• K!wi
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 25-07 19:14
moet ik me ook zorgen maken over mn ssd als de reallocated sector counts als status "warning" staat genoteerd? terwijl de errorscan met HD tune wel goed uitpakt.. Wat is hier het probleem?
Na 15 keer een start op de ssd geeft SSDlife een al een healtpercentage van 96%, ik zie bij anderen dat dit pas na een jaar zo is. Is er soms iets mis met de ssd? En als ik met ssd life SMART uitlees dan lijkt t ook wel ok.

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
ik denk dat de tooltjes in de war raken omdat je een SSD gebruikt.

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, HP EliteDesk G4 705 :7

• HesRuud
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 19:20
En ik zou je SSD niet zo vaak testen... dan kort je z'n tijd mee in... Maak je geen zorgen en geniet van je SSD...

Kiek em goan!

• K!wi
soulfightah schreef op woensdag 29 september 2010 @ 09:32:
En ik zou je SSD niet zo vaak testen... dan kort je z'n tijd mee in... Maak je geen zorgen en geniet van je SSD...
Hoe vaak heb ik em getest dan, want dat heb ik er niet bij gezegd;) en tis ook niet een duidelijk antwoord op m'n vraag of probleem;)!

• HesRuud
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 19:20
Je hebt aangegeven dat er verder niks mee aan de hand is, ook heb je hem 15 opgestart en is hij op 96%. Verder is het over het algemeen bekent dat benchen van je SSD je % heel snel naar beneden haalt. (1+1=2) en als ik het mis heb zou ik de fabrikant een keer mailen.

Kiek em goan!

• K!wi
soulfightah schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:20:
Je hebt aangegeven dat er verder niks mee aan de hand is, ook heb je hem 15 opgestart en is hij op 96%. Verder is het over het algemeen bekent dat benchen van je SSD je % heel snel naar beneden haalt. (1+1=2) en als ik het mis heb zou ik de fabrikant een keer mailen.
Ik weet het van het benchen, maar dat heb ik slechts twee keer gedaan. Heb alleen geconstateerd dat bij anderen het health percentage hoger ligt na langere tijd gebruik terwijl ik de ssd nog maar kort heb.

Het gaat mij erom wat de warning in de eerste afbeelding inhoud, betreffende: reallocated cluster counts. Wat is het en waarom krijg ik een warning!!

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Ik zou even zoeken op het OCZ forum, volgens mij moet je daar namelijk niet op letten, er is iig iets mee..

specs

• Twister336
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Het is blijkbaar normaal dat elke OCZ SSD een aantal kapotte geheugencellen heeft.
Aangezien ze het allemaal hebben is het niet iets om je meteen zorgen over te maken. Gewoon af en toe kijken of die waarde niet is toegenomen.
224 is trouwens een van de laagste waarden die ik al ben tegengekomen bij een OCZ Vertex II. Ik heb dezelfde SSD en daarop staan al 480 kapotte sectoren.

• K!wi
Twister336 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 01:45:
Het is blijkbaar normaal dat elke OCZ SSD een aantal kapotte geheugencellen heeft.
Aangezien ze het allemaal hebben is het niet iets om je meteen zorgen over te maken. Gewoon af en toe kijken of die waarde niet is toegenomen.
224 is trouwens een van de laagste waarden die ik al ben tegengekomen bij een OCZ Vertex II. Ik heb dezelfde SSD en daarop staan al 480 kapotte sectoren.
hmm ok duidelijk, wel vaag van die kapotte geheugencellen. Voordat ik ik mijn installatie deed heb ik ubuntu gebruikt om wat backups te maken, en die gaf aan "disc has many bad sectors" in dikke rode letters. Maar dit zou ook te maken kunnen hebben met een kernel van ubuntu(10.04) die de ssd's nog niet goed ondersteund.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee