• Leon_The_Pro
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 20-09 21:19
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje waar ik geen oplossing voor weet en ik hoop dat iemand hier me kan helpen.

Ik heb een AC Ryan PlayonHD mini en een Synology DS210j NAS drive die tot nu toe beiden bedraad zijn verbonden met een Apple airport Extreme. Op de playonhd mini zie ik via NFS alle gesharede files op m'n NAS drive en dat werkt dus prima.

Nu wilde ik graag van die 10m utp kabel door de kamer af en heb daarom de originele AC Ryan wifi dongle gekocht om de playon hd mini draadloos aan het netwerk te koppelen.
Na eerst de dongle aangesloten te hebben, vervolgens een fixed ip aan het mac adres te hebben toegewezen in de config van de airport extreme en vervolgens dit ip adres acces rights te hebben gegeven op de shared folders in de config van de NAS drive was het tijd om te gaan testen... Dat bleek dus tegen te vallen. Ik kon op geen enkele manier verbinding krijgen met de NAS drive, terwijl dat bedraad wel gewoon goed ging. Ik heb vanaf de playonhd mini wel toegang tot internet (bijv internet radio) dus de wifi dongle is niet defect.
Het lijkt erop dat er dus iets mis gaat in de airport extreme tussen de draadloze verbinding van de playonhd mini en de bedrade verbinding naar de NAS drive maar ik heb geen idee wat de oorzaak kan zijn en heb geen informatie kunnen vinden waarmee ik dit probleem zelf kan oplossen.

Heeft iemand enig idee wat hiervan de oorzaak is en hoe het opgelost kan worden?

Alvast bedankt voor eventuele hulp.

"Failure isn't about falling down, Failure is staying down"

• brambo123
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 25-09 15:32
Is het niet toevallig zo dat in je Apple airport Extreme is ingesteld dat draadloos en lan gescheiden moet zijn?

• Leon_The_Pro
Brambo123,

Nee dat denk ik niet want met de laptop krijg ik wel gewoon draadloos toegang tot de nas drive. Ik zie in het airport configuratie programma ook nergens een optie waarmee het draadloos netwerk wel of niet gescheiden kan worden.

Andere suggesties?

• Leon_The_Pro
Na zelf ook nog verder te hebben gezocht ontdekte ik op het ac ryan forum een topic waarin vergelijkbare problemen optraden. Het is essentieel dat in de firewall van de synology diskstation het ip adres van de playonhd toegang wordt verleend. Dit is een half jaar geleden wel keurig ingesteld voor een ip range, maar doordat er daarna meerdere apparaten zijn bijgekomen in het netwerk heeft de playonhd een fixed ip nummer buiten deze range en moest dus toegevoegd worden. Nu draait het als een zonnetje! :)
Topic kan op slot.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee