Toon posts:

Mail externe pop accaunt versturen via GMAIL werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Twazerty
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 21:37

Twazerty

AVCHDCoder developer

Topicstarter
Ik heb een hostingaccauntje bij hosting2go en ondervind enkele problemen.

Probleem 1:
Als ik via webmail inlog kan ik naar een bepaald emailadres gewoon mailen. (laten we dit even bestemming@zijnsite.nl noemen)
Vandaag ben ik overgegaan om mijn laatste webmail-accaunt te droppen en ook dat email adres onder te brengen bij gmail. (tools@twanwintjes.nl)

Nu heb ik succesvol tools@twanwintjes.nl toegevoegd. Alle berichten werden mooi van de mailserver gedownload. Nu probeerde ik een mailtje te sturen naar bestemming@zijnsite.nl. Ik krijg hem direct weer terug met de melding dat mijn mail is aangemerkt als spam. Als ik een mail stuur naar een ander emailadres (bv mijn msn adres) dan komt een mailtje gewoon binnen. Ik denk te weten waarom ik geen mail naar bestemming@zijnsite.nl kan sturen. De SMTP server staat ingesteld op Verzenden via Gmail. Ofwel dat gaan we even veranderen naar de SMTP settings van mijn domein. Dit krijg ik echter niet voor elkaar. Wat ik ook invul gmail blijft de gegevens weigeren met meldingen als "We kunnen je niet verifiëren bij je andere e-mailservice. Wijzig je SSL-instelling. Als je problemen blijft ondervinden, neem je contact op met je andere e-mailprovider voor verdere instructies. ", "Kan server niet bereiken" en "de server doet er te lang over om te antwoorden" e.d.

Ik vul in:
SMTP-server: smtp.twanwintjes.nl Poort: 25
Gebruikersnaam: tools@twanwintjes.nl
Wachtwoord: [die krijg je lekker niet :P ]
SSL uitgeschakeld.

Volgens de FAQ van hosting2go zou ik zo moeten inloggen via Outlook. Deze instellingen worden niet geaccepteerd. Ik ben bekend met het feit dat soms smtp gegevens geweigerd worden dus die van mijn provider maar ingevuld. Ook nu zonder resultaat (smtp.telfort.nl)

Probleem 2:
Ik draai CMS Made Simple en ook via het cms kan ik geen mail versturen naar bestemming@zijnsite.nl. Ik krijg een mailtje dat het bericht niet afgeleverd kan worden. Het CMS draait op een subdomein genaamd: tools.twanwintjes.nl. Naast dit adres zijn er nog 2 andere mail adressen waar ik ook niks naar toe kan sturen. Naar de overige 98% kan ik zonder problemen automatisch een mailtjes sturen.

Ik ben ten einde raad en heb geen idee waar ik het moet zoeken. Wie kan mij meer vertellen?

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Cybje
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 19-09 09:42

Cybje

First Post!

Ik weet niet precies hoe gmail werkt, maar gmail haalt de mail voor jouw domeinnaam via POP3 op ofzo? Of wordt het via een apart MX record direct naar gmail gestuurd?

Als er een SPF record ingesteld staat en je mailt vanaf de gmail SMTP servers, zou het kunnen zijn dat de mailserver die namens jouw domeinnaam de mail verzendt (dus gmail) niet opgenomen is in je SPF record. Hierom wordt email wel eens geweigerd. Staat er toevallig een reden in, behalve dus dat het als spam is herkend, dat de email is geweigerd?

Wat ruist er door het struikgewas

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee