• Welja
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 18-09 08:23
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik zit er een beetje doorheen |:(

Heb op een computer met geïntegreerde vga windows 7 ultimate 32 bits gezet, oude haupage dualtuner kaart erin en hop, een leuk mediacenter-tje.
Kon prima dvd's afspelen en tv bekijken en opnemen via de tuners.

Omdat mijn flatscreen ook een dvi poort heeft en ik hd materiaal wilde afspelen dus wat meer power wilde dan de geïntegreerde vga kon bieden, een club 3d HD 4350 (PCI express 1x) erin gezet.

Na opnieuw opstarten heeft windows 7 zelf drivers geupdate en meteen een mooi, scherp en helder beeld.
Maar.... als ik dvd's wil afspelen: geen beeld wel geluid. Zelfde geld voor de tuners.

Laatste drivers van Ati catalyst erop gezet, probleem blijft.
Heb allerlei codec packs erop gezet, met settings zitten vogelen, maar ben er niet uitgekomen.

Heb windows opnieuw geinstalleerd, met de kaart erin, probleem blijft.

Ik heb geen idee waar ik het moet zoeken, lijkt me dat de kaart toch niet stuk is als deze wel de desktop goed toont.
Overigens wordt een los filmpje (voorbeeld filmpje win7 wildlife) wel netjes afgespeeld.

... help... :'(

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:46
Is je onboard misschien ook nog actief? Wat zie je allemaal bij Desktop -> Rechtsklik -> Schermresolutie? Geef verder ook even de rest van de specs van je systeem.

• KompjoeFriek
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16-07 15:29

KompjoeFriek

Statsidioot

Probeer het eens zonder de Haupage kaart in je PC.
Iemand met eenzelfde probleem

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• jigsjdg
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 03-05-2011
Ik heb exact hetzelfde probleem als Welja, met ook een Club 3D HD4350 PCIe 1x.
Wel het reguliere windows 7 beeld, maar geen video (geen DVD, geen TV-Tuner beeld). Wel het geluid van de video stream (DVD/TV Tuner).

Het is alsof het videobeeld ergens anders naar toe gezonden wordt...

Ik heb gekeken in mijn BIOS (Acer) en daar staat de selectie van de kaart op Auto. Als ik die verzet naar PCIe dan wil Windows niet meer starten.

De onboard videokaart lijkt passief actief te blijven. Dat wil zeggen, als ik de HDMI kabel uit de Club 3D HD4350 kaart trek, hoor ik zo'n windows geluidje alsof je een USB device verwijdert. Als ik de kabel dan in de onboard uitgang prik, krijg ik zo'n zelfde geluidje alsof je een USB device aansluit en krijg ik weer beeld.
Ook de video van de DVD of de TV Tuner zijn dan weer te zien.

Ik heb eerder wel eens bij een dual-head opstelling gezien dat je de primary monitor voor videobeelden kunt instellen, maar geld/is er zoiets ook voor grafische kaarten?

• Welja
Nielson schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:59:
Is je onboard misschien ook nog actief?
Ik heb de onboard in de bios uitgezet en ik heb een keer beide uitgangen tegelijk geprobeerd zodat je in windows 2 desptops hebt (even switchen op de tv tussen vga en dvi). Bij de laatste optie gaf ook de vga geen beeld bij het afspelen van een dvd.
Wat zie je allemaal bij Desktop -> Rechtsklik -> Schermresolutie?
Heel weinig, display(1x), setje resolutie opties en de orientatie van het scherm.
Catalyst Control Center geeft meer settings en info, zoals 3d, video en display opties, maar ben daar niets tegengekomen over het afspelen van dvds.
Geef verder ook even de rest van de specs van je systeem.
hp rp5700 business system - RT047AV
Intel Pentium Dual E2160 @ 1.8 Ghz
1536 MB DDR2/667
Win TV pvr 500 23559 rev D596
Heb de Haupage er even uitgetrokken, maar helaas het probleem blijft.

Kan het iets te maken hebben met de HD Audio die ik nu twee keer in mijn device manager heb staan? ( 1 onboard en 1 van Ati, welke ik overigens wel ge-disabled heb).

Zit me ook af te vragen of het iets met die HDMI beveiliging te maken heeft, hoewel ik de DVI uitgang gebruik en de onboard vga nergens last van heeft...
jigsjdg schreef op woensdag 29 september 2010 @ 14:21:
...Het is alsof het videobeeld ergens anders naar toe gezonden wordt...
Vreemd hè :(
Gebruik jij de kaart ook low-profile? Ofwel, heb je ook het vga stekkertje eruit gehaald?

• Welja
Er zijn verschillende forum posts die soortgelijke problemen hebben maar geen oplossing bieden.
Deze wel: http://thegreenbutton.net/forums/p/83558/416616.aspx
Het probleem zou dus kunnen komen door een bug in de ati driver.

Dat wordt dan afwachten tot amd hopelijk een nieuwe driver uitgeeft :O

Heb overigens een support mailtje naar club 3d gestuurd, wie weet komt daar nog wat uit...

• jigsjdg
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 03-05-2011
Welja schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:28:
Vreemd hè :(
Gebruik jij de kaart ook low-profile? Ofwel, heb je ook het vga stekkertje eruit gehaald?
Yup, low-profile, alleen HDMI, VGA stekkertje verwijderd.

Ik denk dat de green-button forum post niet helemaal betrouwbaar is; ik heb de allernieuwste drivers (van 15 sept, dus na 26 aug) en die lossen helemaal niks op. De drivers zijn voor HD4xxx, dus dezelfde voor de hele serie... we zouden dus dezelfde (of nieuwere) driver hebben als de poster.

De andere opmerking in die thread is interessant; je zou het kunnen oplossen met een andere Mpeg2 codec.. maar dat lijkt me sterk, want dan zou de onboard kaart er toch ook last van hebben? Hoewel, de Microsoft default Mpeg2 codec kan misschien rare dingen doen die de GPU van de HD4350 niet 'snapt'??

Er is overigens een tweede thread op de green button die hetzelfde probleem aankaart. Daarin wordt gesuggereerd dat de kaart gewoon stuk is, maar dat lijkt me sterk omdat alles behalve DVD/TV beelden wel wordt weergegeven.

Ik moet er overigens bij vermelden dat mijn kaart wegens ruimtegebrek in de kast in de PCIe 16x slot zit i.p.v. de 1x slot. Dat mag toch geen probleem zijn?

Onder Windows XP Media Center Edition SP3 + alle fixpacks en roll-ups had ik overigens geen problemen met de video of HDMI aansluiting..

[Voor 11% gewijzigd door jigsjdg op 30-09-2010 09:35]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee