als die vriend van me nou aangenomen word en ik de recruitement bonus krijg, hmmmmmm :)

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

RC1 is al verlopen.
En dat herinstalleren hoeft met een goede basis niet eens, hell ik draai al drie jaar met dezelfde Vista install op mijn laptop.

Anders pak je toch een 90 dagen trial van de Enterprise Win7 ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• ye-roon
Vanmorgen deed hij het weer :S En de pc stond toch al best lang op me in log scherm. (pc aan, naar de wc, wassen, trug naar kamer) en dan staat het inlog scherm er meestal al ff.

Ik heb gisteren een beetje zitten zoeken naar wat het nou zou kunnen zijn. En blijkbaar heeft Vista in al haar wijsheid besloten om wmp11 te downloaden in auto update als "mandatory update". Ik moest namelijk media library op nieuw sharen want me xbox kon geen verbinding met me pc maken tot ik dat gedaan heb. Volgens mij word WMP gestart zodra me pc gestart word via een service, nog niet goed naar gekeken. Maar wmplayer.exe staat als process altijd aan. Ondanks dat ik tevergeefs geprobeerd heb om dat process te sluiten of dat het niet opgestart word. Sowieso is WMP vaag, als je een filmpje gezien hebt en je sluit wmp af OMDAT IK GEZEGD HAD DAT HET ME Mediaplayer Classic DAT MOEST OPENENEN. blijft het geluid hangen tot ik het process kill.

Dus kan dit te maken hebben met het huidige probleem?

• ye-roon
ja ik reply op me zelf.

Maar ik wilde even kwijt dat ik het probleem gevonden heb. De pc bleef dit doen namelijk en zaterdag kwam ik er helemaal niet in. Bleek dat na een windows update me ntuser.dat deleted was. Uiteindelijk trug gekregen maar daarna werkte alles traag. zelfs na systeem herstel. Dus alsnog geformateerd en alles opnieuw gemaakt. Goed topic kan dicht. Maar wilde de solution ff delen.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee