• mvandek2
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 11-04 14:18
Het lukt me niet een Windows7 machine van buiten het netwerk te benaderen.

Van binnen het netwerk gaat het goed maar ik kom niet door de router, andere Windows pc's kan ik prima door de router heen bereiken via portforwarding. Ik heb de firewall op de Windows7 machine uitgezet.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

• jessewillem
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19:10
Op wat voor netwerk zit je, een thuis netwerk of een bedrijfsnetwerk.

Vaak is RDP geblokkeerd bij bedrijven namelijk, omwille van de veiligheid.

• mvandek2
Het is een netwerk, dus Windows domein.
Van binnen het domein gaat het dus goed, vanaf buiten het netwerk niet.

• Emmeau
  • Registratie: mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

win7 opzetten zodat je er naar toe kunt vpn-nen

vervolges op router port 1723 (uit het hoofd, weet niet zeker) forwarden naar win7 machine.

Vervolgens van buiten af vpn verbinding opzetten en daar je RDP sessie over tunnelen.

werkt als een trein hier

If you choose to criticise you choose your enemies

• mvandek2
Geen VPN, enkel RDP

• leuk_he
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 12:08

leuk_he

1. Controleer de kabel!

mvandek2 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:12:
Van binnen het netwerk gaat het goed maar ik kom niet door de router, andere Windows pc's kan ik prima door de router heen bereiken via portforwarding. Ik heb de firewall op de Windows7 machine uitgezet.
Geen idee wat je hebt ingesteld, maar je kunt een poort nummer maar 1x forwarden he? En de router een keer rebooten helpt vreemd genoeg ook wel eens.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• mvandek2
Ik heb andere poorten geforward naar XP en Vista machines en wil poort 3389 naar een Windows7 systeem forwarden:
- extern 3390 - intern 3389 naar Vista
- extern 3391 - intern 3389 naar XP
- extern 3389 - intern 3389 naar Windows7
de laatste lukt dus niet.

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-09 16:27
Heb je al een trace gemaakt? Bij voorkeur zowel van een poging op de server en op de client.
Dan kun je zien of de SYN wel bij goed je Win7-doos uitkomt (zo ja: het is waarschijnlijk niet de router)

• mvandek2
Bloodshot schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:34:
Heb je al een trace gemaakt? Bij voorkeur zowel van een poging op de server en op de client.
Dan kun je zien of de SYN wel bij goed je Win7-doos uitkomt (zo ja: het is waarschijnlijk niet de router)
Hoe kan ik een trace doen op een bepaald poortnummer, dat accepteert de MS DOS tracert niet.

• DigiK-oz
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:50
Wordt 3389 niet gewoon geblocked in het originating network? Oftewel probeer eens 3392 extern -> 3389 van de win7 bak?

Whatever

• MrOizo2005
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22:37
op de windows 7 machine zet wel de gebruiker in de allowed list waar je op werkt.
Vaak staat er "Gebruiker: Henk" heeft al toegang tot het systeem. maar dit werkt niet altijd, dus dan moet je alsnog gebruiker Henk toevoegen.

Of krijg je niet eens de vraag om gegevens in te voeren?

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

• Keypunchie
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Kan me voorstellen dat heel misschien je ISP poort 3389 blokt, probeer eens de forwarding, net zoals die andere bakken, via een hogere externe poort naar intern 3389 te routeren.

(Dus bvb. 3392 extern naar 3389 intern windows 7)

• mvandek2
Intern kan ik inloggen op de pc, alleen van buiten lukt het niet.
Van buiten lukt het wel naar andere pc's, zowel op 3389 als andere poorten.
Windows firewall is down.

Schiet me lek.

• Keypunchie
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Volgende stap met uitsluiten: is het alleen RDP, of ook andere poorten.

Je zou bijvoorbeeld de webserver kunnen aanzetten, daar een portforward voor maken (buitenkant 80, binnenkant 80 naar Windows 7) en kijken of dat wel werkt (zowel van binnen als buiten).

• Bloodshot
mvandek2 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 08:17:
[...]

Hoe kan ik een trace doen op een bepaald poortnummer, dat accepteert de MS DOS tracert niet.
- Wireshark downloaden en installeren
- Wireshark starten op de juiste interface
- Eventueel filteren op poort 3389 (tcp.port==3389)
- Het resultaat hier posten

Afhankelijk of de SYN daadwerkelijk bij de machine aankomt, kan het een netwerk- of een server-issue zijn.

• PipoDeClown
  • Registratie: september 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

windows firewall publiek netwerk instellingen? of wordt rdp alleen geaccepteerd vanaf een bepaald subnet?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• mvandek2
- Wireshark downloaden en installeren
- Wireshark starten op de juiste interface
- Eventueel filteren op poort 3389 (tcp.port==3389)
- Het resultaat hier posten
Ik ben niet bekend met Wireshark, heb het geinstalleerd en zie geen enkel verkeer als ik filter op 3389.
Het lijkt alsof er niets doorkomt naar de server, ik kan met RDP pc's dus wel gewoon bereiken van buitenaf (op externe poorten 3390, 3391, enz.)

• Bloodshot
Dan ligt het probleem mogelijk aan de port-forwarding of aan het tussenliggende (externe) netwerk.
Probeer eens alternatieve poorten extern die forwarden naar 3389.

• Gratzip
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 26-09-2020
Wat voor type/merk router heb je? En wat is je firmware versie?
Heb je geen firewall rule in de router zelf moeten aanmaken voor de andere portforwardings?

Ik zou idd een andere poort proberen, of een andere pc hetzelfde ip geven en kijken of de portforwarding daarheen wel werkt.

[Voor 3% gewijzigd door Gratzip op 06-11-2010 11:08]

• mvandek2
Bloodshot schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:21:
Dan ligt het probleem mogelijk aan de port-forwarding of aan het tussenliggende (externe) netwerk.
Probeer eens alternatieve poorten extern die forwarden naar 3389.
Je hebt gelijk! Ik had de standaard RDP rule gebruikt, nu een met de hand gemaakt en die werkt.
Sorry, dit had ik nog niet geprobeerd.

• Bloodshot
Gefeliciteerd met het behaalde resultaat, alsmede de opgedane kennis. ;)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee