ADSL delen, was het maar zo simpel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47
Wel mensen, binnenkort heb ik dan eindelijk ADSL als het goed is :( . Tja, als Essent blijft kloten en uitstellen moet je toch iets om die telefoonkosten omlaag te krijgen...

Maar nu dus het probleem. Heb je kabel of een modempie, dan gebruik je maar winroute, sygate, freesco, linux of iets dergelijks. maar ADSL gaat toch net niet zo simpel. Ik ben hier op het werk er ook mee bezig, maar met Windows wordt je al snel op wingate getrakteerd. Met Linux moet het ook te doen zijn en het liefst wil ik dat ook, maar daar heb ik nog weinig kaas van gegeten...

Om nu een detail omschrijving te vragen hoe het in Linux moet is een beetje te erg, maar als iemand een goed url daarover heeft ben ik al blij. Verders ben ik benieuwd met welke proggies onder windows het ook kan en kan het met win2k adv srv???

En ja, ik heb de search goed gebruikt, want over internet delen zijn genoeg topics te vinden, maar dat is zo goed als allemaal kabel...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik heb sinds vrijdag in ons studentenhuis ook ADSL. Met wingate is het mij niet gelukt dit te delen maar wel met sygate home network.
Probleem is nog wel de beveiliging. Op het moment dat je ook de sygate personal firewall installeert kom je namelijk niet meer het systeem in. Je komt dan tot het kpn inlogscherm maar kunt niet inloggen (in ons geval bij planet).
Voor meer info moet kun je me ook ff mailen. Ben zeer geinteresseerd namelijk want baal van de slechte beveiliging (netbios en imcp staan open).
Denk er ook aan het onder linux te gaan proberen maar heb hier ook geen ervaring mee.:) Heb overigens wel wat ervaring met Linux (red hat) maar niet met internet delen met linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
Het is mij wel gelukt met WinGate, maar dat is een proxy, en dat wil ik eigenlijk zeg maar gewoon helemaal niet. Het liefst doe ik het via Linux, maar een goede pagina waar dat een beetje duidelijk wordt uitgelegd kan ik nog niet echt vinden.

En anders of het mogelijk is om het via de w2k adv srv te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-wolf
Wat is er mis met proxy? Met sygate kun je gewoon alles doen (napster, outlook, internet explorer enz.)

Ben met je eens dat het gewoon het mooist en het leukst is om te knutselen met Linux is. Wat dat betreft begrijp ik je goed en wil ik het zelf ook gaan doen (alleen al om de stabiliteit, want nu draait alles onder win98se en wil de server nog weleens vastlopen).

http://dl.xs4all.nl/adsl/ADSL-HOWTO-Linux.html

Dit is een adres waar je in ieder geval kunt zien hoe je verbinding maakt met ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-wolf
Je kunt ook eens kijken op:
www.linuxnewbie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja doe niet moelijk denk ik , lees een gedeelte Documentatie , ik heb ook al de Server hier geconfigged voor ADSL , en het makkelijkste is dat ik kan Remote via telnet. Lekker als je op school zit gewoon een je Scripts enzz werken .Linux is de moeite waard om ADSL over te lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Tuesday 13 March 2001 11:11 schreef x-wolf het volgende:
Wat is er mis met proxy? Met sygate kun je gewoon alles doen (napster, outlook, internet explorer enz.)
Heel simpel.... SYGATE is GEEN raar PROXY programmatje :) het is NAT software!!! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 19:50

charlie

?*?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
Als jij mij uit kan leggen hoe het met freesco kan, mag je het me zeggen... Freesco heb ik thuis ook draaien, maar werkt geloof ik niet met ADSL, alleen met kabel!!!!!

Trouwens, over documentatie lezen, ik doe hier op het werk al anderhalve week niets anders... ik heb inmiddels 5 keer Mandrake 7.2 opnieuw geïnstalleerd, en daarvan is het 2 keer wel aan de praat gegaan... O, en voor jullie beginnen over '5 keer opnieuw installeren, poe hé, dan ben je wel een enorme l#l', tja, ik weet nog niet veel van linux, weet ook niet waar ik het allemaal moet gaan zoeken (sommige dingen beginnen al een beetje), en ik heb er de tijd voor (en ik wordt toch doorbetaald), dus zodoende...

O, 1 handig dingetje, ik probeer het de hele tijd met dat proggie van www.adsl4linux.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Heb op m'n werk gewoon 1 bak neergezet met 2 netwerkkaarten. De ene netwerkkaart is verbonden met het ADSL modem, de andere zit in de switch. Op dit pc heb ik winroute geinstalleerd, een account aangemaakt, ingebeld en iedereen had internet. Met MXStream van XS4All...

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ropniko
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03-2021
natuurlijk lijkt dat met advanced server.. kan ook met Prof of server edition..

NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hele goede ervaring met Winproxy, maar het schijnt ook goed te gaan met ICS van W2k. Alleen dan moet je wel je client een variabel IP geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:31

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb ook zeer goede ervaringen met winroute! :)
Thuis draai ik het op een P133 en werkt perfect!

Op me stageplaats heb ik een P166MMX neer geplant, en daar winroute opgezet. 8-)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Ik heb net al Burat ook gewoon 1 PC met 2 netwerkkaarten. 1 voor ADSL en 1 voor het netwerk. WInroute werkt PERFECT. Heb maar 1 setting hoeven te veranderen. Eerst winroute helemaal stoppen. Dan in je registry naar hkey_local_machine>software>tiny>Winroute daar dan "Ipfragmode" op 1 zetten ipv 0. Toen werkte alles perfect, ik heb 2 PC's en 3 Mac's als Clients, allemaal kunnen ze inet op. Winroute HEERSCHT (vooral omdat je geen Clients hoeft te installeren, daar heb ik wel zo'n hekel aan)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
Ik vind WinRoute ook wel oke, maar ik dacht dat dat niet werkte met ADSL... foutje dus :'( ...

Maar eigenlijk toch het liefst via Linux. Alleen baal ik ervan dat ik dat niet iedere keer voor elkaar krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepP
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Thuis ook ADSL gedeelt met WinProxy & 2 netwerkkaarten in servertje. Werkt perfect, installeren is echt in een minuutje gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:54

KMK

Hoe instaleer je ADSL in een netwerk via een Hub?

1) Hang het modem doormiddel van een gewone UTP kabel in de Hub (ik geloof dat het via de MDI poort via een cross moest.. of het was andersom dat kan ook ik weet het niet meer presies)
2) Hang alle clients met gewone Utp in de Hub
3) Geef een client een IP nummer in de range van 10.0.0.x doe BV 120.
4) Typ het IP nummer van het ADSL modem in
5) Voeg bij het menu waar een IP nummer 10.0.0.30(?) staat een IP nummer toe namelijk nummer 192.168.0.111 vergeet niet op save te drukken!!!
6) Geef alle clients een IP nummer uit de range 192.168.0.x als dat nog niet zo was.
7) maak van een client BV je server een VPN verbinding naar "192.168.0.111 pc1"..
8) je server kan nu het net op mits je het adsl inlog menu gebruikt natuurlijk..
9) Installeer winroute of een proxy programma op je server.
10) Als je routeerd dan geef je al je clients als gateway IP nummer je server met winroute.
11) Klaar is Klara

(8>

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMK

KMK

Ter aanvulling..

Waarom is dit nou beter dan een server met twee netwerk kaarten?

1) Je spaart netwerk kaarten uit in je server.
2) je kunt als je geeb server hebt of geen winroute of proxy met elke client een dialup VPN verbinding naar het ADSL modem maken zonder dat je UTP hoeft te prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
Op Wednesday 14 March 2001 11:17 schreef KMK het volgende:
Ter aanvulling..

Waarom is dit nou beter dan een server met twee netwerk kaarten?

1) Je spaart netwerk kaarten uit in je server.
2) je kunt als je geeb server hebt of geen winroute of proxy met elke client een dialup VPN verbinding naar het ADSL modem maken zonder dat je UTP hoeft te prikken.
Nou, simpel, als je een bedrijf hebt met 5 of meer werkplekken, redt je het niet met een ADSL extra abo...

En thuis straks heb ik ook 2 clients en maar ee Basic ADSL...

Lijkt me reden genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMK

KMK

Op Wednesday 14 March 2001 11:23 schreef Whizzer het volgende:

[..]

Nou, simpel, als je een bedrijf hebt met 5 of meer werkplekken, redt je het niet met een ADSL extra abo...

En thuis straks heb ik ook 2 clients en maar ee Basic ADSL...

Lijkt me reden genoeg.
Onzin 0 tot/met 15 werkplekken haal je makkelijk met Adsl Extra.. En als je dan echt niet tevreden bent dan koop je toch lekker nog een telefoon lijn en neem je nog een abonament en dan koppel je de 2 lijnen aan elkaar... dus je verdeelt het Internet traffic over 2 gateway's (ADSL modmems)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
Ik had je verhaal een beetje verkeerd gelezen, en na een aantal keren lezen denk ik dat ik het begin te begrijpen. Moraal van dat verhaal. Je weet net als ik hoe je ADSL kunt delen. Maar zoals ik al eerder zei dacht ik dat het niet ging met WinRoute en blijkbaar gaat dat dus wel, maar nog steeds doe ik het het liefst via Linux, alleen is dat nog een beetje moeilijk voor me.

Inmiddels heb ik vernomen dat het ook gewoon via RRAS gaat van w2k.

Inmiddels ook wel wat pagina's gevonden waarin het staat over Linux, maar het lukt GVD nog steeds niet.... :( :( :(

Iedere keer zegt ie een verbinding te hebben, maar dat is dus niet waar, als ik kijk met ifconfig, staat er geen ppp0 verbinding tussen. Verders heb ik er niet zoveel kaas van gegeten, maar inlognamen en wachtwoorden zijn wel oke...

edit:

voutjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KMK

KMK

Het maakt geen reed uit wat voor router en OS je gebruikt!!

Je kunt netzogoed een hardware router neer zetten... Mits je maar een pptp (VPN) dialup vanuit die router naar je Alcatel ADSL modem kunt maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Voor iedereen met MxStream, kijk eens op www.xs4all.nl/~bleekerm/ .

Een mooie handleiding om Freesco te laten inloggen op MxStream.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
Op Wednesday 14 March 2001 12:13 schreef MauritsvanBaerle het volgende:
Voor iedereen met MxStream, kijk eens op www.xs4all.nl/~bleekerm/ .

Een mooie handleiding om Freesco te laten inloggen op MxStream.
Top, dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
  • Laatst online: 12:40
Is het ook mogelijk te delen met de usb modem en daar een netwerkkaart te plaatsen

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom installeer je geen ms proxy2 op een oud nt member servertje die je dan lekker dedicated laat draaien? goedkoop, snel, secure en simpel.

Laterz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
Inmiddels ben ik een beetje aan de hobby geslagen met FreeSCO. alles lukt aardig, installeren enzo gata goed, maar een verbinding krijg ik niet. :(

Omdat wij hier een extra abo hebben moet je inloggen met 10.0.0.138 pc1 enzo. maar als commando moet je in linux ingeven pptp 10.0.0.138 file /bla/bla/bla. hiermee wordt dus niet aangegeven welke pc het is... Zou dat het probleem kunnen zijn??? en zo ja, wat is de oplossing, want als ik er pc1 achter zet, pikt ie dat (natuurlijk) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze7555
  • Laatst online: 12:40
Op Wednesday 14 March 2001 12:48 schreef snooze7555 het volgende:
Is het ook mogelijk te delen met de usb modem en daar een netwerkkaart te plaatsen

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij lukte het wel....
Een win95 pc.. het automatische inlog script van xs4all en SyAccess Werkte prima.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben wat aan het struinen geweest op internet en vond daar het programmaatje solidshare, misschien een idee om dat eens te proberen, het lijkt me ontzettend simpel werken. Ik krijg binnenkort namelijk ook ADSL en wil ook mijn internet delen.

Kijk hier maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een router:

The Linux Router Project:
http://www.linuxrouter.com

LRP: kan hetzelfde als FREESCO alleen dan zijn er veel meer uitbereidingen voor (is wel iets moeilijker te configureren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-wolf
Op Wednesday 14 March 2001 09:59 schreef Flippit het volgende:
Ik heb hele goede ervaring met Winproxy, maar het schijnt ook goed te gaan met ICS van W2k. Alleen dan moet je wel je client een variabel IP geven...
Nee hoor, heb sinds gister w2k lopen op de server (zie postings hiervoor nog met win98se maar had problemen met uptime). Deel de inet verbinding via ICS. Clients hebben gewoon allemaal statisch ip. Verder moet je dns en gateway van de server invullen en draaien maar. Er staan overigens wel wat fouten in het boekje van KPN. Ik kreeg het dus ook niet aan de praat. Na bellen met KPN kwam ik erachter dat er fouten in het boekje staan namelijk:
- subnetmask onder w2k moet zijn 255.255.255.0
- niet point-to-point maar automatic.
Toen dat was opgelost draaide alles goed. Enige probleem dat ik heb is dat Napster het soms zomaar niet doet op de clients (wil de server clean houden dus heb geen Napster om de server geinstalleerd). Als ik dan de client opnieuw opstart draait het wel weer. Geen flauw idee hoe dit kan. :? Iemand enig idee?
edit:

Napster loopt weer niet op de clients. Client opnieuw opgestart maar doet het nog niet. :? Wie weet hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Ff een simpel vraagje, kan je adsl sharen met sygate versie 3?

En kan je nu wel of niet files zenden en ontvangen via icq met mxstream?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 12:50
sommige websites :

-hotmail werkt niet goed. :r
-www.amroabn.nl werkt ook niet goed..

ik heb deze websites via mijn computer die direct aan modem geprobeerd. deze websites zijn wel goed ... en zijn ok ... maar bij clients werken ze niet goed ..

Maar andere overige websites zijn in orde ...via internetdeling en gewoon modem ... alleen drie websites werken niet meer ......:?

www.tiedragon.nl

Pagina: 1