Ziggo interactieve tv en 120Mb internet!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heb ik een gloednieuwe Cisco HD PVR (zwarte) ontvanger ontvangen van Ziggo voor de prijs van € 99.- en heb daarnaast het alles-in-1 extra pakket. (actie voor bestaande klanten)
Afbeeldingslocatie: https://static.ziggo.nl/images/360x80-itv-ontvanger_tcm14-11783.jpg
Alles netjes aangesloten zoals in de gebruikershandleiding staat, dus: hoofdaansluitpunt vervangen voor de nieuwe die erbij geleverd wordt en de versterker.
Op de versterker zitten zes aansluitpunten 1 ingang en 5 uitgangen.Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4138/4929078335_bbc209b96c_z.jpg
(plaatje geleend van: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=36762.0)
De ingang aangesloten op de het hoofdaansluitpunt, op uitgang 1 het Ubee modem en op poortje 4 de nieuwe Cisco ontvanger, venwege de lengte van de COAX-kabel.
Uiteraard op de rest van de aansluitpunten de weerstandjes laten zitten.
Alles werkt en het signaal is prima.

Maar nu komt het:
In de nieuwe Cisco HD PVR ontvanger zit een modem voor diversen diensten, die ik (nog) niet afneem.
Ook deze werkt na activatie prima.
Maar als ik via het internet op de pc een bestand wil binnen halen, kom ik niet meer boven de 4 MB/s uit, terwijl ik gisteren voordat ik het nieuwe spul aansloot nog met gemak tussen de 9 en 10 MB/s binnen kon binnen trekken. (getest met de speedtest van Ziggo en een groot bestand 500MB via een los programma gecontroleerd)
Na een kleine test kom ik er achter dat de versterker het probleem is.
Want nadat ik weer op het hoofdaansluitpunt het oude verdeelstuk (Data/TV/Radio) had geplaatst gaat het internet weer als een speer, maar nu maakt het modem in de Cisco ontvanger geen verbinding meer met het internet.

Is dit probleem al bij meerdere van jullie opgevallen?
En zoja, is er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Je moet de kabelmodem aansluiten voor de versterker aan met een goed merk kabelsplitser

Ik had bij mijn moeder ook problemen met het bijgeleverde kastje, ik heb de radio/tv in de meterkast laten zitten en toen de interactieve ontvanger gewoon op de tv gedaan, ging prima.
wel antenneversterker aangesloten overigens voor ontvanger, maar ze heeft geen kabelinternet

er stond inderdaad ook iets over wat je op welke aansluiting moest doen in het boekje, kan zijn dat dat de 0db moet zijn voor internet

[ Voor 76% gewijzigd door bastian433 op 28-09-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

bastian433 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:36:
Je moet de kabelmodem aansluiten voor de versterker aan met een goed merk kabelsplitser
probeer ook eens de 0db uitgang

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

bastian433 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:36:

Ik had bij mijn moeder ook problemen met het bijgeleverde kastje, ik heb de radio/tv in de meterkast laten zitten en toen de interactieve ontvanger gewoon op de tv gedaan, ging prima.
wel antenneversterker aangesloten overigens voor ontvanger, maar ze heeft geen kabelinternet

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alles was aangesloten volgens het boekje.
Het modem hing aan de 0db van de versterker/ verdeler maar daarop werd ik afgeknepen.

Maar ik zal er een goede splitter tussen hangen en dan eens bekijken of dit gaat werken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:06
Misschien enigszins offtopic maar heb je een linken of meer informatie over de actie waarmee je dit pakket hebt besteld? Ik heb hier ook interesse in namelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De actie liep tot 22 september, misschien even de klantservice bellen, 0900-0740.
Ik weet of het nummer nog actief is, anders via je ziggo telefoonaansluiting 1200 bellen.
Wie weet.

Verwijderd

Topicstarter
Update-

Vanmorgen alles opnieuw volgens de aanwijzingen uit het Ziggo boek aangesloten.
Heb opnieuw het Ubee modem herstart en pas toen deze weer verbinding, heb de Cisco HD PVR opnieuw laten opstarten.
Nu haal ik wel de volle snelheid ca. 100 Mb en het modem in de ontvanger werkt nu ook goed.

Deze topic mag op slot!

Verwijderd

Mag ik nog een dingetje aan je vragen?
Is de interface op de nieuwe cisco de gewone ziggo interface?
Loopt de epg en het menu een beetje snel?
Pagina: 1