Ik neem soms een programma op met mn dvb-c tuner. Maar soms merk ik tijdens het kijken dat er een soort ruis optreedt. Nu zijn er naar mijn inzicht twee oplossingen:
1 Oorzaak aanpakken (onbekend en is denk lastig te vinden)
2 Ruis eruit editten (vandaar dit topic)
Om dit tweede te doen zou ik in videobewerking-software een filter o.i.d. moeten gebruiken. Maar voordat ik een google search kan doen op mijn type ruis, moet ik eerst weten hoe video technici mijn vorm van ruis zouden omschrijven. Want er blijken flink wat filters en tutorials te bestaan voor verschillende vormen ruis.
Ik heb een screenshot gemaakt dat het laat zien. Incidentie is ongeveer maar 2 seconden per minuut, maar genoeg om storend te zijn. Je ziet het in dit plaatje vooral bij de fingers en oor.

Extra info:
dvb-c tuner merk: Technotrend C-1501
Opname methode: TVheadend & NewCS softcam
Total bitrate: ongeveer 3,5 mbps voor SD zenders
Frequentie ruismomenten gelijk voor HD en SD
Opnames komen in een mkv container, geen postpressing na opname
1 Oorzaak aanpakken (onbekend en is denk lastig te vinden)
2 Ruis eruit editten (vandaar dit topic)
Om dit tweede te doen zou ik in videobewerking-software een filter o.i.d. moeten gebruiken. Maar voordat ik een google search kan doen op mijn type ruis, moet ik eerst weten hoe video technici mijn vorm van ruis zouden omschrijven. Want er blijken flink wat filters en tutorials te bestaan voor verschillende vormen ruis.
Ik heb een screenshot gemaakt dat het laat zien. Incidentie is ongeveer maar 2 seconden per minuut, maar genoeg om storend te zijn. Je ziet het in dit plaatje vooral bij de fingers en oor.

Extra info:
dvb-c tuner merk: Technotrend C-1501
Opname methode: TVheadend & NewCS softcam
Total bitrate: ongeveer 3,5 mbps voor SD zenders
Frequentie ruismomenten gelijk voor HD en SD
Opnames komen in een mkv container, geen postpressing na opname
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]