Toon posts:

Apostrof werkt soms niet (neen, GEEN hardwareprobleem!)

Pagina: 1
Acties:

• Thyranys
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 03-01 16:52
Oké... dit is echt bizar.

Sinds gisteren heb ik een probleempje met één van mijn toetsen: de apostroftoets (de toets waarmee je ' en " typt). 95% van de tijd doet hij het niet, heel soms wel. Mijn toetsenbord instellingen staan op US-International, dus normaal als ik op de apostroftoets druk en daarna spatiebalk, dan typt hij '. Als ik apostroftoets en daarna 'e' typ, dan krijg ik é.

In eerste instantie dacht ik dat het een hardwareprobleem was aangezien hij het heel vaak niet deed, maar soms een keer wel. Dus ik had ook al mijn hele toetsenbord een keer opengegooid, zonder resultaat. Ik heb dan ook eens getest door mijn toetsenbord op een Belgische configuratie te zetten en dan doet diezelfde toets het gewoon perfect. Dan typt hij gewoon "úúúúúúúúúú" zonder problemen. Ik heb het daarna ook met een ander toetsenbord geprobeerd, en die had hetzelfde probleem op de US-International instelling.

Nu vertelde aan een huisgenoot vandaag over mijn probleem, en toen bleek hij sinds vandaag precies hetzelfde probleem te hebben! De apostrof doet het bij hem ook niet. Alleen lijkt die het bij hem helemaal niet meer te doen. Dus... mijn reactie: "wtf!?". Het zou wel heel toevallig zijn als bij ons allebei sinds deze week de apostroftoets het niet meer doet.

Iemand anders een gelijkaardig probleem gespot? Probleem met een windows update of zo?

Ik heb Windows 7 Ultimate (Engelse versie).

[Voor 4% gewijzigd door Thyranys op 28-09-2010 22:09]

• ed800
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15-09 23:44
Het werkt hier bij mij perfect,
Ik herinner mij een soort gelijk iets toen ik Ubuntu ging proberen toen had ik de verkeerde gekozen.
Maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dat op Windows zo even kan.

• XO101
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15-09 15:24
moet je eens proberen ' te typen, en dan een spatie voordat je een klinker typt, volgens mij is dat je probleem.
die '+e toetsvolgorde leid volgens mij als sinds windows xp tot een é ipv 'e

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
XO101 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:30:
moet je eens proberen ' te typen, en dan een spatie voordat je een klinker typt, volgens mij is dat je probleem.
die '+e toetsvolgorde leid volgens mij als sinds windows xp tot een é ipv 'e
Ik heb het idee dat je niet helemaal goed gelezen hebt 8)7

Maar kun je niet ongeveer zien welke updates je geïnstalleerd hebt de afgelopen tijd? Wellicht dat je ze 1 voor 1 terug kunt draaien om te zien wat er gebeurd.

Desktop | Server | Laptop

• Slogra
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 27-06 17:19
Ik heb altijd " of ' direct kunnen intoetsten, dus zonder spatie te gebruiken. Volgens mij moest ik dan mijn toetstenbord op US zetten. Dit werkte in XP en in Vista, maar bij Windows 7 Ultimate 32bit engels krijg ik het niet aan de praat.

Ik heb nu al English-US, English-US international, en Dutch-US international geprobeerd, maar geen enkele werkt zonder spatie.
Verder kan ik me herinneren dat applicaties hier invloed op kunnen hebben en zelf de "juiste" taal kiezen. Maar na het verwijderen van alle keyboard configuraties behalve English-US international werkt het ook niet. Dus dat lijkt mij het probleem niet.

Ik vind het erg irritant om een extra spatie te typen, want letters zoals é gebruik ik echt zeer zelden.

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Slogra schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:56:
Ik heb altijd " of ' direct kunnen intoetsten, dus zonder spatie te gebruiken. Volgens mij moest ik dan mijn toetstenbord op US zetten. Dit werkte in XP en in Vista, maar bij Windows 7 Ultimate 32bit engels krijg ik het niet aan de praat.

Ik heb nu al English-US, English-US international, en Dutch-US international geprobeerd, maar geen enkele werkt zonder spatie.
Verder kan ik me herinneren dat applicaties hier invloed op kunnen hebben en zelf de "juiste" taal kiezen. Maar na het verwijderen van alle keyboard configuraties behalve English-US international werkt het ook niet. Dus dat lijkt mij het probleem niet.

Ik vind het erg irritant om een extra spatie te typen, want letters zoals é gebruik ik echt zeer zelden.
Moet je hem eens op 'Engels (Verenigd Koninkrijk)' zetten ;)

Desktop | Server | Laptop

• Slogra
Nevermind, het werkt nu opeens wel met English (US) - US.

• Robo1993
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 02:26
Weet je hoe het is gekomen dat je toets het nu wel weer doet? Want mijn apostrof toets doet ook NIKS meer. Al zo(apostrof)n 2 weken. Ik heb drie keer gehad dat die het ineens even deed, maar ik weet echt niet hoe ik het op kan lossen.

Iemand nog ideeen?

PS: ''''''''''''Nu doet die het weer even?

[Voor 8% gewijzigd door Robo1993 op 29-09-2010 17:50. Reden: '""""""toegevoegd]

Dell U2412M, Intel Xeon W3680 @ 4,3GHz, AMD Radeon RX 5700XT, Scythe Mugen 2, Asus P6T, 12GB DDR3, Kingston A2000 NVMe 1TB, OCZ Vertex 4 120 GB, 2X 500GB WD Caviar Black RAID-0, Cooler Master Real Power M700W, Logitech G533, Logitech MX5500, @Ziggo 50Mb/s

• yohan
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12-08 20:27
Vind het wel handig dat ik er een spatie na moet toetsen, ivm é's :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Slogra
Maar een tweaker gebruikt veel vaker ' of " dan é ;)

Geen idee waarom ie het nu wel doet, ik dacht dat ik alle mogelijkheden al had geprobeerd. Misschien had ik het alleen bij "Installed services" ingesteld en applied maar niet bij "Default input language" gekozen.

Ik vind het nog steeds erg vreemd want bij de Windows installatie had ik al US gekozen (wat ik altijd doe) en dat werkte dus niet meteen goed.

• Thyranys
Ziet er naar uit dat Robo1993 hetzelfde probleem heeft...

Off-topic: ik heb zelf ook liever dat ik een spatie moet typen om ' te krijgen, want ik gebruik de é en ë best vaak...

• Techneut
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Slogra schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:58:
Maar een tweaker gebruikt veel vaker ' of " dan é ;)

Geen idee waarom ie het nu wel doet, ik dacht dat ik alle mogelijkheden al had geprobeerd. Misschien had ik het alleen bij "Installed services" ingesteld en applied maar niet bij "Default input language" gekozen.

Ik vind het nog steeds erg vreemd want bij de Windows installatie had ik al US gekozen (wat ik altijd doe) en dat werkte dus niet meteen goed.
De juiste instelling hiervoor is inderdaad Engels Verenigde Staten. Alleen bij die instelling heb je de apostrof of aanhalingsteken rechtstreeks. Dus b.v. niet bij enkel US. Het is helemaal een kwestie van persoonlijke voorkeur in combinatie met vaardigheid, waarbij discussie over voor en tegen nogal zinloos is.
Bij die instelling moet je voor b.v. de é Alt-130 typen. Na een poosje gewenning weet je de meeste ALT-codes uit je hoofd en kost het nauwelijks meer moeite en tijd. Omdat er ook minder vaak gebruikte tussen zitten, heb ik ze allemaal op een kartonnetje geplakt dat op mijn PC staat.

offtopic:
Ik zie hier en ook op andere plaatsen dat veel mensen het naar het lijkt niet weten waartoe de apostrof toe dient. Je ziet dan teksten als "ik heb zon ding, je weet wel ....... Ik moet dan soms echt m'n (door deze mensen dan gespeld als "men") neiging onderdrukken om te vragen wat de zon er mee te maken heeft of wat men er dan van vindt.

Maar naar het lijkt heeft dit niets te maken met het probleem van TS. Tenzij hij in een onbewaakt ogenblik toch die toetsenbord instelling heeft veranderd en hier niet op bedacht was. Maar daar lijkt het niet op dacht ik.

• YellowOnline
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 27-06 20:15

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Quicky schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:20:
Ziet er naar uit dat Robo1993 hetzelfde probleem heeft...

Off-topic: ik heb zelf ook liever dat ik een spatie moet typen om ' te krijgen, want ik gebruik de é en ë best vaak...
Doe zoals ik en gebruik gewoon AZERTY :>

Intel i7 8700K | G.Skill SniperX 3200MHz 2x8GB | MSI Z370 PC Pro | Gainward GTX 1070 | Fractal Design Define XL | LG BH10LS30 | Cherry MX Red | Logitech G500 | Thermaltake Smart M850W | Logitech X-530 | LG 34UM58 | Samsung EVO 500GB | 2x Seagate 4TB

• Thyranys
Ik kan in zowel Azerty als in Qwerty prima typen (geboren in Belgie (ja, de e met puntjes doet het dus niet)), en woonachtig in Nederland, en ik vind zelf Qwerty een stuk handiger om te typen dan Azerty. Ok, die e met accentjes heb je sowieso al op je toetsenbord staan in Azerty, maar dat weegt niet op tegen het gemak van bijvoorbeeld de nummertjes kunnen typen zonder shift en de A die gewoon op een logische plaats staat ;).

Wat de toetsenbordinstelling betreft... Daar ligt het dus inderdaad niet aan.

Onderstaande is wat ik net kreeg door de e-toets en de apostrof-toets om en om in te drukken. Nogmaals... hetzelfde fenomeen had ik met een ander toetsenbord, dus een hardware issue kan het niet echt zijn...

e''e''e''eee''eeeeeeeeeeeeeeeeeeee''eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee''eeeeeeeee''eeeeeeeee
eeeeeeeee''eeeeee''eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee''eeeee''e''eeeeeeeeeeeee

• Techneut
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
En als je voor de é etc. Alt-codes gebruikt?
é = Alt-130
è = Alt-138
etc.
Krijg je die wel correct?

• Thyranys
Ja, die krijg ik wel gewoon correct. Overigens heb ik ook gemerkt dat in het irc-programma X-Chat 2, de apostrof toets perfect werkt... Daarbuiten niet :|.

• breinonline
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 17:58

breinonline

Are you afraid to be known?

En als je dit nou probeert: http://www.forlang.wsu.edu/help/keyboards1.asp

[Voor 100% gewijzigd door breinonline op 03-10-2010 08:16]

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Nu online
Slogra schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:45:
Nevermind, het werkt nu opeens wel met English (US) - US.
Tnx, hier was ik al een tijdje naar op zoek! Je moet maar net weten dat je "US" moet kiezen i.p.v. "international"...

* RemcoDelft heeft er een hekel aan als een toetsenbord niet gewoon meteen doet wat ik intype.

[Voor 15% gewijzigd door RemcoDelft op 03-10-2010 08:21]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee