Toon posts:

2 switchen op 1 netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoy,

Ik zal even de situatie uitleggen..

We hebben bij ons thuis in de kelder een modem van telenet met daarop een switch die leid
naar de living op de eerste verdieping en naar 2 slaapkamers boven met elk 1 internetpoort.

Nu zou ik op mijn kamer meerdere poorten nodig hebben (oa. voor ps3, digibox, pc enz...),
maar het is niet meer mogelijk om nog meer kabels naar boven te trekken.

Dus zou het mogelijk zijn om boven op mijn kamer gewoon een extra switch aan te sluiten die dan verbonden is met de switch in de kelder?

En levert dit verlies van snelheid op?

Grts,

Jan

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51
Als je goede switches hebt, met goede kabels, zal het in principe gewoon op volle snelheid moeten werken.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

^^^en lees dat topic dat ik quote nog effe ;)

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 28-09-2010 22:27 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Kort antwoord: neen.

Hierbij ga ik ervan uit dat je gewoon wil internetten of een beetje downloaden.

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja hoor kan gewoon.

Nee geen snelheidverleis in princiepe behalve dat elke draad natuurlijk een maximun snelheis heeft

Iperf

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51
leuk_he schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:26:
[...]

^^^en lees dat topic dat ik quote nog effe ;)
hoe kan je in hemelsnaam in het verkeerde topic quoten?

Verwijderd

Topicstarter
Wouter.S schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:26:
Kort antwoord: neen.

Hierbij ga ik ervan uit dat je gewoon wil internetten of een beetje downloaden.
Inderdaad :P

Maar werkt de interactiviteit van de digibox dan nog wel?

Ik weet dat een digibox werkt als je hem aansluit op een switch,
maar op 2 switchen weet ik niet zeker..

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:32:
[...]

Inderdaad :P

Maar werkt de interactiviteit van de digibox dan nog wel?

Ik weet dat een digibox werkt als je hem aansluit op een switch,
maar op 2 switchen weet ik niet zeker..
als hij na 1 switch werkt, werkt die ook na 2

Iperf

• leuk_he
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

418O2 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:29:
[...]

hoe kan je in hemelsnaam in het verkeerde topic quoten?
Heel bewust...

met neme de tweakers search. Men zoeke op switch. Men nemen een topic dat ook een simpele vraag over een switch vraagt. Men quote dat topic, zodat de TS nog een plek heeft om bij te lezen.

Ik had gedacht de TS ook nog naar een FAQ of een uitleg over switch te sturen, maar helaas kon ik inderdaad geen simpel topic daarover vinden in 10 tellen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

ja hoor. Je mag gewoon geen router tussen je digicorder(/-box) plaatsen, tenzij die MAC-passthrough ondersteund. Die krengen zitten nl. op een apart netwerk en moeten direct met je modem verbonden zijn (of via een switch).
Een switch werkt in jouw geval wel, maar afhankelijk van je abonnement bij Telenet zal je niet met alles tegelijk online kunnen (kijk naar het aantal ip-adressen dat je van Telenet krijgt, buiten voor je digibox(en)/-corder(s) heb je 1 ip/apparaat nodig dan), dus let daar ook even op. Een router en alles wat erachter zit "telt" als 1 device.

Om te online te gamen (PC/console) heb je niet zozeer snelheid nodig, wel een lage latency (en liefst zo weinig mogelijk Packet loss)

Mijn voorstel is om je PC's+ consoles achter een router te zetten, en je digi-kastje(s) gewoon via een switch of rechtstreeks aan de modem.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
fish schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:36:
[...]

als hij na 1 switch werkt, werkt die ook na 2
Tenzij die eerste switch direct na het modem zit en deze switch op een kabel komt die nu van de router komt. Naar mijn weten moet je bij telenet (en andere IPTV aanbieders) namelijk de digitale box via een normale switch op het modem zetten en niet achter een router.

Dus ik denk dat de TS beter even een schema kan maken hoe alles nu zit en hoe hij het wil maken.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik222 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:48:
[...]

Tenzij die eerste switch direct na het modem zit en deze switch op een kabel komt die nu van de router komt. Naar mijn weten moet je bij telenet (en andere IPTV aanbieders) namelijk de digitale box via een normale switch op het modem zetten en niet achter een router.

Dus ik denk dat de TS beter even een schema kan maken hoe alles nu zit en hoe hij het wil maken.
idd, ik liet me even teveel leiden door de topic titel

Iperf

• Koffie
  • Laatst online: 23:32

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je kunt prima een extra switch aansluiten op je netwerk, hier zul je geen problemen van ondervinden.

Tijd voor een nieuwe sig..

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-02 14:48
Je hebt dus nu 2 computers rechstreeks op de door telenet geleverde switch hangen?

Je kan maar een beperkt aantal computers op die switch hangen (de hoeveelheid switchen die ertussen hangen doet er eigenlijk niet toe).
Bij telenet expressnet zijn dat er 2, bij turbonet 4. Je digibox telt niet mee.
Wil je meer dan moet je (zoals al iemand suggereerde) een router er tussen hangen. De router is voor telenet slechts 1 computer.
Maar zoals The Professor al zei moet je digibox via (een) switch(en) verbonden zijn aan de modem.
Concreet wordt dit dus een extra switch boven waarin je
  • de router prikt
  • je digibox prikt
  • de link naar beneden prikt
Al de andere apparaten sluit je aan op de router.
Heb je in totaal 4 apparaten of minder volstaat een switch natuurlijk
Pagina: 1