Toon posts:

Externe harde schijf kapot?

Pagina: 1
Acties:

• tweakG5
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 16:47
Ik heb een vreemd probleem. Ik heb net 2de hands een hardeschijf overgenomen maar voordat ik conclusies ga trekken die niet nodig zijn stel ik even de vraag hier.

Ik heb de freecom mobile drive classic 250GB overgenomen maar hij heeft een raar probleem. Als ik files op de disk probeer te zetten stopt deze zonder reden tijdens het kopieren. Je krijgt wel bestanden op de schijf maar hij kapt de data transfer gewoon af na een bepaalde tijd. Ook gaat dan het lichtje aan de voorkant uit.

Zelfde probleem als deze persoon: http://www.fixya.com/supp...ecom_mobile_drive_classic

Heeft iemand een oplossing want ik vind het vrij vervelend.

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
Heb je dit op 1 of op meerdere pc's? Als het op meerdere systemen is lijkt mij dat er iets mis is met de schijf. Als het op slechts 1 machine is is er wellicht iets mis met de machine.

Desktop | Server | Laptop

• tweakG5
Op meerdere pc's doet het probleem zich voor.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan is er waarschijnlijk iets mis met de schijf, dat kunnen meerdere dingen zijn.
1. de voeding kan brak zijn, waardoor de schijf uitvalt -> kijk of de schijf blijft draaien en probeer een andere voeding

2. de controller kan problemen geven -> sluit de schijf intern aan en kijk wat 't ding doet

3. de schijf zelf is stuk -> intern aansluiten, tooltje van de fabrikant draaien en kijken of de schijf nog in orde is.

30" monitor te koop

• NMNN
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 12:26
De disk al eens geformatteerd? Fat geprobeerd, NTFS geprobeerd?
Ik neem aan dat het USB is?
En gaat het dan om Pc's of Mac's?

Met het antwoord op bovenstaande zullen mensen misschien beter in staat zijn om je te helpen. OP dit moment kan het een heleboel oorzaken hebben. ^^ @ Terw-dan dus...

PS; heeft de HD een aparte voeding? Dus een adapter of alleen een USB connector? En als je alleen een USB aansluiting hebt, sluit je de disk dan direct aan de PC aan, of gebruik je nog een HUB?

[Voor 2% gewijzigd door NMNN op 28-09-2010 21:53. Reden: te laat]

• tweakG5
Terw_Dan schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 21:51:
Dan is er waarschijnlijk iets mis met de schijf, dat kunnen meerdere dingen zijn.
1. de voeding kan brak zijn, waardoor de schijf uitvalt -> kijk of de schijf blijft draaien en probeer een andere voeding

2. de controller kan problemen geven -> sluit de schijf intern aan en kijk wat 't ding doet

3. de schijf zelf is stuk -> intern aansluiten, tooltje van de fabrikant draaien en kijken of de schijf nog in orde is.
1. Er zit een 5v aansluiting op maar die hoeft niet gebruikt te worden want het is een 2.5" schijf en ik heb op het moment niet echt een voeding liggen die ik kan proberen van 5v.

2. Als ik de schijf openmaak is mijn warranty weg dus ik bel morgen even met freecom over de garantie status.

3. Zie 2. Is er geen tooltje voor hdd's die extern zijn aangesloten. Disk check heb ik al gedaan. Daar kwamen geen fouten uit.
De disk al eens geformatteerd? Fat geprobeerd, NTFS geprobeerd?
Ik neem aan dat het USB is?
En gaat het dan om Pc's of Mac's?

Met het antwoord op bovenstaande zullen mensen misschien beter in staat zijn om je te helpen. OP dit moment kan het een heleboel oorzaken hebben. ^^ @ Terw-dan dus...

PS; heeft de HD een aparte voeding? Dus een adapter of alleen een USB connector? En als je alleen een USB aansluiting hebt, sluit je de disk dan direct aan de PC aan, of gebruik je nog een HUB?
Jep de harde schijf is diverse malen geformatteerd met zowel guid als mbr partitie tabel. Ook ntfs/fat/hfs zijn geprobeerd. Ik sluit de schijf op een hackintosh aan.

De harde schijf heeft zoals boven vermeld wel een ingang voor een aparte voeding maar deze zit er niet bij en zal dus waarschijnlijk ook niet benodigd zijn.

[Voor 30% gewijzigd door tweakG5 op 28-09-2010 21:56]

• NMNN
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 29-04 12:26
Als je de case opendraait vervalt je garantie al?

En als er een optionele voeding-input aanzit bestaat er dus de mogelijkheid tot het aansluiten van een adapter. Wellicht is het niet altijd nodig, maar is het niet mogelijk dat jouw USB-connector te weinig spanning aanvoert om de disk draaiende te houden? Het lijkt mij dat een tekort aan spanning vooral duidelijk wordt bij het copy-pasten naar de disk. Omdat hij dan harder moet werken uiteraard....

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:22

Jimster

A State of Trance

Zat er een USB kabel bij met 2 USB aansluitingen? Zoja, heb je die wel allebei aangesloten.

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:05

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

tweakG5 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 21:54:
1. Er zit een 5v aansluiting op maar die hoeft niet gebruikt te worden want het is een 2.5" schijf en ik heb op het moment niet echt een voeding liggen die ik kan proberen van 5v.
Dat is niet altijd waar, zolang het opgenomen vermogen maar < 500mAh blijft. Bij een 7200RPM disk zit je vaak net over de grens.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• tweakG5
Hmm ik heb even zitten spelen en 3 partities aangemaakt. Ik had blijkbaar niet ntfs maar fat32 geformatteerd waardoor de partitie niet groter dan 128GB mag zijn. Kan het daaraan liggen. Want het is me nu wel gelukt om de bestanden erop te krijgen.

Dat betekend natuurlijk niet dat het nu helemaal werkt maar er is hoop. Ik hou jullie op de hoogte.

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

grote kans dat je USBpoort niet voldoende stroom levert. Ze zouden 500mA moeten leveren, maar er bestaat een kans dat je daaronder zit. En een schijf heeft het meestal wel nodig.

30" monitor te koop

• wheez50
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 17:57
Ik heb zelf ook veel problemen gehad met externe harde schijven. Eigenlijk elke keer was het een voedingsprobleem. Dus voeding zou ik als eerste verdenken. Zeker als je 'm via usb voedt...
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee