🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Wat draai je in je VM's en hoeveel geheugen heb je eraan toegewezen? Geef verder even de specs van de betreffende pc, aangezien er Starter op staat zal het het niet zulke zware hardware zijn. Verder afgezien van hoeveel geheugen erin zit, met Starter kun je max 2GB gebruiken.
Ik heb ooit 8 verschillende VM's gedraaid in VMware Workstation 7 en dat ging prima. Ligt echt niet aan VMware. Bekijk je uitstaande Disk IO's eens goed.
Een externe USB disk is natuurlijk ook niet bijster snel.
Een externe USB disk is natuurlijk ook niet bijster snel.
Hier ook, Windows 7 professional x64 met VMware workstation 7 draait perfect met meer dan 2 virtuele machines. Afhankelijk van geheugen instellingen en gekozen OS-en kan ik tot +/- 10 VM's vloeiend draaien.
Wel genoeg geheugen en snelle storage benodigd, draai hier zelf met 8GB en een Indilinx Barefoot SSD.
Wel genoeg geheugen en snelle storage benodigd, draai hier zelf met 8GB en een Indilinx Barefoot SSD.
Bedankt voor de replies.
Ik draai niets in de VM's, ik probeer ze alleen maar op te starten (stuk voor stuk weliswaar, niet tegelijk).
Specs:
HP EliteBook 8530w
- Intel® Core2Duo T9600 processor (2.8-GHz, 6-MB L2 cache, 1066-MHz FSB)
- 4096-MB (2*2GB) memory (800 MHz DDR2 SDRAM)
- 250 GB harddisk, 7200 rpm
- Windows XP Prof. 32 bit
VM's draaien Windows 7 Starter met 768MB per stuk aan werkgeheugen, dus in theorie zou 3 zeker mogelijk moeten zijn ?
Ik draai niets in de VM's, ik probeer ze alleen maar op te starten (stuk voor stuk weliswaar, niet tegelijk).
Specs:
HP EliteBook 8530w
- Intel® Core2Duo T9600 processor (2.8-GHz, 6-MB L2 cache, 1066-MHz FSB)
- 4096-MB (2*2GB) memory (800 MHz DDR2 SDRAM)
- 250 GB harddisk, 7200 rpm
- Windows XP Prof. 32 bit
VM's draaien Windows 7 Starter met 768MB per stuk aan werkgeheugen, dus in theorie zou 3 zeker mogelijk moeten zijn ?
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Je kan maar 3.2GB adresseren met je 32-bit Windows. Mogelijk dat daar je probleem ligt. Dan zit je nog niet aan de 2.4GB die je minimaal nodig hebt, maar hoeveel geheugen gebruikt je computer zonder VMWare?
Dus je host is Windows XP x86 en je VM's draaien Windows 7, ik dacht dat je Windows 7 als host os gebruikte.
Goed, hier even gekeken op een ander systeem waar een virtuele XP computer in draait. VM heeft toevallig ook 768MB, de VM heeft op dit moment 108MB in gebruikt volgens taakbeheer, maar het vmware-vmx proces op de host gebruikt 870MB.
Elke VM start een eigen vmware-vmx proces in workstation. Dit zou dus betekenen dat er bij jouw ~ 2,6 GB aan deze vmx processen op gaat. Als je een 32 bit OS heb kun je maximaal 3,2GB adresseren maar het kan zelfs minder zijn. Mijn eigen laptop bijvoorbeeld, ziet van de 3GB werkgeheugen maar 2,87GB.
Maar goed, kun je eens controleren of de processen inderdaad zoveel geheugen gebruiken? Als je geheugen daadwerkelijk vol zit dan gaat je laptop al snel swappen en dan is het einde zoek.
Goed, hier even gekeken op een ander systeem waar een virtuele XP computer in draait. VM heeft toevallig ook 768MB, de VM heeft op dit moment 108MB in gebruikt volgens taakbeheer, maar het vmware-vmx proces op de host gebruikt 870MB.
Elke VM start een eigen vmware-vmx proces in workstation. Dit zou dus betekenen dat er bij jouw ~ 2,6 GB aan deze vmx processen op gaat. Als je een 32 bit OS heb kun je maximaal 3,2GB adresseren maar het kan zelfs minder zijn. Mijn eigen laptop bijvoorbeeld, ziet van de 3GB werkgeheugen maar 2,87GB.
Maar goed, kun je eens controleren of de processen inderdaad zoveel geheugen gebruiken? Als je geheugen daadwerkelijk vol zit dan gaat je laptop al snel swappen en dan is het einde zoek.
Ok bedankt voor de tips, ik ga ermee aan de slag en laat jullie zsm weten wat het resultaat is !
4 GB RAM en een normale harde schijf? Daar heb je de bottleneck al.
Ik heb vroeger weleens 4 VM's op een (laptop) harde schijf proberen te draaien (non raid) en dat werkt gewoon echt niet. Zeker niet met 4 GB geheugen. Ik heb meteen het geheugen uitgebreid naar 8 GB en een SSD geplaatst. Zonder veel geheugen en snelle disks kun je gewoonweg niet 4 VM's draaien.
Ik heb vroeger weleens 4 VM's op een (laptop) harde schijf proberen te draaien (non raid) en dat werkt gewoon echt niet. Zeker niet met 4 GB geheugen. Ik heb meteen het geheugen uitgebreid naar 8 GB en een SSD geplaatst. Zonder veel geheugen en snelle disks kun je gewoonweg niet 4 VM's draaien.
Het lag inderdaad aan de lage capaciteit werkgeheugen. Bedankt voor het meedenken !
[ Voor 3% gewijzigd door Freekers op 02-10-2010 22:45 ]
Pagina: 1