Vandaag heb ik een gloednieuwe Cisco HD PVR (zwarte) ontvanger ontvangen van Ziggo voor de prijs van € 99.- en heb daarnaast het alles-in-1 extra pakket. (actie voor bestaande klanten)

Alles netjes aangesloten zoals in de gebruikershandleiding staat, dus: hoofdaansluitpunt vervangen voor de nieuwe die erbij geleverd wordt en de versterker.
Op de versterker zitten zes aansluitpunten 1 ingang en 5 uitgangen.
(plaatje geleend van: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=36762.0)
De ingang aangesloten op de het hoofdaansluitpunt, op uitgang 1 het Ubee modem en op poortje 4 de nieuwe Cisco ontvanger, venwege de lengte van de COAX-kabel.
Uiteraard op de rest van de aansluitpunten de weerstandjes laten zitten.
Alles werkt en het signaal is prima.
Maar nu komt het:
In de nieuwe Cisco HD PVR ontvanger zit een modem voor diversen diensten, die ik (nog) niet afneem.
Ook deze werkt na activatie prima.
Maar als ik via het internet op de pc een bestand wil binnen halen, kom ik niet meer boven de 4 MB/s uit, terwijl ik gisteren voordat ik het nieuwe spul aansloot nog met gemak tussen de 9 en 10 MB/s binnen kon binnen trekken. (getest met de speedtest van Ziggo en een groot bestand 500MB via een los programma gecontroleerd)
Na een kleine test kom ik er achter dat de versterker het probleem is.
Want nadat ik weer op het hoofdaansluitpunt het oude verdeelstuk (Data/TV/Radio) had geplaatst gaat het internet weer als een speer, maar nu maakt het modem in de Cisco ontvanger geen verbinding meer met het internet.
Is dit probleem al bij meerdere van jullie opgevallen?
En zoja, is er een oplossing?

Alles netjes aangesloten zoals in de gebruikershandleiding staat, dus: hoofdaansluitpunt vervangen voor de nieuwe die erbij geleverd wordt en de versterker.
Op de versterker zitten zes aansluitpunten 1 ingang en 5 uitgangen.

(plaatje geleend van: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=36762.0)
De ingang aangesloten op de het hoofdaansluitpunt, op uitgang 1 het Ubee modem en op poortje 4 de nieuwe Cisco ontvanger, venwege de lengte van de COAX-kabel.
Uiteraard op de rest van de aansluitpunten de weerstandjes laten zitten.
Alles werkt en het signaal is prima.
Maar nu komt het:
In de nieuwe Cisco HD PVR ontvanger zit een modem voor diversen diensten, die ik (nog) niet afneem.
Ook deze werkt na activatie prima.
Maar als ik via het internet op de pc een bestand wil binnen halen, kom ik niet meer boven de 4 MB/s uit, terwijl ik gisteren voordat ik het nieuwe spul aansloot nog met gemak tussen de 9 en 10 MB/s binnen kon binnen trekken. (getest met de speedtest van Ziggo en een groot bestand 500MB via een los programma gecontroleerd)
Na een kleine test kom ik er achter dat de versterker het probleem is.
Want nadat ik weer op het hoofdaansluitpunt het oude verdeelstuk (Data/TV/Radio) had geplaatst gaat het internet weer als een speer, maar nu maakt het modem in de Cisco ontvanger geen verbinding meer met het internet.
Is dit probleem al bij meerdere van jullie opgevallen?
En zoja, is er een oplossing?